مجله سیمدخت
0

از بین بردن زردی دندان (12 روش خانگی و آسان)

از بین بردن زردی دندان (12 روش خانگی و آسان)
بازدید 65

یکی از مشکلاتی که به شما اجازه نمی‌دهد به راحتی لبخند بزنید ؛ زرد شدن دندان‌هاست.

راهکارهای زیادی برای جلوگیری و رفع این مشکل وجود دارد که مهمترین روش، رسیدگی همیشگی به بهداشت دهان و دندان بوده اولین و ساده‌ترین گام بهداشت دهان هم مسواک زدن.

اگر با مشکل زرد شدن دندان مواجه شده‌اید، تهیه بهترین برند مسواک برقی می‌تواند تاثیر زیادی در از بین بردن زردی دندان‌ها داشته باشد. در ادامه این مطلب قصد داریم روش‌هایی ساده و خانگی برای سفید کردن دندان را به شما پیشنهاد دهیم. همچنین با معرفی مرکزی، برای خرید مسواک برقی ارزان خیال شما را بابت پرداخت هزینه‌های بالا راحت کنیم. با ما همراه باشید.

روش‌های خانگی از بین بردن زردی دندان

روش‌های پزشکی برای از بین بردن زردی دندان‌ها، هزینه‌های زیادی خواهد داشت. روش‌های طبیعی بسیاری برای از بین بردن زردی دندان در خانه وجود دارد. با کمک روش‌های زیر به راحتی می‌توانید دندان‌های زرد خود را سفید کنید. به این نکته نیز باید توجه داشته باشید که راه‌های زیر را فقط یکبار در طول روز انجام دهید و در استفاده از آن‌ها افراط نکنید.

آرد خردل

با کمی آرد خردل و مقداری آب، خمیری به دست می‌آید که با مسواک کشیدن آن روی دندان، زردی آن‌ها از بین خواهد رفت. بعد از هر بار استفاده باید دهان را شسته و با خمیر دندان معمولی مسواک بزنید.

زغال سنگ فعال

مسواک را به ذغال سنگ فعال آغشته کنید و به مدت دو دقیقه با آن مسواک بزنید و بعد دهان را با آب بشویید. در پایان نیز باید با خمیر دندان، مسواک بزنید.

جوش شیرین و نمک دریا

با استفاده از یک قاشق چای‌خوری جوش شیرین و با ۱/۲ قاشق چای‌خوری نمک دریا و کمی خمیری به دست می‌آید که آن را به مدت دو دقیقه، با مسواک روی دندان‌هایتان بکشید و آب بشویید. در آخر با خمیر دندان، مسواک بزنید. استفاده از بهترین مارک مسواک برقی تاثیر بیشتری در سفید شدن دندان‌ها خواهد داشت.

زنجبیل

یکی از روش‌های خانگی برای از بین بردن زردی دندان‌ها استفاده از زنجبیل است. برای این کار، مقداری زنجبیل را رنده کرده و کمی نمک و چند قطره آبلیمو تازه به آن اضافه کنید. این ترکیب را با مسواک روی دندان‌ها کشید. در آخر دندان‌ها را با آب شسته و بار دیگر با خمیر دندان معمولی، مسواک بزنید‌.

خمیر پودر زردچوبه

شاید فکر کنید زردچوبه خودش باعث زرد شدن دندان شود؛ اما اینطور نیست ترکیب پودر زردچوبه با آب و کشیدن آن روی دندان‌ها به سفید شدن آن‌ها کمک خواهد کرد.

نمک و پوست پرتقال

به بخش داخلی و سفید پوست پرتقال نمک دریا زده و آن را دو دقیقه روی دندان‌های خود بمالید. سپس دهان و دندان‌ها را با آب شسته و با خمیر دندان، مسواک بزنید.

جوش شیرین و سرکه سیب

مسواک خود به سرکه سیب آغشته کرده و روی دندان‌ها بکشید. سپس دندان‌ها را با جوش شیرین، مسواک بزنید.

پوست موز

دیگر پوست موز را دور نریزید‌. طرف داخلی پوست موز را روی دندان‌های خود بمالید. سپس با خمیر دندان مسواک زده و با آب بشویید. زردی دندان‌ها به مرور از بین خواهد رفت.

اسانس‌های روغن

روغن نارگیل، روغن نعناع، جوش شیرین و روغن چوب دارچین را با هم ترکیب کرده و سپس دندان‌ها را با آن مسواک بزنید. دهان را با آب شسته و در آخر بار دیگر با خمیر دندان، مسواک بزنید.

آب لیمو و جوش شیرین

مقداری جوش شیرین را با یک قاشق چای‌خوری آب لیمو ترکیب کرده و به‌ مدت دو دقیقه با مسواک روی دندان‌ها بکشید و  سپس با آب بشویید. بهتر است در نهایت دوباره با خمیر دندان، مسواک بزنید.

اسانس‌های روغنی و زردچوبه

مقداری پودر زردچوبه را با یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل و چند قطره روغن نعناع و یا روغن دارچین مخلوط کرده و با مسواک حدود دو دقیقه به روی دندان‌ها بکشید. دهان را با آب شسته و با خمیر دندان، مسواک بزنید.

جوش شیرین با توت فرنگی

نصف قاشق چای‌خوری جوش شیرین را با یک توت فرنگی له شده ترکیب کرده و آن را پنج دقیقه روی دندان‌ها بمالید و سپس با آب بشویید. در آخر با جوش شیرین و یا خمیر دندان، دوباره مسواک بزنید.

پیشگیری از زردی دندان‌ها

قبل از زرد شدن دندان‌ها از این اتفاق جلوگیری کنید و به عبارتی علاج واقعه را پیش از وقوع باید کرد. در صورتی که دندان‌های باکیفیت و سفید و درخشانی دارید، راهکارهای زیر به شما کمک می‌کند که کیفیت خوب آنها را حفظ کنید. حتی اگر دندان‌های سفیدی ندارید و می‌خواهید در آینده با استفاده از ترفندهای خانگی گفته شده، به جنگ زردی‌ها بروید، اطلاع از این موارد حتما به دردتان خواهد خورد. بهتر است به صورت همزمان طی روند سفید کردن دندان‌ها، این موارد را هم در نظر بگیرید تا درمان زردی دندان‌ها با سرعت بیشتری انجام شود. از جمله کارهایی که برای سفید ماندن دندان باید انجام دهیم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مسواک زدن

همیشه سعی کنید که حداقل دو الی سه بار در روز مسواک بزنید. مسواک برقی در بیشتر تمیز شدن دندان‌ها موثر است. بعضی از افراد فکر می‌کنند؛ خرید مسواک برقی هزینه زیادی دارد. باید بگوییم که مطلقا اینطور نیست و بیشتر به این ربط دارد که خرید شما از کجا است. سایت دنداک، مرجع تخصصی فروش انواع مسواک برقی، وارد کننده بهترین مارک مسواک برقی است. قیمت این محصول در سایت دنداک بسیار مناسب‌تر از بازار است. شما می‌توانید با بررسی بخش نقد و بررسی محصولات به خرید مسواک برقی ارزان اقدام کنید. بخش وبلاگ دنداک، مطالب آموزشی زیادی وجود دارد که خواندن آن‌ها اطلاعات خوبی برای مراقبت از دهان و دندان‌ به شما می‌دهد.

ترک سیگار

سیگار نه تنها تاثیر خیلی زیادی در زرد شدن دندان و پوسیدگی آن دارد؛ بلکه به کل بدن شما آرام آرام آسیب وارد خواهد کرد. اگر نگران سلامت جسم به ویژه دندان‌های خود هستید؛ بهتر است خیلی زود سیگار را ترک کنید. باور کنید که با سیگار کشیدن، نه تنها به دندان‌های خود غذاب خواهید داد، بلکه کل بدنتان را تحت تاثیرات منفی قرار می‌دهید.

کاهش نوشیدن قهوه، چای و نوشیدنی‌های الکلی

مصرف نوشیدنی‌های الکلی برای سلامتی جسم و روح بسیار مضر است و از قضا یکی از عوامل موثر در زرد شدن دندان‌ها است. مصرف زیاد قهوه و چای نیز باعث زرد شدن دندان‌ها خواهد شد. پس بهتر است الکل را ترک کرده و مصرف چای و قهوه را کم کنید تا بتوانید رنگ زیبای دندان‌هایتان را برای همیشه حفظ کنید.

نخ دندان

باقی ماندن مواد غذایی بین دندان‌ها باعث زرد شدن آن‌ها می‌شود؛ بهتر است بعد از هر وعده غذایی از نخ دندان استفاده شود.

نوشیدن آب

اگر در جایی هستید که مسواک و مواد شوینده، در دسترس نبود؛ بلافاصله بعد از خوردن هر نوع مواد غذایی، دهان خود را به خوبی با آب شسته و کم کم آب بخورید تا دهان و دندان شما تمیز شود.

جمع‌بندی

در این مقاله ۱۲ روش خانگی و ساده را برای از بین بردن زردی دندان‌ها بیان شد. این روش‌ها، شما را برای داشتن دندان‌های سفید و سالم کمک می‌کنند. کافی است آنها را امتحان کنید و در کنارشان، با تهیه و خرید بهترین مارک مسواک برقی به دندان‌هایتان این شانس را بدهید که بهتر از همیشه تمیز شوند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *