مجله سیمدخت
2

محبوب ترین فیلم های کمدی (8 فیلم طنز خارجی با امتیاز بالای imdb)

dumb
بازدید 860

فیلم های کمدی یکی از محبوب ترین و پر طرفدار ترین ژانر سینما در جهان به شمار می‌آیند.در ادامه لیستی از محبوب ترین فیلم های کمدی با امتیاز بالا رامعرفی خواهیم کرد.

از همان روزهای اولیه سینما، کمدی یکی از محبوب ترین و موفق ترین ژانرهای آن بوده است. یک کمدی خوب  شامل صحنه های زیادی با شخصیت های خنده دار یا موقعیت های خنده دار است که باعث خنده ما می شود. در این لیست ما  یک سری فیلم های طنز خارجی جذاب و امتیاز بالا معرفی خواهیم کرد.

Dumb and Dumber 1

dumb and dumber

  • کارگردان: برادران فارلی
  • بازیگران: جیم کری، جف دانیلز، لورن هالی، چارلز راکت، لین شی، ویکتوریا راول، کانی سایر، کم نیلی
  • imdb  : 7.3

مجموعه ای از فیلم های کمدی با بازی جیم کری و جف دانیلز است. این فیلم ها از سال 1994 تا 2014 اکران شده اند.

قسمت اول این مجموعه  16 دسامبر 1994 اکران شد. علیرغم دریافت نقدهای متفاوت از سوی منتقدان، این فیلم یک موفقیت تجاری بود و در سالهای پس از اکرانش، طرفدارانی را ایجاد کرد.

در این مجموعه دو دوست خوش قلب، اما به شدت احمق، به نام‌های «هری» (جف دنیلز) و «لوید» (جیم کری) تصمیم دارند یک کیف پر پول را به صاحبش، که دختری زیبا است، بازگردانند. آن دو در این راه کل کشور را زیر پا می گذارند و گرفتار دردسرهای مختلفی می شوند، ولی آیا موفق می شوند کیف را به صاحبش برسانند؟

در ماجرای سفر این دو دوست شاهد ماجرا های خنده دار خواهیم بود.

The Dictator

the dictator

  • کارگردان: لری چارلز
  • بازیگران: ساشا بارون کوهنآنا فاریس، جیسون منتزوکس، بن کینگزلی، بابی لی
  • imdb :  6.4

دیکتاتور یک فیلم کمدی سیاه طنز سیاسی محصول 2012 است که توسط ساشا بارون کوهن به عنوان چهارمین فیلم بلند او در نقش اصلی نوشته شده است.  شخصیت بارون کوهن از دیکتاتورهای واقعی در جهان  الهام گرفته شده است.

داستان فیلم در حول مردی نادان به نام علاالدین (با هنرمندی: ساشا بارون کوهن) در چرخش است. او رییس جمهور یکی از کشور های آفریقایی می باشد و طرز فکر و نحوه ریاست او به صورت دیکتاتوری است.  اصلا چیزی از اداره یک کشور نمی‌داند، و فقط دستور می‌دهد، هرچیزی که سر راهش قرار بگیرد را از بین می برد و فقط به فکر خوش گذرانی خودش است. او که چیزی از اداره یک کشور و سیاست نمی‌داند از وزیرش طاهر (با بازیگری: بن کینگزلی) کمک می گیرد و میخواهد یک بمب هسته ای بسازد، اما کشورهای دیگر اجازه این کار را نمی دهند، به همین دلیل او به سازمان ملل در نیویورک سفر می‌کند…

Ferris Bueller’s Day Off

ferris bueller's day off

  • کارگردان: جان هیوز
  • بازیگران: متیو برودریک، آلن راک، چارلی شین
  • imdb: 7.8

برخی از فیلم‌های کمدی با نمایش اغراق‌آمیز زندگی واقعی ما را می‌خندانند. بعضی از آن‌ها هم مانند فیلم Ferris Bueller’s Day Off  نمایشی از یک زندگی  سرخوشانه‌ در دنیای واقعی هستند که موفق به خلق یک لبخند بر روی لب بیننده می‌شوند. این فیلم را می‌توان در گروهی از بهترین آثار کمدی در دهه 80 میلادی طبقه بندی کرد.

ماجرا از آنجا آغاز می‌شود که فریس، برای نهمین روز از ترم جدید تصمیم می‌گیرد که به مدرسه نرفته و در شهر شیکاگو گردش کند . همزمان او همراه دوستانش به طرز خلاقانه ای از باید از دست ناظم و والدینش فرار کنند. …

The Royal Tenenbaums

the royal tenenbaums

کارگردان:  وس اندرسن

بازیگران: دنی گلاور، جین هکمن، انجلیکا هیوستون، بیل مری، گوئینت پالترو، بن استیلر، لوک ویلسون ، فرانک وود

imdb: 7.6

یک فیلم کمدی-درام آمریکایی محصول 2001 به کارگردانی وس اندرسون و نویسندگی مشترک اوون ویلسون است.  این فیلم برنده چندین جایزه معتبر و همچنین نامزد بخش فیلم نامه نویسی اسکار شده است.

مثل هتل بوداپست وس اندرسون این فیلم نیز از جلوه های ماگزیمالیستی و استایل های رنگین برخوردار است و داستان فیلم در مورد تنهایی شخصیت‌های افراطی  و تقریباً کاریکاتوری است.

پدر خانواده رویال تننبام(آقای خفن، جین هکمن) است که از بیماری  مفرط رنج می‌برد و رابطه‌ای نه چندان خوب با همسرش اتل(خانم انجلینا هیوستن) باستان‌شناس دارد. اتل  همه‌ی عشق و جوانی‌اش را پای یک آدم عوضی ریخته و حال متوجه شده که باید همه‌ی حواسش را متوجه سه فرزندش کند.

سه فرزند  همگی نوابغی بی‌نظیر هستند که در کودکی به درجات بالای علمی و ادبی و ورزشی می‌رسند ولی در بزرگسالی به خاطر  جدایی پدر و مادرشان و بی‌توجهی پدر، دچار شکست‌های مختلف می‌شوند. اما حال پدر خانواده دوباره پیش خانواده باز گشته تا اوضاع را درست کند…

Monty Pythons Life of Brian

monty python life of brian

  • کارگردان: تری جونز
  • بازیگران: گراهام چپمن، جان کلیز، تری گیلیام، اریک آیدل، مایکل پیلین
  • imdb: 8

این فیلم  امتیاز بالایی در سایت imdb دارد و از طنز منحصر بفردی در میان فیلم های کمدی برخوردار است.

این فیلم برخلاف فیلم قبلی لیست هیچ جایزه یا نامزدی در کارنامه خود ندارد، گرچه مخاطب مردمی این اثر را بسیار پسندید. شاید یکی از عوامل قهر جشنواره ها و منتقدین با فیلم زندگی برایان نقد مذهبی و توهین به تقدسات مسیحی بود.

داستان از این قرار است که برایان دقیقا در همان لحظه ای که مسیح متولد شد به دنیا می آید. او یهودی است و هیچ استعداد یا توانایی خاصی ندارد، اما از همان ابتدا توسط برخی از علما با مسیح اشتباه گرفته می شود. برایان به سن جوانی می رسد و در یک حادثه مردم او را با مسیح اشتباه می گیرند. طرفدران برایان از هر سخن یا رفتار برایان استفاده می کنند و تقدس زایی می کنند، اما در نهایت سرنوشت او به صلیب کشیده شدن است.

The Big Lebowski

the big lebowski

  • کارگردان: برادران کوئن
  • بازیگران: جف بریجز، جان گودمن، جولیان مور، استیو بوشمی، جان تورتورو
  • imdb: 8.1

اگر طرفدار فیلم‌های کمدی و جنایی هستید پیشنهاد ما لبوفسکی بزرگ است. محصول سال 1998 است که توسط برادران کوئن (Coen brothers) نوشته، کارگردانی و تهیه شده است.

“جف لبوفسکی” وقتی به خانه بازمیگردد توسط دو مرد که برای پس گرفتن پولی که همسر او به مردی بدهکار است به او حمله می کنند.بعد از ضرب و شتم او آنها متوجه می شوند که فرد دیگری را با همان نام اشتباه گرفته اند.

سرانجام، آن‌ها می‌فهمند که مرد مورد نظرشان جفری لبوفسکی بزرگ است نه مردی که به او حمله کرده‌اند. جفری به توصیه دوستان هم‌بازی خود در بولینگ، برای گرفتن خسارت به سراغ لبوفسکی بزرگ می‌رود…

از جذابیت های این فیلم این است که همزمان که مخاطب را می‌خنداند او را به فکر نیز وامی‌دارد.

Annie Hall

annie hall

  • کارگردان: وودی آلن
  • بازیگران: وودی آلن، دایان کیتن، تونی رابرتس، کارول کین، پل سایمون، شلی دووال، کریستوفر واکن،کالین دوهرست، جنت مارگولین،دیک کَـویت
  • imdb: 8

شاید این اثر کلاسیک را بتوان  بهترین فیلم کمدی -عاشقانه در جهان نامید. آنی هال با کارگردانی و بازیگری وودی آلن موفق به دریافت چهار جایزه اسکار از جمله «بهترین فیلم» شد.  این اثر نیز از فیلم های با امتیاز بالا در لیست فیلم های طنز ما قرار دارد.

«آلوی سینگر» (آلن)، کمدین موفق که دو بار ازدواج کرده، اکنون تنها در منهتن زندگی می کند. او وقتش را صرف کار حرفه ای، رفتن به سینما و مراجعه به روان کاو می کند. تا این که در سال ۱۹۷۵، پس از شانزده سال مراجعه به روان کاو،  از طریق راب دوست صمیمی‌اش با آنی هال در زمین تنیس آشنا می‌شود. این دو خیلی زود دلباخته همدیگر می‌شوند و با هم زندگی می‌کنند. اما مشکلات عصبی سینگر و مشکلات دیگر بین آن دو باعث می‌شود آنی از این رابطه خارج شود و به لس آنجلس برود.

Dr. Strangelove

dr strangelove

  • کارگردان: استنلی کوبریک
  • بازیگران: پیتر سلرز، جرج سی. اسکات، استرلینگ هایدن، کینن وین، اسلیم پیکنز، شین ریمر
  • imdb:8.4

اگر بخواهیم یک کمدی با لیستی از  نامزدی در جوایز  جشنواره ها پیدا کنیم، دکتر استرنجلاو اولین گزینه انتخابی ما خواهد بود.این فیلم بین 250 فیلم برتر سایت imdb  قرار دارد و برنده دو گلدن گلوب نیز می‌باشد.

فیلمی به کارگردانی استنلی کوبریک محصول سال ۱۹۶۴ است. این اثر یک کمدی سیاه پیرامون جنگ سرد و تهدید هسته‌ای است. از نظر بسیاری از منتقدان این فیلم «بهترین کمدی سیاسی قرن» به شمار می‌رود.

«جك ریپر» ژنرال روان پریش ارتش و رئیس یک پایگاه هوایی در امریکاست که در اقدامی خودسرانه تهاجمی هسته ای علیه شوروی به راه می اندازد و رئیس جمهور و سیاستمداران آمریکا پس از آگاهی از این عمل با تجمع در اتاق فرماندهی جنگ ایالات متحده به دنبال راهی برای توقف این حملات می گردند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. دادمهر گفت:

    سلام

    1. زهرا فیروزی گفت:

      سلام