مجله سیمدخت
0

اشتباهی که در انتخاب لباس مهمانی نباید مرتکب شوی

اشتباهی که در انتخاب لباس مهمانی نباید مرتکب شوی
بازدید 41

انتخاب لباس مناسب برای هر مهمانی یکی از چالش‌های رایج است که ممکن است قبل از حضور در هر رویدادی به ذهن شما خطور کند. چه برای یک مهمانی رسمی، خانوادگی، مختلط یا غیره، انتخاب لباس مناسب همیشه کار ساده‌ای نیست. برای مثال، انتخاب یک لباس شیک و معمولی برای یک دورهمی عصرانه، یک لباس اسپرت دخترانه برای تولد، یا یک لباس بلند و پوشیده برای یک عروسی مختلط، نیازمند توجه به نکات دقیق و مهم است که در این مقاله به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

از دورهمی دوستانه تا مهمانی‌های رسمی یا عروسی؛ برای هر موقعیت نیاز به انتخاب ست لباس مجلسی مناسب و متفاوتی دارید. در اینجا یاد می‌گیریم که چگونه بهترین لباس مهمانی را بر اساس موقعیت انتخاب کنیم و چگونه لباس‌ها را به درستی با یکدیگر ست کنیم.

 اشتباهی که در انتخاب لباس مهمانی نباید مرتکب شوی

1. لباس مناسب برای دورهمی‌های دوستانه و غیررسمی

برای یک دورهمی دوستانه و غیررسمی، انتخاب لباس باید راحت و بدون دردسر باشد. ترکیب جین و تیشرت، یکی از انتخاب‌های همیشگی و راحت برای چنین مهمانی‌هایی است. علاوه بر این، پیراهن‌های کوتاه نخی و رنگارنگ یا دامن‌های اسپرت دخترانه نیز گزینه‌های مناسبی هستند.

در انتخاب رنگ‌ها، محدودیتی ندارید؛ از رنگ‌های ساده و طبیعی گرفته تا رنگ‌های جذاب و تند می‌توانند مناسب باشند.

اگر مهمانی در فصل تابستان برگزار می‌شود، لباس‌های خنک و نخی بهترین انتخاب خواهند بود، چرا که باعث می‌شوند برای مدت طولانی احساس راحتی کنید.

همچنین، نگاهی به سریال‌های خارجی مورد علاقه‌تان بیندازید؛ می‌توانید از استایل شخصیت‌های آن‌ها الهام بگیرید. انتخاب لباس‌های راحت و روزمره که نه خیلی رسمی و نه خیلی نامنظم باشند، گزینه‌ای مناسب برای این نوع مهمانی‌هاست. اشتباهی که در انتخاب لباس مهمانی نباید مرتکب شوی

چی نپوشیم؟

1. لباس‌های پاره یا لک‌دار

حتی برای مهمانی‌های غیررسمی و راحت، اطمینان حاصل کنید که لباس‌هایتان تمیز و بی‌نقص باشند. از پوشیدن لباس‌های پاره یا لک‌دار خودداری کنید تا همیشه ظاهری مرتب و آراسته داشته باشید.

2. لباس‌های ناراحت و دست و پاگیر

این نکته برای هر نوع لباس مهمانی، چه زنانه و چه مردانه، معتبر است. از انتخاب لباس‌هایی که در آن‌ها احساس راحتی نمی‌کنید یا حرکت در آن‌ها برایتان مشکل است، خودداری کنید. مخصوصاً در مهمانی‌هایی که ممکن است طولانی باشند و با دوستانتان در آن‌ها شرکت دارید، بهتر است لباسی انتخاب کنید که آزادی حرکت را فراهم کند و راحتی بیشتری برای شما به ارمغان بیاورد.

در کدام مهمانی‌ها این نوع لباس را بپوشم؟  اشتباهی که در انتخاب لباس مهمانی نباید مرتکب شوی

1. مهمانی‌های دوستانه و دورهمی‌ها

برای مهمانی‌های صمیمی و دورهمی‌های دوستانه، می‌توانید از لباس‌های راحت و غیررسمی استفاده کنید که به شما امکان می‌دهند به راحتی و بدون محدودیت حرکت کنید.

2. مهمانی شام غیررسمی خانوادگی

در مهمانی‌های شام خانوادگی که حالت رسمی ندارند، لباس‌های راحت و آراسته، ولی غیررسمی، گزینه مناسبی خواهند بود. این نوع لباس‌ها به شما این امکان را می‌دهند که در کنار خانواده احساس راحتی کنید.

3. مهمانی‌های غیررسمی در طول سفر

برای مهمانی‌هایی که در طول سفر برگزار می‌شوند و حالت رسمی ندارند، لباس‌های راحت و عملی، که به راحتی قابل استفاده و هماهنگی با شرایط مختلف سفر باشند، انتخاب خوبی خواهند بود.

2. گزینه مناسب لباس مهمانی شیک برای دورهمی‌های نیمه‌رسمی اشتباهی که در انتخاب لباس مهمانی نباید مرتکب شوی

برای مهمانی‌های نیمه‌رسمی، انتخاب‌های مختلفی دارید که می‌توانند ظاهری شیک و در عین حال راحت به شما ببخشند:

1. پیراهن‌های کوتاه غیررسمی

پیراهن‌های کوتاه با طراحی ساده و راحت، گزینه‌ای مناسب برای دورهمی‌ها هستند. پیراهن‌های دکمه‌دار زنانه نیز ظاهر مرتب و خاصی به شما می‌دهند، در حالی که همچنان راحت و روزمره باقی می‌مانند.

2. بلوز یا شومیز مجلسی زنانه

این گزینه برای هر مهمانی یک انتخاب کلاسیک به شمار می‌آید. در روزهای سردتر، می‌توانید بلوز یا شومیز را با یک کت مجلسی زنانه ست کنید تا استایلتان کامل شود.

3. شلوار جین زنانه رنگ تیره اشتباهی که در انتخاب لباس مهمانی نباید مرتکب شوی

شلوار جین با رنگ تیره معمولاً ظاهری رسمی‌تر از جین‌های آبی دارد. این مدل شلوار جین می‌تواند به هر استایل زنانه، حالتی مرتب و شیک ببخشد و رنگ مشکی هم به زیبایی اندام شما کمک می‌کند.

4. تاپ مجلسی زنانه

تاپ‌های مجلسی باید ظاهری مناسب برای مهمانی‌ها داشته باشند، بدون آنکه بیش از حد زرق و برق‌دار و رسمی باشند. این تاپ‌ها به خوبی با شلوار جین، شلوار کتان یا پارچه‌ای و انواع دامن‌ها هماهنگ می‌شوند.

5. سرهمی‌های زنانه

سرهمی‌ها در حال حاضر یکی از ترندهای پرطرفدار هستند. این لباس‌های یک‌تکه و راحت، هم مد روز هستند و هم به شما استایلی شیک و متفاوت می‌دهند. سرهمی‌های مجلسی معمولاً قد شما را بلندتر و کشیده‌تر نشان می‌دهند.

با این گزینه‌ها، می‌توانید به راحتی برای هر مهمانی نیمه‌رسمی استایلی مناسب و شیک انتخاب کنید.

چه لباسی نپوشم؟

1. کفش کتانی

اگرچه کفش کتانی در دورهمی‌های دوستانه قابل قبول است، اما برای این نوع مهمانی‌ها بهتر است از آن‌ها پرهیز کنید، به ویژه اگر کتانی‌های ورزشی هستند. با این حال، اگر کفش کتانی زنانه‌ای دارید که کاملاً تمیز و مرتب است، ممکن است همچنان انتخاب مناسبی باشد.

2. شلوارک

شلوارک‌ها نیز برای این نوع مهمانی‌ها انتخاب مناسبی به شمار نمی‌آیند و بهتر است از پوشیدن آن‌ها اجتناب کنید.

در کدام مهمانی‌ها این نوع لباس را بپوشم؟ اشتباهی که در انتخاب لباس مهمانی نباید مرتکب شوی

1. دورهمی‌های دوستانه به مناسبت‌های خاص

این نوع لباس برای دورهمی‌های دوستانه‌ای که به مناسبت‌های ویژه برگزار می‌شوند، مناسب است.

2. مهمانی‌های دوستانه با جمع جدید

اگر در جمع جدیدی حضور دارید و می‌خواهید استایلی شیک و مناسب انتخاب کنید، این نوع لباس گزینه خوبی است.

3. انتخاب لباس مناسب برای دورهمی‌های کاری نیمه‌مجلسی (بیزینس) اشتباهی که در انتخاب لباس مهمانی نباید مرتکب شوی

برای دورهمی‌های کاری که رسمی‌تر از رویدادهای دوستانه هستند، لازم است استایلی مرتب‌تر و حرفه‌ای‌تر انتخاب کنید.

در این موقعیت‌ها، کت و شلوار یا کت و دامن ساده و مجلسی زنانه گزینه‌های مناسبی هستند. انتخاب‌های ساده با رنگ‌های طبیعی مانند خاکی، سرمه‌ای، مشکی، طوسی یا زرشکی بهترین انتخاب هستند. زیر کت، شومیز یا تاپ یقه‌گرد ساده با رنگ‌های کرم یا سفید نیز مناسب و حرفه‌ای به نظر می‌رسد.

چه لباسی نپوشم؟

1. کتانی

کفش‌های کتانی به طور کلی برای این استایل مناسب نیستند و باید از انتخاب هر مدل کفش کتانی زنانه برای این موقعیت خودداری کنید.

2. شلوار جین

با وجود اینکه شلوار جین گزینه‌ای کاربردی برای استایل‌های مختلف است، برای استایل‌هایی که کاملاً روزمره نیستند، باید از استفاده از شلوار جین خودداری کنید.

4. لباس مناسب برای مجالس نیمه‌رسمی اشتباهی که در انتخاب لباس مهمانی نباید مرتکب شوی

این نوع مجالس، مانند نامزدی، مراسم مرتبط با عروسی و برخی دورهمی‌های کاری، نیاز به استایلی نیمه‌رسمی و شیک دارند.

1. پیراهن‌های مهمانی

پیراهن‌های مهمانی گزینه‌ی اول برای این نوع مجالس هستند. بهتر است از پیراهن‌هایی با جنس غیر نخی یا پارچه‌های دیگر که رسمی بودن را کاهش ندهند، استفاده کنید. این پیراهن‌ها کمی از پیراهن‌های تابستانی زنانه که کاملاً روزمره هستند، مجلسی‌ترند، اما به اندازه پیراهن‌های عروسی رسمی نیستند.

معمولاً پیراهن‌هایی که تا حدود سر زانو هستند، مناسب‌اند؛ پیراهن‌های کوتاه‌تر از این، بیش از حد غیررسمی و پیراهن‌های بلندتر، مانند آن‌هایی که تا نوک پا می‌رسند، بیش از حد رسمی خواهند بود.

2. استایل‌های دو تکه

استایل‌های دو تکه شیک و مرتب نیز گزینه‌های خوبی هستند. می‌توانید شلوار پارچه‌ای مجلسی زنانه را با تاپ یا بلوز ترکیب کنید یا دامن میدی A-line را انتخاب کنید.

3. کفش‌ها

برای این استایل، کفش‌های پاشنه بلند ظریف با مدل pump بهترین انتخاب هستند. همچنین، می‌توانید کفش‌های تخت زنانه را به عنوان گزینه‌ی دیگری انتخاب کنید.

لباسی که نباید بپوشم؟

1. لباس‌های تنگ یا خیلی کوتاه

لباس‌های تنگ یا بسیار کوتاه برای این نوع مهمانی‌ها مناسب نیستند و باید از پوشیدن آن‌ها پرهیز کرد.

2. شلوار جین

با توجه به رسمی‌تر و مجلسی‌تر شدن استایل‌ها، استفاده از شلوار جین در این نوع مهمانی‌ها توصیه نمی‌شود.

3. لباس‌های نخی

لباس‌های نخی به دلیل ظاهر روزمره و راحتی که دارند، برای استایل‌های نیمه‌رسمی و مجلسی مناسب نیستند.

5. لباس مناسب برای مجالس کاملاً رسمی اشتباهی که در انتخاب لباس مهمانی نباید مرتکب شوی

برای مهمانی‌های کاملاً رسمی، مانند عروسی‌ها، انتخاب لباس مجلسی نیاز به دقت و توجه بیشتری دارد.

1. پیراهن مجلسی شیک

پیراهن مجلسی و شیک زنانه بهترین انتخاب برای این نوع مجالس است. سعی کنید پیراهنی را انتخاب کنید که فرم بدن شما را به زیبایی نشان دهد و با طراحی‌ای که برای این مراسم‌ها مناسب است، هماهنگ باشد. تکمیل استایل با اکسسوری‌ها و زیورآلات مناسب نیز بسیار مهم است.

2. کفش‌های مجلسی

برای تکمیل استایل، از کفش‌های پاشنه بلند مجلسی یا صندل‌های پاشنه بلند با بند استفاده کنید. این کفش‌ها به استایل شما شیک و مناسب می‌افزایند.

3. طول لباس

برای مجالس کاملاً رسمی، لباس‌های بلند یا لباس‌هایی که تا زیر زانو می‌رسند، انتخاب‌های مناسب‌تری هستند و به استایل شما جلوه‌ای رسمی‌تر می‌بخشند.

۵ راه برای شیک‌تر کردن لباس مهمانی اشتباهی که در انتخاب لباس مهمانی نباید مرتکب شوی

1. استفاده از گن

استفاده از گن، به ویژه برای استایل‌های مجلسی، به شما کمک می‌کند تا در لباس خود احساس راحتی بیشتری داشته باشید و در عین حال فرم بهتری به لباس بدهید. برای پیراهن‌های مجلسی یا هر لباسی که فرم بدن شما را به نمایش می‌گذارد، انتخاب گن با سایز مناسب می‌تواند تفاوت قابل توجهی ایجاد کند.

2. اتوکشی و نگهداری از لباس

برای حفظ زیبایی و دوام لباس مجلسی، به تمیزی و نگهداری آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. در صورت ایجاد لکه، فوراً آن را پاک کنید و پس از انتخاب لباس مناسب، مطمئن شوید که به خوبی اتو کشیده و آماده به نظر برسد.

3. اکسسوری‌ها و زیورآلات اشتباهی که در انتخاب لباس مهمانی نباید مرتکب شوی

انتخاب زیورآلات برای لباس مجلسی باید با دقت انجام شود. استفاده از زیورآلات به میزان مناسب و متناسب با لباس اهمیت دارد؛ استفاده بیش از حد از گردنبند، انگشتر و گوشواره ممکن است باعث ایجاد ظاهری شلوغ و نامرتب شود.

4. موهای مرتب

به همان اندازه که انتخاب لباس اهمیت دارد، داشتن موهای مرتب نیز تأثیر زیادی بر زیبایی شما می‌گذارد. پیش از مهمانی، به تمیزی و مرتب بودن موهای خود توجه کنید و در صورت نیاز، برای رنگ یا کوتاهی مو به آرایشگاه مراجعه کنید. مهم است که موهای شما تمیز و سشوار کشیده شده باشد.

5. ناخن‌های مرتب

قبل از رفتن به مهمانی، برای مرتب کردن ناخن‌ها و انجام مانیکور اقدام کنید. ناخن‌های نامنظم یا لاک‌های به هم ریخته می‌توانند زیبایی کلی ظاهر شما و لباس‌های شما را تحت تأثیر قرار دهند. این جزئیات کوچک، به اندازه آرایش و انتخاب لباس اهمیت دارند.

بدون شک برای انتخاب لباس مخصوص هر مناسبتی باید از جنس پارچه مناسب نیز اطلاع داشته باشیم. اگر شما هم علاقمند به داشتن استایل شیک و مجلسی هستید پست معرفی 5 مدل از انواع پارچه‌های مناسب برای لباس مجلسی را در لیست بعدی مطالعۀ خود داشته باشید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *