مجله سیمدخت
0

انواع خط چشم و ترفندهای آرایشی با آن‌ها

انواع خط چشم و ترفندهای آرایشی با آن‌ها
بازدید 45

انواع خط چشم‌ها یکی از زیباترین لوازم آرایشی بهداشتی هستند که برای تغییر فرم و حالت چشم‌ها استفاده می‌شوند. این محصولات می‌توانند به چشمان شما ظاهری کشیده‌تر یا درشت‌تر از حالت طبیعی بدهند. استفاده از خط چشم به تمدن‌های باستانی مصر بازمی‌گردد، جایی که زنان و مردان مصری از مواد معدنی برای طراحی خط چشم بهره می‌بردند.

با توجه به آثار و دیوارنگاری‌های به‌جای مانده از آن دوران، رنگ‌های مشکی و نیلی از محبوب‌ترین انتخاب‌ها برای آرایش چشم بوده‌اند. اما امروزه خط چشم‌ها با آنچه در گذشته استفاده می‌شد، تفاوت زیادی دارند. این محصولات حالا به شکل شیک و بسته‌بندی شده عرضه می‌شوند و با استفاده از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها تولید و تنوع گسترده‌ای دارند.

جهت انتخاب انواع خط چشم باید به چه نکاتی توجه کنیمانواع خط چشم و ترفندهای آرایشی با آن‌ها

خط چشم در انواع مختلفی عرضه می‌شود و امروزه برندهای زیادی در زمینه تولید این محصول فعالیت دارند. با وجود چنین تنوعی، انتخاب محصول مناسب ممکن است دشوار به نظر برسد. اما با توجه به چند فاکتور اصلی، می‌توانید فرآیند انتخاب را آسان‌تر کنید. از جمله مواردی که باید در هنگام خرید خط چشم به آن‌ها توجه کنید، عبارتند از:

غلظت مایع خط چشم

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های خط چشم‌های مایع، غلظت آن‌ها است. اگر غلظت مایع خط چشم بیش از حد بالا باشد، به‌راحتی روی پوست نمی‌نشیند و مدت زیادی طول می‌کشد تا خشک شود. از سوی دیگر، اگر مایع خط چشم بیش از حد رقیق باشد، ممکن است آرایش پخش شود و مشکلاتی مانند سیاهی زیر چشم به وجود آورد. غلظت مناسب خط چشم باید متعادل باشد تا به‌راحتی روی پوست کشیده شود و به‌خوبی پخش گردد.

 پیگمنت رنگانواع خط چشم و ترفندهای آرایشی با آن‌ها

پیگمنت‌های استفاده شده در تولید خط چشم، به صورت مستقیم با شدت رنگ این محصول مرتبط است. اگر پیگمنت رنگ این محصول از حالت عادی کم‌تر باشد، خطوط بسیار کم‌رنگی ایجاد می‌کند. خط چشم‌های باکیفیت، به دلیل داشتن پیگمنت‌های قدرتمند تولید می‌شوند و خطوطی عمیق و پررنگ خلق می‌کنند.

سرعت خشک شدن

ترکیبات خط چشم، غلظت مایع و مواد استفاده شده در تولید آن، تعیین‌کننده سرعت خشک شدن مایع خط چشم هستند. حتی می‌توان گفت این ویژگی، برایندی کلی از کیفیت خط چشم را نشان می‌دهد. هنگامی که خط چشم فوری خشک نشود، در اثر پلک زدن فورا پخش شده و آرایش شما را به هم می‌ریزد. به همین علت است که سرعت خشک شدن، یکی از ویژگی‌های مهم خط چشم باکیفیت به شمار می‌رود.

کیفیت قلم مو یا اپلیکاتورانواع خط چشم و ترفندهای آرایشی با آن‌ها

با توجه به مدل‌های مختلف خط چشم، آن‌ها ممکن است دارای اپلیکاتورهای مویی، ماژیکی یا نمدی باشند. برخی از آن‌ها نیز با قلم‌موهای جداگانه ارائه می‌شوند. اپلیکاتورها ابزارهای اصلی برای اعمال خط چشم هستند و تأثیر زیادی بر نتیجه نهایی آرایش شما دارند.

برای ارزیابی کیفیت اپلیکاتورهای خط چشم، به نکات زیر توجه کنید:

اگر قصد خرید خط چشم مایع با اپلیکاتور مویی یا قلم‌موهای ویژه دارید، ابتدا به نرمی و لطافت آن‌ها دقت کنید. همچنین، انسجام تارهای اپلیکاتور بسیار مهم است؛ اگر تارها منسجم نبوده و از هم فاصله دارند، بهتر است از انتخاب آن خودداری کنید. انسجام تارهای اپلیکاتور مویی نقش کلیدی در ایجاد خطوط ظریف و دقیق دارد.

در مورد خط چشم‌های ماژیکی یا نمدی، توجه به انعطاف‌پذیری و استحکام اپلیکاتور بسیار مهم است. اگر اپلیکاتور استحکام کافی ندارد یا به نظر می‌رسد که فرم خود را از دست داده است، بهتر است گزینه‌های دیگر را بررسی کنید.

معرفی و بررسی انواع خط چشم

اصول پایه و اولیه آرایش چشم به طراحی الگوهای مختلف خط چشم وابسته است. بسیاری از متخصصان و آرایشگران برجسته بر این باورند که خط چشم روح آرایش است و به‌تنهایی می‌تواند سبک آرایشی شما را تعریف کند. از خط چشم‌های گربه‌ای و کلاسیک گرفته تا فانتزی و بن مژه، خط چشم انواع متنوعی دارد و شما می‌توانید با توجه به فرم چشم و مدل پلک‌های خود، الگوهای مختلف را امتحان کنید.

در گذشته، خط چشم‌ها معمولاً به‌صورت مدادی یا مایع با اپلیکاتور مویی عرضه می‌شدند، که باعث می‌شد طراحی الگوهای مختلف خط چشم به‌ویژه برای خط‌های قرنیه و ظریف، کاری دشوار و زمان‌بر باشد.

اما با ورود خط چشم‌های نمدی و ماژیکی به بازار، فرآیند طراحی خط چشم تا حد زیادی آسان‌تر شد. خوشبختانه، تنوع خط چشم‌ها همچنان در حال افزایش است و امروزه انواع مختلفی از این محصول طراحی و تولید می‌شود، که پرطرفدارترین آن‌ها عبارتند از:

خط چشم مایع با اپلیکاتور موییانواع خط چشم و ترفندهای آرایشی با آن‌ها

این محصول، نوع کلاسیک خط چشم‌های امروزی محسوب می‌شود. ولی کنترل اپلیکاتورهای مویی جهت طراحی خط چشم، کار سختی است و استفاده از آن، به تجربه و تمرین احتیاج دارد. با این وجود، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چرا خط چشم‌های مویی هنوز در اول لیست محصولات پرطرفدار و پرفروش قرار دارند.

واقعیت این است که خط چشم‌های مویی به دلیل ویژگی ساختاری خود، مزیت بسیار خوبی دارند که هیچ محصولی نمی‌تواند جایگزین آن‌ها گردد. این مزیت، طراحی خطوط بسیار حرفه‌ای و ظریف است. اپلیکاتور این خط چشم، به شکلی طراحی شده است که در صورت انسجام، خطوطی بسیار ظریفی را خلق کند.

ستفاده از خط چشم مویی به چه افرادی پیشنهاد می‌شود؟انواع خط چشم و ترفندهای آرایشی با آن‌ها

استفاده از خط چشم مویی به اشخاص آماتور و افرادی که به تازگی قصد دارند طراحی خط چشم را یاد بگیرند، پیشنهاد نمی‌شود. زیرا کاربری سخت این محصول، احتمالا شما را ناامید می‌کند.

در همچین شرایطی، بهتر است به دنبال دیگر مدل‌های خط چشم بروید. اما در صورتی که در طراحی الگوهای گوناگون خط چشم مهارت لازم را دارید، می‌توانید به دنبال خط چشم‌های مویی بروید. این محصول، امکان رسم خطوط باریک در نواحی غیرقابل دسترسی چشم، مانند گوشه‌های داخلی و بیرونی پلک، را برای شما فراهم می‌نماید.

خط چشم کاسه‌ایانواع خط چشم و ترفندهای آرایشی با آن‌ها

خط چشم‌های کاسه‌ای، بافت منسجم و جامدی دارند و برعکس دیگر مدل‌های خط چشم، در کاسه‌های کوچک شیشه‌ای یا پلاستیکی ارائه می‌شوند. این خط چشم، به طور معمول با قلم موهای خاص ۰۰۰، سرگرد متوسط یا سر کج ارائه می‌گردند. همچنین به طور جداگانه هم، می‌توانید قلم موهای مورد نظر خود را تهیه نمایید.

این خط چشم همچون انواع مویی، در دسته محصولات حرفه‌ای قرار گرفته است. زیرا کنترل قلموهای خط چشم در دفعات اول کار دشواری است. همچنین، برداشتن مقدار کافی از این محصول در هربار استفاده هم، به مهارت و تجربه نیاز دارد. خط چشم‌های کاسه‌ای با این کاربری، در انواع کرمی و ژله‌ای موجود هستند:

خط چشم کاسه‌ای ژله‌ای یا کرمی

انواع خط چشم و ترفندهای آرایشی با آن‌ها

خط چشم‌های کرمی و ژله‌ای از نظر ساختار شباهت زیادی دارند و در انواع براق و مات تولید می‌شوند. این نوع خط چشم‌ها به دلیل غلظت و قوام بالایشان، انتخابی عالی برای طراحی خطوط کات‌دار یا کشیده هستند. خط چشم‌های کاسه‌ای به‌طور معمول برای افراد حرفه‌ای مناسب‌اند و بسته به قلموی انتخابی، می‌توانند کاربردهای مختلفی داشته باشند.

قلموهای شماره ۰۰۰ برای اجرای خطوط بسیار نازک و ظریف طراحی شده‌اند، در حالی که قلموهای سرگرد برای رسم خطوط پهن و کلاسیک مناسب هستند. همچنین، قلموهای سر کج برای ایجاد دنباله‌های کشیده و خطوط گربه‌ای ایده‌آل هستند. لازم به ذکر است که خط چشم‌های برند میبلین یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها در این دسته هستند.

خط چشم ماژیکیانواع خط چشم و ترفندهای آرایشی با آن‌هااگر می‌خواهید در کوتاه‌ترین زمان ممکن خط چشم‌های زیبایی طراحی کنید، بهتر است از مدل خط چشم ماژیکی استفاده کنید. این نوع خط چشم گزینه‌ای عالی برای افراد آماتور و مبتدی است، زیرا دارای مخزن متصل است و نیازی به برداشتن مکرر مایع خط چشم در طول میکاپ ندارد. اپلیکاتورهای ماژیکی به دو صورت سر گرد یا سر کج طراحی شده‌اند و برای ایجاد الگوهای پهن کلاسیک، گربه‌ای و کشیده مناسب هستند.

خط چشم نمدی

انواع خط چشم و ترفندهای آرایشی با آن‌ها

خط چشم‌های نمدی شبیه به مدل خط چشم ماژیکی، اپلیکاتور محکم و ثابتی دارند که برای طراحی خط چشم‌های متوسط و پهن کلاسیک مناسب است. این نوع اپلیکاتور استفاده آسانی دارد و هر بار میزان مناسبی از مایع را روی پوست منتقل می‌کند.

با این حال، برخلاف خط چشم‌های ماژیکی، خط چشم‌های نمدی مخزن متصل ندارند و با محفظه مایع عرضه می‌شوند. اگر به تازگی می‌خواهید کشیدن خط چشم را تمرین کنید، بهتر است از خط چشم‌های ماژیکی یا نمدی استفاده کنید. اما اگر قصد دارید خط چشم‌های بسیار ظریف، بن مژه یا فانتزی بکشید، اپلیکاتورهای ماژیکی و نمدی گزینه‌های مناسبی نیستند.

خط چشم پودریانواع خط چشم و ترفندهای آرایشی با آن‌ها

خط چشم پودری یکی دیگر از انواع متنوع این محصولات است که برای استفاده از آن به یک براش و کمی آب نیاز دارید. یکی از مزیت‌های این محصولات، تنوع رنگی بالای آن‌ها است که باعث شده محبوبیت زیادی در بین بانوان کسب کنند.

این محصولات ضد آب و ضد حساسیت بوده و با انواع پوست و چشم سازگاری دارند. همچنین دارای پیگمنت‌های قوی هستند که به شما امکان رسم یک خط پررنگ را می‌دهند.

مداد چشمانواع خط چشم و ترفندهای آرایشی با آن‌ها

مداد چشم‌ها هم در دسته  خط چشم طبقه‌بندی می‌شوند. این محصول، حالتی مدادی دارد و بافت آن، منسجم و جامد است. مداد چشم به طور تخصصی جهت سازگاری با پوست حساس پلک طراحی شده و بسیار لطیف و نرم است.

مداد چشم‌های اورجینال و باکیفیت به راحتی روی پوست حرکت می‌کنند و پوست حساس اطراف چشم را تحریک نمی‌کنند. مداد چشم در بین انواع خط چشم‌ها، استفاده بسیار ساده‌ای دارد و برای همه افراد با هر سطح مهارتی مناسب است. حتی اگر می‌خواهید الگوهای مختلف خط چشم را تمرین کنید، می‌توانید با مداد چشم شروع کنید. این مدادها برای طراحی بن مژه، خط چشم کلاسیک و الگوهای گرافیکی بسیار مناسب هستند.

سخن آخر

خط چشم‌ها انواع مختلفی دارند که هر کدام با ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود، نیازهای مختلفی را برآورده می‌کنند. خط چشم نمدی و ماژیکی با اپلیکاتورهای محکم و ثابت خود برای طراحی خط چشم‌های متوسط و پهن کلاسیک مناسب‌اند و استفاده آسانی دارند. خط چشم پودری با تنوع رنگی بالا و خاصیت ضد آب و ضد حساسیت، به شما امکان رسم خط‌های پررنگ و جذاب را می‌دهد. مداد چشم، به دلیل سادگی در استفاده و عدم تحریک پوست، گزینه‌ای مناسب برای مبتدیان و حرفه‌ای‌ها است و برای طراحی بن مژه، خط چشم کلاسیک و الگوهای گرافیکی ایده‌آل است. انتخاب نوع مناسب خط چشم بستگی به نیازها و سطح مهارت شما دارد، اما با توجه به تنوع موجود، می‌توانید گزینه‌ای را بیابید که بهترین نتیجه را برای شما فراهم کند.

اگر می خواهید تفاوت بین مداد چشم یا خط چشم؟ مزایا و معایب هر کدام! بیشتر بدانید با ما همراه باشید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *