مجله سیمدخت
0

انواع هایلایتر و روش استفاده از هر کدام

انواع هایلایتر و روش استفاده از هر کدام
بازدید 12

آیا تا به حال برایتان پیش آمده که به چهره‌ی کسی نگاه کنید و از خود بپرسید چگونه نور به زیبایی در تمام نواحی صورت او پخش شده است؟ پاسخ این سوال استفاده از هایلایتر است. هایلایترها نوعی محصول آرایشی هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید درخشندگی و جلوه‌ای خیره‌کننده به چهره‌تان ببخشید. این محصول همچنین می‌تواند کدری و گرفتگی صورت را از بین ببرد و ویژگی‌های مثبت چهره‌تان را بیشتر نمایان کند. در این مطلب از سیمدخت به بررسی سوالاتی مانند «هایلایتر چیست؟»، «کاربردهای آن چیست؟» و «چگونه می‌توان از آن استفاده کرد؟» می‌پردازیم. پس با ما همراه باشید.

هایلایتر چیست؟

هایلایتر (Highlighter) یک محصول آرایشی مفید است که با بازتاب نور، به روشن‌تر کردن نواحی مختلف صورت کمک می‌کند. این محصول در انواع مایع، کرمی، استیکی یا پودری تولید می‌شود و در نگاه اول براق و درخشان به نظر می‌رسد. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به آرایش‌های مات علاقه‌مندید، ممکن است با هایلایتر و نحوه‌ی استفاده از آن آشنا نباشید. هایلایتر معمولاً برای نواحی برجسته‌ی صورت، مانند بالای لب، نوک بینی و استخوان گونه‌ها استفاده می‌شود تا درخشندگی و جذابیت چهره را افزایش دهد.

انواع هایلایتر صورت

همان‌طور که اشاره شد، برندهای آرایشی متنوع، هایلایترها را در اشکال مختلفی تولید می‌کنند تا همه افراد با انواع پوست و سلیقه‌های متفاوت بتوانند از این محصول بهره‌مند شوند. انواع هایلایترهای آرایشی شامل موارد زیر است:

  • هایلایتر پودری: این نوع هایلایتر، همان‌طور که از نامش پیداست، دارای بافتی پودری است و برای استفاده از آن بر روی صورت به یک براش آرایشی نیاز خواهید داشت. هایلایتر پودری گزینه‌ای عالی برای افرادی با پوست چرب به حساب می‌آید، زیرا ماندگاری بیشتری روی صورت آن‌ها دارد.
  • هایلایتر مایع: هایلایتر مایع دارای بافتی غلیظ و مشابه سرم‌های پوستی است و می‌توانید آن را با انگشتان، براش یا اسفنج آرایشی روی صورت خود پخش کنید. این نوع هایلایتر درخشش طبیعی و سبکی را به چهره شما می‌دهد و به‌خوبی با پوست ترکیب می‌شود. هایلایتر مایع بیشتر برای افرادی با پوست معمولی یا خشک که به دنبال آرایش روزمره‌ای ساده هستند، مناسب است.
  • هایلایتر کرمی: این محصول دارای بافتی ضخیم‌تر از هایلایتر مایع و نرم‌تر از هایلایتر پودری است که به‌راحتی می‌توان آن را با انگشتان، براش یا اسفنج آرایشی روی صورت پخش کرد. ویژگی برتر کرم هایلایتر این است که علاوه بر ایجاد ظاهری طبیعی روی پوست، با افزایش مقدار استفاده می‌توانید آرایشی اغراق‌آمیز برای خودتان بسازید. این نوع هایلایتر بیشتر برای پوست‌های معمولی و خشک مناسب است.
  • هایلایتر استیکی: برای اینکه بدانید این مدل هایلایتر چیست بهتر است به بافت کرمی و چرب آن توجه کنید که می‌توان آن را به طور مستقیم روی پوست صورت کشید و در صورت نیاز با انگشت‌های دست یا اسفنج آرایشی پخش کرد. هایلایتر استیکی درست مانند هایلایتر کرمی روی پوست طبیعی و زیبا به نظر می‌رسد. استفاده از این هایلایتر نسبت به انواع دیگر این محصول بسیار راحت‌تر است و برای کسانیکه در طول روز وقت زیادی برای آرایش کردن ندارند مناسب خواهد بود.

انواع هایلایتر و روش استفاده از هر کدام

روش درست انتخاب هایلایتر چیست؟

هایلایترها علاوه بر بافت، در رنگ و سایه نیز تنوع زیادی دارند و این موضوع ممکن است شما را به فکر این بیندازد که کدام سایه برایتان مناسب است. برای انتخاب رنگ مناسب، باید به تن رنگ پوست خود توجه کنید. افرادی که پوست متوسط با ته‌رنگ گرم دارند، بهتر است به سراغ رنگ‌های طلایی، برنزی و هلویی بروند. در مقابل، رنگ‌های صورتی، شامپاینی و نقره‌ای برای پوست‌های با ته‌رنگ سردتر مناسب‌تر هستند. البته این موارد تنها پیشنهاد هستند و شما می‌توانید با توجه به سلیقه و سبک آرایش خود از هر رنگ هایلایتر که می‌پسندید، استفاده کنید.

کاربرد هایلایتر صورت چیست؟

شما می‌توانید هایلایتر را برای هر ناحیه‌ای از صورت که می‌خواهید برجسته‌تر و نمایان‌تر به نظر برسد، استفاده کنید. برای این کار ابتدا به این فکر کنید که کدام قسمت از صورتتان اولین ناحیه‌ای است که نور به آن می‌تابد. سپس بهترین مارک هایلایتر صورت را در آن ناحیه به کار ببرید. برای آشنایی با تأثیر استفاده از هایلایتر در هر قسمت صورت، به مطالعه ادامه دهید.

  • کل صورت: برای داشتن درخشندگی ملایم و زیبا در تمام صورت، ابتدا پوست خود را با یک پرایمر مناسب آماده کنید. سپس، قبل از استفاده از کرم پودر، مقدار کمی هایلایتر را با استفاده از براش آرایشی یا انگشتان خود به همه نواحی پوست بزنید.
  • استخوان گونه: استفاده از هایلایتر بر روی استخوان‌های گونه، به برجسته‌تر شدن آنها کمک کرده و آرایشی جذاب‌تر و شفاف‌تر ایجاد می‌کند. این ناحیه از صورت به‌طور طبیعی نسبت به سایر قسمت‌ها بیشتر برآمده و مشخص است، بنابراین نور را به‌خوبی بازتاب می‌کند.
  • زیر استخوان ابرو: استفاده از هایلایتر در زیر استخوان ابرو و بالای قوس آن باعث می‌شود تا چشم‌هایتان درشت‌تر و زیباتر به نظر برسند. برای اینکه چشم‌هایتان کشیده‌تر شوند و ابروهایتان ظاهری لیفت شده داشته باشند هایلایتر را به اطراف ابروهای خود بزنید.
  • بالای پیشانی: استفاده از هایلایتر در قسمت بالای پیشانی مانع از خسته‌کننده و بی‌روح به نظر رسیدن آرایش شما می‌شود و کل چهره را روشن می‌کند. به منظور انجام این کار بهتر است به سراغ استفاده از هایلایترهای کرمی یا مایع بروید تا ظاهری غیرطبیعی پیدا نکنید.
  • گوشه‌های داخلی چشم: همزمان با هایلایت کردن استخوان ابروی خود فراموش نکنید که استفاده از این محصول آرایشی در گوشه‌های داخلی چشم باعث بازتر و روشن‌تر دیده شدن آن‌ها می‌شود.
  • مرکز پلک: فرقی نمی‌کند که به آرایش‌های اسموکی علاقه‌مند باشید یا آرایش‌های سبک و مینیمال زیرا استفاده از هایلایتر در پشت چشم‌ها کاری است که برای زیباتر شدن چهره‌ی خود باید انجام دهید. این ترفند باعث براق و گیرا شدن چشم‌های شما می شود. فقط کافی است یک هایلایتر پودری را بردارید و آن را با استفاده از یک براش صاف روی مرکز پلک و گوشه‌ی داخلی چشم‌ها بزنید.
  • بالای لب: یکی دیگر از بخش‌های صورت که می‌توانید با هایلایت کردن آن آرایش زیباتری داشته باشید بالای لب است. با این ترفند هنگام قرار گرفتن در معرض نور لب‌های شما پرتر و جذاب‌تر به نظر می‌رسند.
  • پل بینی: شما می‌توانید از هایلایتر برای کانتور کردن بینی خود نیز استفاده کنید. برای اینکه بینی‌تان کشیده‌تر به نظر برسد، پیشنهاد می‌شود هایلایتر را به‌صورت یک خط بلند و نازک روی پل بینی بکشید و سپس با استفاده از براش یا نوک انگشتان‌تان آن را به خوبی در کنار بهترین مارک کانسیلر پخش کنید.
  • روی بدن: هایلایتر، همان‌طور که از نامش پیداست، می‌تواند با انعکاس نور درخشندگی پوست شما را افزایش دهد. به همین دلیل، می‌توانید در مهمانی‌ها و مراسم‌های شاد از این محصول بر روی کل بدن خود استفاده کنید تا توجه همه را به خود جلب کنید. فقط به خاطر داشته باشید که برای پوست بدن، بهتر است هایلایتر مایع را با لوسیون یا روغن بدن ترکیب کنید و سپس آن را بر روی بازوها، پاها و قفسه سینه خود بزنید.

نحوه‌ی استفاده از هایلایتر صورت

دانستن کاربرد هایلایتر و مکان استفاده از آن تنها بخش کوچکی از روش به‌کارگیری این محصول آرایشی است. شما باید به‌طور دقیق بدانید که در یک آرایش کامل، هایلایتر چه جایگاهی دارد و هر یک از انواع آن چگونه باید روی صورت اعمال شوند. در ادامه، نحوه استفاده از هایلایتر را به صورت مرحله به مرحله برای شما توضیح خواهیم داد.

انواع هایلایتر و روش استفاده از هر کدام

مرحله‌ی اول:‌ روتین آرایش خود را به طور کامل انجام دهید

در مرحله اول، قبل از استفاده از هایلایتر، باید تمام مراحل آرایش خود را به دقت و به طور کامل انجام دهید. ابتدا مرطوب‌کننده، ضد آفتاب، پرایمر، کرم‌پودر، کانسیلر، کانتور و رژگونه را به خوبی روی صورت خود بزنید و سپس آرایش چشم‌هایتان را به هر نحوی که دوست دارید، انجام دهید.

مرحله‌ی دوم: هایلایتر بزنید

پس از اینکه تمام مراحل آرایش خود را به پایان رساندید، می‌توانید از هایلایتر استفاده کنید. تا این مرحله، باید مشخص کرده باشید که کدام نوع هایلایتر برای شما مناسب‌تر است. مقداری از هایلایتر را روی استخوان گونه، زیر ابرو، بالای لب یا هر ناحیه دیگری از صورت که نیاز به برجسته‌تر شدن دارد، بزنید. فقط توجه داشته باشید که این محصول باید بر روی قسمت‌هایی از صورت که نور به آن‌ها می‌تابد، استفاده شود.

مرحله‌ی سوم: هایلایتر را روی صورت پخش کنید

در مرحله‌ی آخر، باید اطمینان حاصل کنید که هایلایتر به خوبی روی ناحیه‌ای که قصد داشتید، پخش شده است. برای این کار، به نوع هایلایتر مورد استفاده توجه کنید. هایلایترهای کرمی یا استیکی به راحتی با براش آرایشی یا حتی انگشتان دست قابل پخش هستند. اما برای هایلایترهای پودری، بهتر است یک براش آرایشی را کمی مرطوب کنید و سپس آن را به هایلایتر آغشته کنید. فراموش نکنید قبل از زدن به صورت، براش را یک بار بتکانید تا از ایجاد حجم غیرقابل کنترلی روی پوست جلوگیری کنید. همچنین برای هایلایترهای مایع که ظاهری طبیعی و دلپذیر دارند، می‌توانید از یک اسفنج آرایشی کمی مرطوب استفاده کنید.

تفاوت رژگونه و هایلایتر چیست؟

گاهی اوقات، برای افرادی که به‌طور حرفه‌ای آرایش نمی‌کنند یا به تازگی با خودآرایی آشنا شده‌اند، این سوال پیش می‌آید که هایلایتر و رژگونه چه تفاوتی دارند. در پاسخ باید بگوییم که رژگونه، همان‌طور که از نامش پیداست، برای رنگ دادن به گونه‌ها استفاده می‌شود، در حالی که هایلایتر به جلوه دادن بخش‌های مختلف صورت زیر نور روشن و جذاب کمک می‌کند. این دو محصول با اهداف متفاوتی استفاده می‌شوند، اما در نهایت مکمل یکدیگر هستند. همچنین، شما می‌توانید محصولاتی را پیدا کنید که به‌طور همزمان نقش هر دو را ایفا می‌کنند.

ترتیب استفاده از رژگونه و هایلایتر چیست؟

هیچ قانونی قطعی برای استفاده از هایلایتر و رژگونه وجود ندارد، اما برخی نکات و ترفندها می‌توانند به شما کمک کنند تا آرایش بهتری با این محصولات داشته باشید. اگر به بافت محصولات اهمیت می‌دهید و به‌طور مثال، هایلایتر پودری را فقط با رژگونه پودری استفاده می‌کنید، بهتر است ابتدا هایلایتر را بزنید و سپس رژگونه را اضافه کنید. این کار باعث می‌شود که این دو محصول به خوبی با هم ترکیب شوند و ظاهری بی‌نقص ایجاد کنند.

اگر هم به هماهنگی فرمولاسیون و بافت محصولات توجهی ندارید، پیشنهاد می‌شود که ابتدا از محصول مایع استفاده کنید و سپس محصول پودری را اضافه نمایید. به عنوان مثال، در طول آرایش می‌توانید رژگونه مایع را زیر هایلایتر پودری بزنید و پخش کنید.

انواع هایلایتر و روش استفاده از هر کدام

ترتیب استفاده از کرم پودر و هایلایتر چیست؟

از آنجا که هایلایتر مایع و کرم پودر هر دو بافت غلیظی دارند، ممکن است از خود بپرسید که کدام یک را ابتدا باید استفاده کنید. در واقع، این کار بسیار ساده‌تر از آن است که فکر می‌کنید؛ استفاده از هایلایتر قبل از کرم پودر می‌تواند به پوست شما درخشندگی ملایمی ببخشد. همچنین می‌توانید چند قطره از هایلایتر مایع را با کرم پودر ترکیب کنید تا ظاهری شفاف و براق به دست آورید. اگر به این روش تمایلی ندارید، کافی است ابتدا کرم پودر را روی پوستتان بزنید و سپس بعد از انجام مراحل دیگر آرایش، به سراغ هایلایتر بروید.

برای کدام یک از بخش‌های صورت نباید از هایلایتر استفاده کرد؟

افرادی که به آرایش علاقه‌مند هستند باید بدانند که برای داشتن آرایشی بی‌نقص نیازی به پیروی از قوانین خاص ندارند. تجربه نشان می‌دهد که هایلایت کردن برخی نقاط صورت می‌تواند با بازتاب نور، جذابیت چهره شما را افزایش دهد. اما فرم و ویژگی‌های صورت هر شخص متفاوت است. بنابراین، بهتر است با انجام آزمون و خطا متوجه شوید که کدام بخش‌های صورت شما به هایلایتر نیاز دارند تا نسبت به آرایش خود احساس رضایت بیشتری داشته باشید.

سخن پایانی

حال که به این سوال پاسخ داده‌اید که هایلایتر صورت چه کارکردی دارد، می‌دانید که این محصول آرایشی می‌تواند به راحتی به چهره شما درخشش و شادابی ببخشد. هایلایتر صورت در انواع مختلفی از نظر بافت، رنگ و نوع وجود دارد، به این معنا که همه افراد با هر نوع پوست و سلیقه‌ای می‌توانند گزینه مناسب خود را از بین آن‌ها انتخاب کنند.

منبع: L’Oréal ,Chatelaine

 سوالات پرتکرار

  • هایلایتر چیست؟

هایلایتر (Highlighter) یک محصول آرایشی است که به وسیلهٔ انعکاس نور، به روشن‌تر شدن بخش‌های مختلف صورت کمک می‌کند. این محصول در اشکال مایع، کرمی، استیکی و پودری تولید می‌شود و در ابتدا براق و درخشان به نظر می‌رسد.

  • انواع هایلایتر صورت چه هستند؟

هایلایترهای آرایشی در چهار نوع مایع، کرمی، استیکی و پودری موجود هستند.

  • هایلایترهای کرمی و مایع برای چه کسانی مناسب هستند؟

این نوع هایلایترها بیشتر برای افرادی که پوست معمولی یا خشکی دارند و به دنبال آرایش روزمرهٔ ساده هستند، مناسب می‌باشند.

  • هایلایترهای پودری برای چه کسانی مناسب هستند؟

هایلایترهای پودری انتخاب خوبی برای افرادی با پوست چرب هستند، زیرا روی پوست آن‌ها دوام بیشتری دارد.

  • به کدام بخش‌های صورت می‌توان هایلایتر زد؟

می‌توانید هایلایتر را روی استخوان‌های گونه، زیر استخوان ابرو، بالای لب، بالای پیشانی، پل بینی، پشت پلک‌ها و گوشه‌های داخلی چشم‌ها استفاده کنید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *