مجله سیمدخت
0

بهترین و بدترین های بن تن: کدام یک ارزش دیدن دارد؟

بهترین و بدترین های بن تن: کدام یک ارزش دیدن دارد؟
بازدید 17

انتخاب بهترین سریال کارتونی «بن تن» کار آسانی نیست؛ زیرا هر کدام از سری‌هایی که قهرمان ما و شخصیت‌های همراهش را به تصویر کشیده‌اند، بازخوردهای متفاوتی از مخاطبان دریافت کرده‌اند. نسخه اصلی «بن تن» برای اولین بار در سال ۲۰۰۵ از شبکه کارتون نتورک پخش شد و بلافاصله مخاطبان جوان شیفته ایده‌ی پسری شدند که می‌تواند به موجودات فضایی قدرتمند تبدیل شود. این سریال توانست به یکی از بهترین کارتون‌های دهه ۲۰۰۰ تبدیل شود. بن تنیسون همراه با گوئن، پدربزرگش مکس و دوستانی که در طول داستان به او پیوستند، با استفاده از قدرت ساعت اومنی‌تریکس، بارها موفق به نجات جهان از نیروهای شیطانی شده‌ است. سریال‌های ساخته شده از «بن تن» از نظر کیفیت تفاوت‌های زیادی با هم دارند و بسیاری نتوانستند محبوبیت نسخه اصلی را تکرار کنند. در این معرفی سیمدخت در مجموع ۴۱۶ قسمت با محوریت شخصیت‌های اصلی ساخته شده که از نظر کیفیت نوسانات زیادی داشتند، اما خود شخصیت «بن تن» همچنان برای دهه‌ها محبوب باقی مانده است.

۵- بن تن (Ben 10)

بهترین و بدترین بن تن: کدام یک ارزش دیدن دارد؟

  • سال انتشار: ۲۰۱۶-۲۰۲۱
  • شرکت سازنده: کارتون نتورک
  • امتیاز  کاربران IMDb به سریال: ۲.۸ از ۱۰

متأسفانه، آخرین بازسازی سریال «بن تن» ضعیف‌ترین نسخه از این مجموعه است. این سری از کارتون‌ها در وبسایت IMDb امتیاز ۲.۸ را کسب کرده که پایین‌ترین امتیاز در میان تمام سری‌های «بن تن» است. دلایل زیادی برای ضعف این سریال وجود دارد. برخلاف نسخه‌های قبلی، این سریال از یک داستان پیوسته و کلی پیروی نمی‌کند و هر قسمت به صورت جداگانه و بدون ارتباط با قسمت‌های دیگر روایت می‌شود. همچنین، سبک انیمیشن و طراحی شخصیت‌ها حالتی کودکانه‌تر پیدا کرده است. با اینکه هدف اصلی این مجموعه کودکان و نوجوانان هستند، اما این تغییر ظاهر باعث کاهش خلاقیت و جذابیت نسخه اصلی شده است، به طوری که به نظر می‌رسد مخاطبان جوان‌تری را نسبت به نسخه‌های قبلی هدف قرار داده است.

سریال بدون مقدمه، بن و ساعت اومنی‌تریکس را معرفی می‌کند و فرض را بر این می‌گذارد که مخاطب از قبل با این شخصیت‌ها آشناست. حتی برای مخاطبانی که با دنیای «بن تن» آشنا هستند، این موضوع ناخوشایند بوده است. سریال به موضوعات مهمی مانند این که چرا بن نمی‌تواند ساعت فضایی را از خود جدا کند، نمی‌پردازد و بسیاری از رویدادها بدون دلیل و توضیح باقی می‌مانند. البته شخصیت‌های محبوب سری‌های قبلی نیز در این سریال حضور دارند، اما به دلیل عدم ارتباط بین قسمت‌ها، حضور آن‌ها مثل گذشته لذت‌بخش نیست و بیشتر به نظر می‌رسد که صرفاً برای پر کردن داستان آورده شده‌اند. با این وجود، این سریال از «بن تن» به حدی محبوب بوده که ۱۵۰ قسمت از آن ساخته شده است.

۴- بن تن: نیروی بی‌پایان (Ben 10 Omniverse)

بهترین و بدترین بن تن: کدام یک ارزش دیدن دارد؟

  • سال انتشار: ۲۰۱۲-۲۰۱۴
  • شرکت سازنده: کارتون نتورک
  • امتیاز  کاربران IMDb به سریال: ۶.۴ از ۱۰

«بن تن: نیروی بی‌پایان» آخرین بخش از مجموعه داستان‌های «بن تن» است که به هم پیوسته‌اند و داستان اصلی «بن تن» را به پایان می‌رساند. از نظر ظاهری، این سریال ترکیبی از ظاهر سری اصلی و سری آخر است و بسیاری از مخاطبان طراحی شخصیت‌ها و ظاهر این بخش را نسبت به دیگر قسمت‌ها ترجیح می‌دهند. در این سری، گوئن و کوین لوین که ابتدا دشمن بودند و سپس به گروه «بن تن» پیوستند، برای تحصیل به دانشگاه می‌روند و بن در مبارزه با دشمنان تنها می‌ماند. این سریال شامل ۸۰ قسمت است و بازخوردهای مثبتی از سوی مخاطبان و منتقدان دریافت کرده است.

در قسمت نهایی «بن تن: بیگانه‌ی تمام عیار»، بن با سازنده‌ی اصلی اومنی‌تریکس ملاقات می‌کند که ساعت او را با یک نسخه‌ی پیشرفته‌تر جایگزین می‌کند و قدرت‌های بیشتری به او می‌دهد. نسخه‌ی جدید اومنی‌تریکس به بن این امکان را می‌دهد که به میلیون‌ها نوع مختلف از موجودات فضایی تبدیل شود، حتی تمام فضایی‌هایی که در قسمت‌های قبلی دیده‌ایم. به همین دلیل، بن به مبارزه با دشمنی می‌رود که ساعت اومنی‌تریکس را دارد و می‌تواند به تمام فضایی‌های خطرناک تبدیل شود. با اینکه این سریال باید تمام داستان‌های قبلی را جمع‌بندی می‌کرد، در انجام این کار موفق بوده است.

۳- بن تن: نیروی بیگانگان (Ben 10: Alien Force)

بهترین و بدترین بن تن: کدام یک ارزش دیدن دارد؟

  • سال انتشار: ۲۰۰۸-۲۰۱۰
  • شرکت سازنده: کارتون نتورک
  • امتیاز  کاربران IMDb به سریال: ۷.۴ از ۱۰

«بن تن: نیروی بیگانگان» ادامه‌ی مجموعه‌ی اصلی است که داستان بن تنیسون ۱۵ ساله را روایت می‌کند. پس از اینکه بن موفق می‌شود اومنی‌تریکس را از دست خود جدا کند و به زندگی عادی بازگردد، بار دیگر ناچار می‌شود به دنیای قهرمانی برگردد تا با کمک گوئن و کوین، پدربزرگش مکس را نجات دهد. «بن تن: نیروی بیگانگان» کوتاه‌ترین مجموعه از سری کارتون‌های «بن تن» است و تنها ۴۶ قسمت دارد. پس از ربوده شدن مکس، بن دوباره اومنی‌تریکس را بر دست می‌بندد و به دلیل سن بالاتر، این دستگاه به او امکان تبدیل شدن به موجودات فضایی بیشتری را می‌دهد. دشمنان اصلی این سری، شخصیت‌هایی به نام های‌برید هستند که هدفشان نابودی تمام اشکال دیگر زندگی است.

این مجموعه از نظر بلوغ و موضوعات در سطح بالاتری قرار دارد و به مسائلی مانند مواجهه با مرگ و روایت‌های پیچیده می‌پردازد، زیرا برای مخاطبان بزرگ‌تری ساخته شده است. این ویژگی نه تنها باعث شد که این سریال در مقایسه با دیگر بخش‌های مجموعه برجسته‌تر باشد، بلکه آن را نامزد دریافت چهار جایزه امی کرد که در نهایت موفق به کسب یکی از آن‌ها شد.

۲- بن تن (Ben 10)

بهترین و بدترین بن تن: کدام یک ارزش دیدن دارد؟

  • سال انتشار: ۲۰۰۵-۲۰۰۸
  • شرکت سازنده: کارتون نتورک
  • امتیاز  کاربران IMDb به سریال: ۷.۵ از ۱۰

نسخه‌ی اصلی «بن تن» اولین بار ما را با بن تنیسون، گوئن و پدربزرگ مکس آشنا کرد و ما را وارد دنیای این کارتون کرد. این سریال به ما نشان داد که بن چگونه اومنی‌تریکس را به دست می‌آورد و اولین مواجهه‌اش با ویلاگاکس، که قصد داشت این دستگاه قدرتمند را تصاحب کند، به تصویر کشید. بن در این داستان با گذشته‌ی پدربزرگش و سازمان مخفی‌ای که مسئول برقراری نظم در کهکشان است آشنا می‌شود و می‌آموزد که قدرت زیاد، مسئولیت‌های بزرگی را نیز به همراه دارد. او همچنین یاد می‌گیرد که چگونه از اومنی‌تریکس استفاده کند و با اهداف نیک، از اطرافیانش محافظت کند. سری اصلی «بن تن» پایه‌های شخصیت‌های این مجموعه را بنا نهاد و باعث شد نام «بن تن» به عنوان یکی از بهترین شخصیت‌های کارتونی در تاریخ ثبت شود. با اینکه قسمت‌های بعدی با سبک‌ها و داستان‌های مختلفی آزمایش شدند، هیچ‌یک نتوانستند موفقیت سری اصلی را تکرار کنند.

۱- بن تن: بیگانه‌ی تمام عیار (Ben 10: Ultimate Alien)

بهترین و بدترین بن تن: کدام یک ارزش دیدن دارد؟

  • سال انتشار: ۲۰۱۰-۲۰۱۲
  • شرکت سازنده: کارتون نتورک
  • امتیاز  کاربران IMDb به سریال: ۷.۷ از ۱۰

داستان «بن تن: بیگانه‌ی تمام‌عیار» ادامه‌ی روایت «نیروی بیگانگان» را دنبال می‌کند. پس از نابودی اومنی‌تریکس و افشای هویت بن، او به اولتیما‌تریکس دست پیدا می‌کند که به او امکان تبدیل شدن به موجودات فضایی بسیار بیشتری را می‌دهد. این بخش از مجموعه، شخصیت‌ها را بالغ‌تر نشان می‌دهد و به تصویر می‌کشد که چگونه باید در چشم دیگران یک قهرمان باشیم. بن نشان می‌دهد که چگونه خودخواهی را کنار گذاشته و حتی به موجودات فضایی دیگر کمک می‌کند تا به اهدافشان برسند، حتی اگر به ضرر خودش تمام شود. مشاهده‌ی رشد شخصیت‌ها و رسیدن آن‌ها به اوج خود، این سری را جذاب‌تر از دیگر قسمت‌ها کرده است. این سری از «بن تن» همچنین بالاترین امتیاز را در میان تمام سری‌های دیگر کسب کرده است. اگر سری اصلی «بن تن» مخاطبان جوان را به خود جذب کرد، «بیگانه‌ی تمام‌عیار» نشان داد که داستان این مجموعه می‌تواند بسیار بزرگ‌تر و عمیق‌تر باشد و آن‌قدر جذاب است که تا سال‌ها در ذهن مخاطبان باقی بماند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *