مجله سیمدخت
0

بهترین کرم هایی که واقعاً منافذ پوست را کوچک می‌کنند

بهترین کرم هایی که واقعاً منافذ پوست را کوچک می‌کنند
بازدید 10

یکی از مشکلات شایع پوست، منافذ باز است که معمولاً در پوست‌های چرب بیشتر مشاهده می‌شود. با این حال، نمی‌توان به آن به‌عنوان یک مشکل واقعی نگاه کرد؛ زیرا پوست ما بدون منفذ نمی‌تواند وجود داشته باشد. اما چه زمانی منافذ باز پوست می‌توانند مشکل‌ساز شوند و چگونه می‌توانیم این مسئله را حل کنیم؟ در ادامه به این سوالات پاسخ خواهیم داد و همچنین بهترین کرم‌ها برای کاهش منافذ باز پوست را معرفی خواهیم کرد.

منافذ باز پوست چیست؟

پوست صورت و به‌طور کلی، پوست تمام بدن دارای منافذ است که محل خروج چربی و عرق از پوست محسوب می‌شوند. بنابراین، پوست ما نمی‌تواند بدون این منافذ باشد و هیچ راهی برای بستن یا از بین بردن آن‌ها وجود ندارد. در نتیجه، بهترین کرم برای بستن منافذ باز پوست وجود ندارد؛ بلکه کرم‌ها فقط می‌توانند منافذ را کوچکتر کنند.

با این حال، اندازه منافذ پوست صورت افراد ممکن است بسته به نوع پوست، بسیار بزرگ‌تر از حد معمول باشد و به‌راحتی در چهره قابل مشاهده شوند. دو نوع منفذ در پوست وجود دارد: یکی که چربی (سبوم) از آن خارج می‌شود و دیگری که عرق را منتقل می‌کند. گاهی اوقات، منافذ مربوط به خروج چربی از پوست بزرگ‌تر می‌شوند و این بزرگ شدن می‌تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد.

یکی از نخستین مشکلات ناشی از بزرگ شدن منافذ، ایجاد ظاهری ناخوشایند بر روی پوست است. مشکل دیگر این است که باز شدن این منافذ زمینه را برای تجمع چربی، سلول‌های مرده پوست و آلودگی‌ها فراهم می‌کند. در نهایت، این تجمع آلودگی‌ها می‌تواند منجر به بروز جوش‌های پوستی شود.

بهترین کرم هایی که واقعاً منافذ پوست را کوچک می‌کنند

۷ روش‌ و محصول برای کوچک کردن منافذ پوست

با توجه به توضیحات ارائه‌شده، احتمالاً متوجه شده‌اید که هیچ راهی برای بستن این منافذ وجود ندارد. تنها کاری که می‌توانید انجام دهید، کوچک‌تر کردن این منافذ و جلوگیری از تجمع آلودگی‌ها و چربی در آن‌هاست.

با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این منافذ را کوچک‌تر کنید. با توجه به این روش‌ها، می‌توانید حدس بزنید کدام محصولات برای پوست شما مناسب‌تر خواهند بود. همچنین، برای از بین بردن منافذ باز بینی و پوست، این نکات را فراموش نکنید.

۱. استفاده از محصولات بر پایه‌ی آب

برای کوچک‌تر کردن منافذ باز پوست، بهتر است از محصولاتی با پایه آب در روتین مراقبت از پوست چرب استفاده کنید. این نکته به‌ویژه برای افرادی که پوست چرب دارند، اهمیت زیادی دارد. برخی از مرطوب‌کننده‌ها که حاوی انواع روغن‌ها هستند ممکن است برای حفظ رطوبت و لطافت پوست مفید باشند، اما برای کسانی که دارای منافذ بزرگ هستند، مناسب نیستند. روغن اضافی این محصولات می‌تواند به داخل منافذ نفوذ کرده و باعث بزرگ‌تر به نظر رسیدن آن‌ها شود.

۲. شستن منظم صورت

شستن صورت، اصلی‌ترین بخش روتین مراقبت از پوست است. هنگام شستن صورت حتما به نکات زیر توجه کنید:

  • صورت خود را دو بار در روز بشویید اگر عرق می‌کنید، ورزش می‌کنید یا آرایش کرده‌اید، ممکن است نیاز به شست‌وشو بیش از دو بار نیز داشته باشید.
  • از آب ولرم استفاده کنید و شوینده را به آرامی با انگشتان بر روی پوست بزنید.
  • از شوینده‌های ملایم که حاوی الکل نیستند استفاده کنید.
  • برای خشک کردن پوست صورت، حوله را روی پوست نمالید؛ بلکه فقط آن را بگذارید و بردارید.
  • شست‌وشوی مداوم صورت، منافذ پوست را از هر گونه چربی و آلودگی خالی نگه می‌دارد.

برای شست‌وشوی صورت، از ژل‌های شست‌وشو استفاده کنید. شوینده‌های روغنی یا الکلی می‌توانند به پوست آسیب برسانند.

۳. لایه‌برداری

اگر پوست چرب دارید، باید به‌طور مرتب صورت خود را لایه‌برداری کنید. این کار به پاک‌سازی منافذ پوست از آلودگی‌ها، سلول‌های مرده و چربی اضافی کمک کرده و در نتیجه باعث کوچک‌تر شدن آن‌ها می‌شود.

محصولاتی که استفاده می‌کنید باید حاوی مواد مؤثر زیر باشند:

  • بتا هیدروکسی اسید، مانند سالیسیلیک اسید.
  • پلی هیدروکسی اسید، مانند لاکتوبیونیک که به بهبود عملکرد سد پوستی کمک می‌کند.
  • ماندلیک اسید که مناسب پوست‌های حساس است.

با این حال، در لایه‌برداری زیاده‌روی نکنید، زیرا ممکن است پوست شما را خشک کرده و در نهایت موجب بزرگ‌تر شدن منافذ شود.

۴. نخوابیدن با آرایش

همیشه قبل از خواب آرایش خود را پاک کنید و با صورت آرایش‌کرده نخوابید. آرایش زیاد و عدم پاک‌سازی آن به مدت طولانی می‌تواند منافذ پوست شما را با محصولات آرایشی و آلودگی‌ها مسدود کرده و به مرور زمان باعث بزرگ‌تر شدن آن‌ها شود.

۵. استفاده از رتینول

اگر پوست چرب دارید یا با آکنه‌ی ملایم مواجه هستید، ممکن است پوست شما نسبت به قبل کمی شل‌تر به نظر برسد و در نتیجه منافذ آن بزرگ‌تر شوند. استفاده از محصولات مراقبت از پوست حاوی رتینول می‌تواند به کاهش اندازه‌ی این منافذ کمک کند. برای دستیابی به بهترین نتایج، بهتر است این محصولات را قبل از خواب استفاده کنید.

برای برخی افراد، این محصولات ممکن است تحریک‌کننده باشند و باعث حساسیت پوست شوند. برای جلوگیری از این مشکل، ابتدا صورت خود را بشویید و سپس ۳۰ دقیقه صبر کنید قبل از اینکه از محصولات حاوی رتینول استفاده کنید. اگر باردار هستید یا به نوزاد خود شیر می‌دهید، باید از استفاده از محصولات حاوی رتینول و رتینیل پالمیتات خودداری کنید. بنابراین، اگر به دنبال بهترین کرم برای کاهش منافذ باز پوست هستید، یکی از موادی که می‌توانید در فهرست ترکیبات محصول جست‌وجو کنید، رتینول است.

۶. درمان آکنه

آکنه می‌تواند منافذ پوست را مسدود کرده و آن‌ها را بیشتر نمایان کند. برای درمان آکنه، استفاده از شوینده‌های حاوی سالیسیلیک اسید بسیار مؤثر است، زیرا این ماده می‌تواند منافذ باز پوست را از آلودگی‌ها پاک کند. برخی از شوینده‌های حاوی سالیسیلیک اسید به اندازه‌ای ملایم هستند که می‌توانند به‌صورت روزانه مورد استفاده قرار گیرند. اما اگر این شوینده‌ها برای شما مناسب نیستند، بهتر است به جای آن از شوینده‌های غیر جوش‌زا استفاده کنید.

۷. استفاده از ضدآفتاب

هرچه پوست شما آسیب‌دیده‌تر باشد، مانند زمانی که بیشتر در معرض آفتاب قرار گرفته‌اید، انعطاف و استحکام خود را از دست می‌دهد. شل شدن پوست به معنای واضح‌تر شدن منافذ آن است؛ بنابراین مراقبت از پوستی که دارای منافذ باز است و درمان آن فقط به استفاده از کرم محدود نمی‌شود.

همیشه از ضدآفتاب با SPF مناسب یا بالاتر استفاده کنید. بهتر است ضدآفتابی که انتخاب می‌کنید، ضدآب نیز باشد تا با عرق یا باران پاک نشود. بهترین کرم برای کاهش منافذ باز پوست زمانی مؤثر است که پوست شما سالم و بدون آسیب باشد، زیرا آفتاب یکی از مهم‌ترین عوامل آسیب‌زننده برای پوست صورت است.

بهترین کرم هایی که واقعاً منافذ پوست را کوچک می‌کنند

چرا منافذ پوست بزرگ می‌شوند؟

موهای ریز در تمامی نقاط بدن به جز کف دست‌ها و پاها وجود دارند. هر فولیکول مو دارای منافذی در بالای خود است. فولیکول مو حاوی یک غده درونی است که وظیفه تولید چربی را بر عهده دارد. این غده به نام غده سباسه شناخته می‌شود. زمانی که این غده چربی آزاد می‌کند، چربی به سطح پوست می‌آید و در منافذ تجمع می‌یابد.

مطابق یک مطالعه که در سال ۲۰۲۲ انجام شد، دلایل اصلی بزرگ شدن منافذ پوست شامل موارد زیر است:

  1. تولید بیش از حد سبوم: این حالت زمانی رخ می‌دهد که غده چربی پوست چربی زیادی تولید کند که منجر به چرب شدن پوست و مو می‌شود.
  2. کاهش خاصیت ارتجاعی در اطراف منافذ : این مشکل ناشی از کاهش انعطاف‌پذیری پوست است.
  3. افزایش حجم فولیکول مو : این وضعیت زمانی رخ می‌دهد که منافذ در انتهای فولیکول مو مسدود شوند.

زمانی که چربی در این منافذ تجمع می‌یابد و با کثیفی یا مواد آرایشی ترکیب می‌شود، باعث انسداد آن‌ها می‌گردد. این انسداد چربی و آلودگی، موجب کشیده شدن و بزرگ‌تر شدن منافذ می‌شود. در صورتی که این منافذ مسدود باقی بمانند، ممکن است جوش‌ها ایجاد شوند. عوامل مانند سن، جنسیت و قومیت می‌توانند بر میزان فعالیت غدد چربی تاثیر بگذارند. وجود منافذ بزرگ در پوست به خودی خود به سلامت پوست آسیب نمی‌زند و تنها از نظر زیبایی اهمیت دارد.

بهترین کرم هایی که واقعاً منافذ پوست را کوچک می‌کنند

بهترین کرم برای بستن منافذ باز پوست

محصولات طراحی شده برای کاهش اندازه منافذ پوست عمدتاً شامل سرم‌ها و تونرها هستند. همچنین ممکن است کرم‌ها و پمادهایی نیز برای این هدف وجود داشته باشند. در ادامه، چند کرم و محصول دیگر از جمله سرم‌هایی را معرفی می‌کنیم که می‌توانید در روتین مراقبت از پوست خود برای کوچک کردن منافذ استفاده کنید.

۱. کرم ترمیم کننده ژاک اندرل مدل جمع کننده منافذ

ژل ژاک آندرل پاریس یک کرم موثر برای کاهش اندازه منافذ باز پوست است. این کرم با پاکسازی عمیق پوست به این هدف دست می‌یابد. یکی از عوامل اصلی بزرگ شدن منافذ، تجمع چربی و آلودگی‌ها در پوست است. این محصول برای تمامی انواع پوست طراحی شده و هیچ محدودیتی در استفاده از این کرم ترمیم‌کننده وجود ندارد. علاوه بر خاصیت ترمیم‌کنندگی، این کرم مغذی نیز هست و چندین ویژگی را به طور همزمان دارد. بنابراین، اگر به دنبال یک کرم چندمنظوره هستید، این مدل گزینه مناسبی برای شماست.

۲. ژل کرم کوچک کننده منافذ پوست ویتالیر مدل refiner

یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین محصولات موجود در بازار برای کاهش اندازه منافذ، همین ژل کرم است. همان‌طور که از نام آن مشخص است، بافت این محصول ترکیبی از ژل و کرم می‌باشد. بنابراین، اگر از کرم‌های سنگین و چرب خوش‌تان نمی‌آید، این ژل کرم می‌تواند گزینه مناسبی برای کوچک کردن منافذ باز پوست شما باشد. برای بهترین نتیجه، این محصول را صبح یا شب بر روی پوست کاملاً تمیز استفاده کنید.

در فرمولاسیون این کرم از عصاره دانه آپیوم، گراوئولنز، لینوم و عصاره دانه اوسیتاتیسمیوم بهره‌گیری شده است که به کاهش اندازه منافذ کمک می‌کند. همچنین، ترکیبات این ژل کرم فاقد چربی است، به همین دلیل افرادی که پوست چرب یا مختلط دارند نیز می‌توانند با خیال راحت از آن استفاده کنند.

۳. کرم کاهش دهنده منافذ باز پوست لکسیون مدل ۱min solution

این کرم متعلق به یک برند فرانسوی است و با جذب چربی‌های اضافی پوست، اندازه منافذ باز را کاهش می‌دهد و از بروز جوش جلوگیری می‌کند. ترکیبات این کرم شامل گلیسیرین است و برای پوست‌های چرب و مختلط نیز مناسب می‌باشد. یکی از ویژگی‌های بارز این کرم، خاصیت پاک‌کنندگی و تمیز کردن منافذ پوست است. در فرمولاسیون این کرم از عصاره‌های آناناس، انگور، پشن‌فروت، کشمش، گل ساعتی و روغن زیتون ارگانیک استفاده شده است. می‌توانید روزی یک بار از این کرم استفاده کنید، اما حتماً باید آن را روی پوست کاملاً تمیز بزنید. پس از استفاده از این کرم، می‌توانید آرایش روزمره خود را انجام دهید.

۴. کرم کوچک کننده منافذ باز پوست درمالوگ مدل Hydratant

این کرم متعلق به یک برند فرانسوی است و با جذب چربی‌های اضافی پوست، اندازه منافذ باز را کاهش می‌دهد و از بروز جوش جلوگیری می‌کند. ترکیبات این کرم شامل گلیسیرین است و برای پوست‌های چرب و مختلط نیز مناسب می‌باشد. یکی از ویژگی‌های بارز این کرم، خاصیت پاک‌کنندگی و تمیز کردن منافذ پوست است.  در فرمولاسیون این کرم از عصاره‌های آناناس، انگور، پشن‌فروت، کشمش، گل ساعتی و روغن زیتون ارگانیک استفاده شده است. می‌توانید روزی یک بار از این کرم استفاده کنید، اما حتماً باید آن را روی پوست کاملاً تمیز بزنید. پس از استفاده از این کرم، می‌توانید آرایش روزمره خود را انجام دهید.

۵. سرم پوست لنبنا مدل کوچک کننده منافذ

اگر منافذ پوست شما بزرگ و باز است، احتمالاً پوست شما چرب می‌باشد. افرادی که دارای پوست چرب هستند، معمولاً محصولات سبک‌تری مانند سرم‌ها را به کرم‌های سنگین ترجیح می‌دهند. این سرم یکی از محصولاتی است که به کوچک کردن منافذ کمک می‌کند و برای انواع پوست مناسب است.

سرم لانبنا فقط به کوچک کردن منافذ محدود نمی‌شود، بلکه دارای مزایای دیگری نیز برای پوست است، از جمله رطوبت‌رسانی، خاصیت ضد چروک و خواص ضد پیری. این محصول ضد حساسیت است، بنابراین اگر پوست حساسی دارید نیز می‌توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید. سرم لانبنا میزان چربی پوست را کاهش داده و تنظیم‌کننده چربی پوست است، که به کاهش جوش‌ها نیز کمک می‌کند.

۶. سرم پوست بیتروی مدل قابض منافذ

سرم پوست بیتروی دارای بافت سبکی است که به سرعت جذب پوست می‌شود. وجود سالیسیلیک اسید در این محصول، آن را به یک لایه‌بردار ملایم تبدیل کرده است. سرم پوست چرب بیتروی همچنین حاوی زینک پی‌سی‌ای و ویتامین B3 است که به کنترل و تنظیم ترشح سبوم پوست کمک کرده و از بروز جوش‌های سرسیاه و آکنه جلوگیری می‌کند. این محصول بسیار موثر در کاهش و کوچک کردن منافذ باز پوست است و ظاهری صاف و یکدست به پوست می‌بخشد. همچنین، این سرم فاقد الکل بوده و به همین دلیل باعث بروز حساسیت روی پوست نمی‌شود.

جمع‌بندی

بهترین کرم برای کاهش منافذ باز پوست، کرمی است که بتواند آلودگی‌ها را از منافذ پوست صورت شما پاک کند و آن‌ها را کوچک‌تر نماید. در این مطلب، به ویژگی‌های این کرم پرداخته و چند محصول موثر را معرفی کردیم. اگر شما هم تجربه‌ای از تاثیرگذاری کرم‌های مناسب برای منافذ باز پوست دارید، لطفاً آن را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

منابع: Medicalnewstoday , Aad

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *