مجله سیمدخت
0

جوکر ۲، با وجود فروش پایین‌تر از حد پیش‌بینی، صدرنشین گیشه شد

جوکر ۲، با وجود فروش پایین‌تر از حد پیش‌بینی، صدرنشین گیشه شد
بازدید 20

فیلم «جوکر ۲» با عنوان کامل «جنون مشترک» (Joker: Folie à Deux) که دنباله‌ای بر فیلم پرفروش «جوکر» است، با وجود صدرنشینی در گیشه تنها ۴۰ میلیون دلار فروش داشت و به عنوان یک شکست بزرگ شناخته شد. پیش‌بینی‌ها نشان می‌داد که فروش این فیلم در بدترین حالت به ۵۰ تا ۶۵ میلیون دلار و در خوش‌بینانه‌ترین حالت به ۷۰ میلیون دلار خواهد رسید. با این حال، فروش افتتاحیه این دنباله به‌طور چشمگیری کمتر از فیلم اول در سال ۲۰۱۹ بود، که آن زمان با ۹۶.۲ میلیون دلار رکورد فروش ماه اکتبر را شکست.

این شروعی ناامیدکننده برای استودیوی برادران وارنر محسوب می‌شود، به‌ویژه با توجه به موفقیت بزرگ فیلم اول و نقدهای ضعیف از سوی مخاطبان. این وضعیت مشکل‌ساز است چرا که «جوکر ۲» با بودجه سنگین ۲۰۰ میلیون دلار ساخته شده (در مقایسه با ۶۵ میلیون دلار برای فیلم اول) و برای جبران هزینه‌های تولید باید حداقل ۴۵۰ میلیون دلار در گیشه بفروشد.

علاوه بر فروش ناموفق، فیلم «جوکر ۲» در وب‌سایت راتن تومیتوز امتیاز ۳۳ از ۱۰۰ را از منتقدان و نمره D را از مخاطبان سینما اسکور دریافت کرد. سر و صدای منفی پیرامون فیلم از جشنواره فیلم ونیز آغاز شد، جایی که «جوکر» در سال ۲۰۱۹ جایزه اصلی را به دست آورد، اما دنباله آن نتوانست همان استقبال را به دست آورد و با نقدهای منفی روبه‌رو شد.

جوکر ۲، با وجود فروش پایین‌تر از حد پیش‌بینی، صدرنشین گیشه شد

تاد فیلیپس کارگردانی «جنون مشترک» را بر عهده داشته و واکین فینیکس بار دیگر در نقش آرتور فلک بازگشته است. داستان فیلم درباره آشنایی او با هارلین کوینزل (با بازی لیدی گاگا) در آرکام آیسلوم است. بخش زیادی از فیلم به صورت موزیکال فانتزی اجرا می‌شود.

در جایگاه دوم، انیمیشن خانوادگی «ربات وحشی» (The Wild Robot) با نقدهای مثبت ۱۸.۷ میلیون دلار فروش کرد و مجموع درآمد دو هفته اکران خود را به ۶۳.۹۸ میلیون دلار رساند.

در سایر رتبه‌ها، فیلم «بیتل‌جوس بیتل‌جوس» (Beetlejuice Beetlejuice) با ۱۰.۳ میلیون دلار در رتبه سوم قرار گرفت و مجموع فروش داخلی خود را به ۲۶۵.۵ میلیون دلار رساند. انیمیشن «تبدیل‌شوندگان یک» (Transformers One) با ۵.۳ میلیون دلار در رتبه چهارم و فیلم ترسناک «بد حرف نزن» (Speak No Evil) با ۲.۸ میلیون دلار در جایگاه پنجم قرار گرفتند.

همچنین، مستند «سم و کلبی: اسطوره‌های فراطبیعی» (Sam and Colby: The Legends of the Paranormal) با محوریت دو محقق فراطبیعی که به بررسی یک مزرعه مرموز می‌پردازند، ۱.۷۷ میلیون دلار فروش کرد و در رتبه ششم جدول قرار گرفت.

جوکر ۲، با وجود فروش پایین‌تر از حد پیش‌بینی، صدرنشین گیشه شد

فیلم «پرنده‌ی سفید»

فیلم «پرنده‌ی سفید» (White Bird)، که این هفته اکران شد، با فروش ۱.۵ میلیون دلار کار خود را آغاز کرد. این فیلم به عنوان پیش‌درآمد و دنباله‌ای برای فیلم موفق ۲۰۱۷ «اعجوبه» (Wonder) با بازی جیکوب ترمبلی معرفی شده است. «اعجوبه» در آغاز اکران خود ۲۷ میلیون دلار فروش داشت و تا پایان نمایش، درآمد داخلی آن به ۱۳۲ میلیون دلار و جهانی به ۳۱۴ میلیون دلار رسید. اما «پرنده‌ی سفید» به جای شخصیت آگی، بر روی جولیان، قلدر مدرسه آگی، تمرکز دارد که توسط برایس گیسار نقش‌آفرینی شده است.

جولیان به دلیل رفتار بدش با آگی، طرد شده و مادربزرگش با گفتن داستان کودکی خود به عنوان یک دختر یهودی در دوران هولوکاست، سعی دارد به او کمک کند تا دیدگاهش را تغییر دهد.

در جایگاه هشتم، دنباله ابرقهرمانی «ددپول و ولورین» (Deadpool & Wolverine) از دیزنی و مارول با فروش ۱.۵۲ میلیون دلار در یازدهمین هفته اکران قرار گرفت. این فیلم درجه R با بازی رایان رینولدز و هیو جکمن تاکنون در داخل کشور ۶۳۳.۸۳ میلیون دلار فروش داشته و به پردرآمدترین فیلم درجه R تاریخ تبدیل شده است.

فیلم بادی‌هارر «ماده» (The Substance) در سومین هفته اکران ۱.۳۴ میلیون دلار فروش کرد و مجموع درآمد داخلی خود را به ۹.۷۳ میلیون دلار رساند. این فیلم داستان ستاره‌ای سالخورده (دمی مور) را روایت می‌کند که برای بازگشت به جوانی به دارویی از بازار سیاه روی می‌آورد. «ماده» که اولین بار در جشنواره کن به نمایش درآمد، نقدهای بسیار مثبتی برای دمی مور به همراه داشت.

رتبه دهم این هفته به فیلم «مگاپولیس» (Megalopolis) ساخته فرانسیس فورد کاپولا تعلق گرفت که همچنان با فروش ناامیدکننده در گیشه مواجه است. این فیلم در دومین هفته اکران ۱.۰۵ میلیون دلار فروش داشت و مجموع درآمد آن به ۶.۴۶ میلیون دلار رسید.

منبع: boxofficemojo

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *