مجله سیمدخت
0

فواید و عوارض لیفت ابرو

فواید و عوارض لیفت ابرو
بازدید 14

لیفت ابرو یک عمل جراحی زیبایی برای اصلاح افتادگی یا شیارهای عمیق ابرو است. این عمل اغلب برای کاهش چین‌ها یا خطوط اخم که در سرتاسر پیشانی و روی پل بینی ایجاد می‌شوند، انجام می‌شود. لیفت ابرو همچنین می‌تواند ابروها را به‌حالتی هوشیارتر و جوان‌تر تغییر دهد. این نوع جراحی به‌عنوان لیفت پیشانی هم شناخته می‌شود. اما این روش همانطور که می‌دانید جراحی است و خطرات و عوارض مخصوص به خود را به همراه دارد. برای اینکه فواید و عوارض لیفت ابرو را بدانید و تکلیفتان را مشخص کنید که آیا لیفت ابرو با شرایط شما همخوانی دارند یا نه، پاراگراف‌های بعدی را با دقت بخوانید.

لیفت ابرو چیست و به چه روشی انجام می‌شود؟

روش های لیفت ابرو

لیفت ابرو به هر تکنیکی می‌گویند که از طریق آن، شکل و حالت و البته محل قرار گرفتن ابروها بهبود پیدا می‌کند. هدف از لیفت ابرو بالا کشیدن ابروهایی است که دچار افتادگی شده‌اند. البته در این تکنیک زیبایی، حالت و شکل ابروها هم زیباتر شده و درکل باعث می‌شود شما بسیار جوانتر به نظر برسید. لیفت ابرو به روش جراحی به سه شکل مختلف انجام می‌گیرد:

لیفت ابرو باز:

در این روش پزشک یک برش طولانی در سراسر پیشانی ایجاد می‌کند، چه در اطراف خط مو یا در یکی از چین‌های پیشانی. پوست از بافت‌های زیرین جدا می‌شود. ماهیچه‌ها شل شده و چربی برداشته می‌شود. پزشک پوست اضافی را برمی‌دارد، پوست باقیمانده را به سمت پایین می‌کشد و ابرو را در موقعیت جدید خود بخیه می‌زند. نام‌های دیگری که گاهی برای توصیف این عمل استفاده می‌شود، عبارتند از لیفت ابرو کلاسیک، کرونال یا تریکوفیتیک.

لیفت ابرو با آندوسکوپی:

در این روش پزشک چندین برش کوچکتر ایجاد می‌کند و یک آندوسکوپ یا همان لوله فلزی با دوربینی که به انتهای آن متصل است، وارد می‌کند. این عمل مشابه عملی است، که برای لیفت ابروهای باز استفاده می‌شود، اما پزشک بافت‌های زیر پوست را روی صفحه مانیتور به جای زخم باز مشاهده می‌کند.

لیفت با نخ:

یک شکل جایگزین از جراحی لیفت صورت که اغلب با استفاده از بی‌حسی موضعی انجام می‌شود، لیفت ابرو با نخ است. در این روش پزشک نخ‌های ظریفی را از طریق لوله‌های بسیار نازک وارد می‌کند، تا هیچ برشی در پوست ایجاد نشود. این نخ‌ها از یک فیبر غیرقابل جذب طبی ساخته شده‌اند، که سال‌ها است، در عمل‌های جراحی به‌طور ایمن استفاده می‌شود. هنگامیکه نخ‌ها در محل‌های مناسب قرار گرفتند، نخ ها به‌آرامی به سمت بالا کشیده می‌شوند و روی بافت و پوست صورت محکم می‌شوند. سپس نقطه ورود بسته می‌شود.

فواید لیفت ابرو کدامند؟

مهم‌ترین فواید لیفت ابرو عبارتند از:

  • بهتر شدن ظاهر پیشانی و درنهایت کل صورت
  • بالا کشیدن ابروها
  • جوان‌تر و هوشیارتر به نظر رسیدن چهره
  • رفع چین‌وچروک و پوست اضافی و افتاده از روی پیشانی
  • رفع حالت عصبی و خستگی از چشم‌ها و چهره

عوارض لیفت ابرو کدامند؟

عوارض لیفت ابرو

بزرگترین عوارض و معایب لیفت ابرو به روش تهاجمی عبارتند از:

  • امکان احساس درد در ناحیه مورد درمان
  • امکان غیرطبیعی شدن حالت و ظاهر ابرو
  • امکان ایجاد عدم تقارن در دو ابرو
  • خطرات روش‌های زیبایی تهاجمی
  • احتمال ایجاد عفونت و عوارض بعد از عمل
  • حرکت محدود ابروها
  • خارش شدید پوست سر
  • واکنش به بیهوشی
  • ریزش فولیکول‌های مو در اطراف برش‌ها

کدام روش لیفت ابرو عوارض کمتری دارد؟

از بین روش‌های تهاجمی، لیفت ابرو با نخ نسبت به دیگر روش‌ها عوارض کمتری دارد. با این وجود اگر به‌دنبال لیفت ابرو بدون هیچگونه عوارضی هستید، می‌توانید از روش‌هایی مانند تقویت ابرو با محصولات طبیعی و روغن‌‎های گیاهی استفاده کنید. در این روش‌ها که در درازمدت جواب می‌دهد، شما ابروی خود را به‌طور طبیعی تقویت و پرپشت می‌کنید و تغییرات قابل‌لمسی در موقعیت قرار گرفتنشان روی پیشانی ایجاد می‌کنید.

سوالات متداول

زمان ریکاوری برای لیفت ابرو چقدر است؟

بیشتر افرادی که لیفت ابرو انجام می‌دهند، می‌توانند ظرف 10 تا 14 روز به زندگی معمولی خود برگردند. البته بازه زمانی بهبودی شما متفاوت است و به نوع عملی که انجام داده‌اید و نوع فعالیتی که قصد بازگشت به آن را دارید بستگی دارد. در طول دوران نقاهت، از بلند کردن اجسام سنگین، ورزش‌های شدید یا فعالیت‌های بدنی شدید تا چند هفته پس از جراحی خودداری کنید.

چه زمانی نتایج لیفت ابرو را می‌بینم؟

پاسخ به این سوال هم به نوع لیفت ابرویی که انجام داده‌اید، بستگی دارد. ممکن است تا شش ماه طول بکشد تا پیشانی شما پس از عمل لیفت ابرو به‌طور کامل بهبود یابد. هنگامیکه بدن شما به‌طور کامل بهبود یافت، می‌توانید نتایج جراحی خود را مشاهده کنید. جراح شما برای اطمینان از موفقیت‌آمیز بودن جراحی، قرار ملاقات‌های بعدی را در طول زمان بهبودی برنامه‌ریزی می‌کند.

تفاوت بین لیفت ابرو و بلفاروپلاستی چیست؟

هم لیفت ابرو و هم بلفاروپلاستی از روش‌های زیبایی روی صورت هستند، اما هر روش نواحی مختلف صورت شما را اصلاح می‌کند. لیفت ابرو روشی است که برای اصلاح چین‌وچروک و افتادگی ابروها، پیشانی شما را دچار تغییر می‌کند. اما عمل بلفاروپلاستی یک عمل جراحی برای برداشتن پوست، ماهیچه یا بافت اضافی از پلک شما است. این روش افتادگی پلک یا پف زیر چشم را اصلاح می‌کند.

مدت زمان ماندگاری لیفت ابرو چقدر است؟

لیفت ابرو یک عمل زیبایی دائمی است و نتایج آن می‌تواند تا آخر عمر باقی بماند. البته این امکان هم وجود دارد که با افزایش سن، نتایج لیفت ابرو کمرنگ شود. این اتفاق به این دلیل می‌افتد، که پوست شما با افزایش سن استحکام و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد. همین موضوع باعث می‌شود چین‌و‌چروک‌ها دوباره ظاهر شوند. درحقیقت بعد از لیفت ابرو، چین‌و‌چروک‌های شما می‌توانند برگردند، اما به این اندازه عمیق یا شدید نخواهندبود. به‌منظور محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء‌بنفش خورشید که می‌تواند به پوست شما آسیب برساند و باعث ایجاد چین‌وچروک شود، می‌توانید طول عمر لیفت ابروی خود را با استفاده از کرم ضدآفتاب بهبود بخشید.

منبع: zimalab.co

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *