مجله سیمدخت
0

فیس فریم: همه چیز درباره این ترند جذاب مو

فیس فریم: همه چیز درباره این ترند جذاب مو
بازدید 39

برای تغییر چهره و افزایش زیبایی، می‌توان اقدامات مختلفی انجام داد. تغییر رنگ مو، آرایش و حتی لباس از جمله عوامل موثر بر ظاهر هستند. امروزه با استفاده از روش فیس فریم می‌توان تحولات قابل توجهی در زیبایی ایجاد کرد. این تکنیک در واقع نوعی رنگ مو است که برای برجسته کردن و قاب گرفتن صورت به کار می‌رود.

فیس فریم یکی از روش‌های مدرن و محبوب در حوزه رنگ و مش مو است که برای رنگ‌آمیزی بخش جلوی موها استفاده می‌شود. این اصطلاح که از واژه انگلیسی “face frame” گرفته شده، به ویژه در میان افرادی که بالیاژ انجام می‌دهند، بسیار پرطرفدار و جذاب است. فیس فریم دخترانه نیز به عنوان یکی از تکنیک‌های پرکاربرد و محبوب در دنیای آرایش شناخته می‌شود.

با این تکنیک، می‌توانید با جدا کردن یک لایه از موهای جلوی سر، قاب صورت خود را زیباتر و جذاب‌تر کنید. در ادامه مقاله، به آموزش تکنیک فیس فریم پرداخته و تناژهای مناسب برای هر نوع مو را که برای بخش جلوی سر مناسب است، به طور کامل توضیح خواهیم داد.

آشنایی با تکنیک فیس فریم نه تنها به تغییرات چشمگیری در ظاهر افراد منجر می‌شود، بلکه روشی اقتصادی، سریع و آسان نیز محسوب می‌شود. در این مقاله قصد داریم انواع فیس فریم را بررسی کنیم تا بتوانید به راحتی و بدون نیاز به آرایشگاه، از این تکنیک در خانه استفاده کنید.فیس فریم: همه چیز درباره این ترند جذاب مو

فیس فریم را بشناسیم

این واژه که از زبان انگلیسی گرفته شده و به معنای “قاب صورت” است، به یکی از پرطرفدارترین و جذاب‌ترین تکنیک‌ها برای ایجاد قاب چهره تبدیل شده است. این روش به ویژه در میان خانم‌های جوان بسیار محبوب بوده و برای برجسته کردن و زیباتر جلوه دادن بخش جلوی موها استفاده می‌شود.

افرادی که از روش بالیاژ برای رنگ‌آمیزی موهای خود استفاده می‌کنند، اغلب این تکنیک را برای جلوه بخشیدن به موهای جلویی خود به کار می‌برند. اگرچه در گذشته بیشتر از رنگ‌های فانتزی برای ایجاد این قاب زیبا استفاده می‌شد، اما اکنون با استفاده از دکلره و هایلایت‌های زیبا نیز می‌توان این تکنیک را اجرا کرد.

یکی از مزایای استفاده از فیس‌فریم رنگی این است که دیگر نیازی به دکلره کردن کل مو و آسیب رساندن به آن وجود ندارد. با هزینه‌ای کم و به راحتی می‌توان با این روش، تغییر بزرگی در ظاهر صورت ایجاد کرد.

ترکیب رنگ‌های کلاسیک و فانتزی به صورت تکه‌های باریک یا ضخیم در این تکنیک، یکی از روش‌هایی است که ارزش یکبار امتحان کردن را دارد.فیس فریم: همه چیز درباره این ترند جذاب مو

نکات کلیدی

فیس فریم تکنیکی برای برجسته‌سازی است که تمرکز آن فقط بر رنگ‌آمیزی موهای اطراف خط مو قرار دارد.

این تکنیک بر روی انواع موها از جمله موهای کوتاه، بلند، بلوند، چتری، تیره و طبیعی قابل اجرا است.

انواع مختلف فیس فریم شامل مدل‌های یخی، کاراملی، دودی، رنگی و قهوه‌ای روشن است.

استفاده از تکنیک فیس فریم گزینه‌ای عالی برای بانوانی است که نمی‌خواهند تمام موهای خود را دکلره کنند، اما همچنان می‌خواهند تغییری چشمگیر در ظاهر خود ایجاد کنند.

آموزش کامل فیس فریم در منزلفیس فریم: همه چیز درباره این ترند جذاب مو

یکی از عوامل مهم در زیبایی چهره، رنگ، مدل، آرایش و سلامت موهاست. یکی از جدیدترین و محبوب‌ترین روش‌های آرایش مو که برای برجسته‌سازی اجزای صورت بسیار مؤثر است، تکنیک فیس‌فریم است. این روش نه تنها زیبایی شما را افزایش می‌دهد، بلکه به دلیل ساده و ارزان بودنش، گزینه‌ای عالی برای افرادی است که نمی‌خواهند به موهایشان آسیب برسانند و تنها به دنبال تغییر رنگ در بخش جلوی موها هستند.

در این تکنیک، که به بالیاژ فیس‌فریم نیز شناخته می‌شود، می‌توانید تکه‌های ضخیم یا نازکی از جلوی مو را روشن کنید تا قاب صورتتان جذاب‌تر و زیباتر به نظر برسد. برای این کار، موهای جلویی را به صورت صاف یا اریب از بقیه موها جدا کرده و رنگ‌آمیزی کنید. این روش می‌تواند با هر نوع رنگ مویی انجام شود، اگرچه بالیاژ یکی از رایج‌ترین انتخاب‌ها برای این تکنیک است. اگر قصد دکلره کردن موهایتان را دارید، باید رنگساژ مناسب را انتخاب کنید تا در نهایت از نتیجه زیبای آن لذت ببرید.

فیس فریم مناسب صورت شما کدام است؟ فیس فریم: همه چیز درباره این ترند جذاب مو

با استفاده از این تکنیک می‌توانید بدون ایجاد تغییرات عمده، جلوی موهایتان را روشن کنید. این روش نیاز به مراقبت خاصی ندارد، اما انتخاب دقیق محل قرارگیری آن اهمیت زیادی دارد تا بتوانید با استفاده از این تکنیک، زیبایی چهره خود را برجسته‌تر کنید.

اگر موهای کوتاهی دارید، این روش به راحتی قابل اجرا است. برای اینکه چهره‌تان با استفاده از فیس‌فریم جذاب‌تر به نظر برسد، ابتدا باید فرم صورت خود را شناسایی کنید. سپس به نکات زیر توجه کنید:

بهترین تکنیک‌های فیس فریم برای صورت‌های گرد

صورت شما گرد است، پیشنهاد می‌شود از تکنیک فیس‌فریم هایلایت به صورت پراکنده و نامتقارن در اطراف صورت و شقیقه‌ها استفاده کنید. این روش کمک می‌کند تا گردی صورتتان کمتر به چشم بیاید و چهره‌ای متعادل‌تر ایجاد شود.

فیس فریم مخصوص صورت‌های مربع

اگر با بررسی خط فک تیز خود متوجه شدید که صورت شما به شکل مربع است، توصیه می‌شود از فیس‌فریم در دو طرف صورت استفاده کنید، به‌طوری که کمی پایین‌تر از ریشه مو قرار گیرد. برای کاهش حالت مربعی صورت، می‌توانید در ادامه، لایه‌های کوتاهی از رنگ را اضافه کنید.

فیس فریم مناسب صورت‌های بیضی

برای صورت‌های بیضی شکل، مانند صورت اسکارلت جوهانسون، تقریباً از هر رنگی مثل فیس‌فریم یخی یا دودی می‌توانید استفاده کنید. اگر هایلایت‌ها به چشم‌ها نزدیک‌تر شوند و با ابروهای مرتب ترکیب شوند، تضاد زیبایی در چهره ایجاد خواهند کرد.

برای صورت‌های قلبی چه فیس فریمی مناسب است

صورت‌های قلبی شکل معمولاً دارای پیشانی پهن و چانه باریک هستند. برای ایجاد تعادل در این نوع چهره‌ها، بهتر است هایلایت‌های بالیاژ را از زیر استخوان گونه و اطراف فک آغاز کنید. این تکنیک کمک می‌کند تا تناسب بهتری در صورت ایجاد شود.

فیس فریم یخیفیس فریم: همه چیز درباره این ترند جذاب مو

رنگ موی یخی دارای طیف گسترده‌ای از رنگ‌هاست، بنابراین برای دستیابی به رنگ‌های یخی دقیق و ژورنالی، حتماً باید به افراد متخصص مراجعه کنید. متخصصان رنگ مو با فرمول‌ها و ترکیبات مختلف رنگ یخی آشنا هستند و متناسب با مدل و جنس موی شما، بهترین نتیجه را ارائه می‌دهند. از این رو، قبل از تصمیم‌گیری برای رنگ کردن موها، توصیه می‌شود با یک متخصص رنگ مو مشورت کنید. فیس فریم یخی یکی از پرطرفدارترین انتخاب‌ها در بین خانم‌ها برای رنگ کردن موها است.

فیس فریم مناسب موهای کوتاهفیس فریم: همه چیز درباره این ترند جذاب مو

فیس فریم مو به نوعی یکی از تکنیک‌های بالیاژ محسوب می‌شود، زیرا با تمرکز بیشتر بر هایلایت‌های اطراف صورت، به چهره شما جلوه‌ای برجسته‌تر می‌بخشد، زیبایی موها و صورت شما را افزایش می‌دهد و به موها بُعد می‌دهد. این ویژگی باعث می‌شود فیس فریم به ویژه برای موهای کوتاه بسیار مناسب باشد.

استفاده از فیس فریم دودیفیس فریم: همه چیز درباره این ترند جذاب مو

شما می‌توانید با توجه به تناژ پوست، رنگ پایه مو و سلیقه شخصی خود، رنگ دلخواهتان را انتخاب کنید و با استفاده از فیس فریم یا مانی پیسز، چهره خود را در زمان کوتاهی تغییر دهید. اگر نمی‌دانید چه رنگی برای شما مناسب است، می‌توانید رنگ دودی یا اسموکی را انتخاب کرده و از زیبایی خیره‌کننده آن لذت ببرید.

روش انجام فیس فریم رنگی

اجرای فیس فریم رنگی نیاز به تخصص و دقت بالایی دارد تا بتواند جلوه‌ای جذاب و متناسب برای شما ایجاد کند. بنابراین، اگر تصمیم به انتخاب فیس فریم رنگی برای موهای خود دارید، بهتر است از یک آرایشگر حرفه‌ای کمک بگیرید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

چگونه از موهای دکلره شده بعد از فیس فریم مراقبت کنیم؟فیس فریم: همه چیز درباره این ترند جذاب مو

اگر برای ایجاد فیس‌فریم از دکلره استفاده کرده‌اید، موهای شما بسیار حساس شده و نیاز به مراقبت‌های بیشتری دارد. بنابراین، برای حفظ سلامت موهای خود، توصیه می‌شود اقدامات زیر را انجام دهید:

  • استفاده از شامپوهای مخصوص استفاده از شامپوهای مخصوص و شامپوهای بدون سولفات می‌تواند از خشکی و آسیب‌دیدگی موها جلوگیری کند. این شامپوها ممکن است به راحتی در بازار یافت نشوند، اما معمولاً آرایشگرانی که تخصص در رنگ مو دارند، این محصولات را برای مشتریان خود فراهم می‌کنند.
  • مراقبت با روغن‌های طبیعی پس از دکلره، حتماً موهای خود را با روغن‌های تقویت‌کننده مانند آرگان، زیتون و بادام ماساژ دهید تا از خشکی و شکنندگی آن‌ها جلوگیری کنید.
  • درمان‌های تقویتی توصیه می‌شود که موهای خود را به صورت دوره‌ای کراتینه، ویتامینه و پروتئین‌درمانی کنید تا از سلامت و استحکام بیشتر آن‌ها مطمئن شوید.

 انتخاب پایه و هایلایت مناسب برای فیس فریم

انتخاب هایلایت مناسب یکی از عوامل مهم در موفقیت تکنیک فیس فریم است. برای مثال، در فیس فریم دودی، پایه مو باید با رنگ دودی هماهنگ باشد. با توجه به رنگ پایه موها، می‌توانید رنگ مناسب فیس فریم را انتخاب کنید. در زیر به اختصار تناژهای مناسب برای فیس فریم را توضیح داده‌ایم:

  •  برای موهایی با زمینه n5 یا قهوه‌ای خرمایی، فیس فریم مناسب بلوند طلایی تیره است.
  • برای موهایی با زمینه رنگ 3 یا قهوه‌ای سوخته، فیس فریم مناسب لایت با تناژ مسی است.
  •  اگر زمینه رنگ مو بلوند شماره 8 باشد، پیشنهاد ما بلوند پلاتینیوم روشن است.

با فیس فریم‌های خلاقانه، چهره خود را متحول کنید

با پیشرفت مداوم در صنعت آرایشگری و جهان به طور کلی، تکنیک‌های جدیدی برای محافظت از سلامت موها به وجود آمده است. یکی از این تکنیک‌ها، فیس‌فریم است که به ویژه برای افرادی که نمی‌خواهند موهای آسیب‌دیده خود را دکلره کنند، بسیار مناسب است. این تکنیک به راحتی امکان ایجاد تغییرات چشمگیر در ظاهر صورت را فراهم می‌آورد و در عین حال نگهداری از آن بسیار ساده است.

در این مقاله، به معرفی انواع فیس فریم برای قاب‌های مختلف صورت پرداختیم. امیدواریم با مطالعه این مقاله، بتوانید به راحتی فیس فریمی متناسب با خود در خانه ایجاد کنید. در صورتی که به کمک بیشتری نیاز دارید یا می‌خواهید نتیجه‌ای حرفه‌ای‌تر داشته باشید، توصیه می‌کنیم به یک آرایشگر ماهر مراجعه کنید تا از نتیجه کار نهایت لذت را ببرید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *