مجله سیمدخت
0

مردانساژ مو چیست و چگونه انجام می‌شود؟

مردانساژ مو چیست و چگونه انجام می‌شود؟
بازدید 49

مردانساژ مو یکی از روش‌های پرکاربرد برای آماده‌سازی مو پیش از رنگ کردن است. اما این تکنیک برای چه افرادی مناسب است و چگونه انجام می‌شود؟ در ادامه، با جزئیات بیشتری درباره مردانساژ مو و مراحل انجام آن آشنا شوید.

با مردانساژ مو بیشتر آشنا شویممردانساژ مو چیست و چگونه انجام می‌شود؟

همان‌طور که اشاره شد، مردانساژ مو یک روش برای آماده‌سازی موها پیش از رنگ کردن است. این تکنیک بیشتر برای موهایی که به‌سختی رنگ می‌گیرند و توانایی جذب رنگ و سایر مواد شیمیایی را ندارند، به کار می‌رود.

به عنوان مثال، موهای سفید معمولاً چنین ویژگی‌هایی دارند. با استفاده از تکنیک مردانساژ، محصولات رنگی مانند رنگ‌ها و مواد دکلره بهتر به عمق مو نفوذ می‌کنند. در نتیجه، رنگ‌آمیزی و حتی فرآیند حذف رنگ مو (دکلره) با تأثیر بیشتری انجام می‌شود و نتیجه نهایی مطلوب‌تر خواهد بود. به این ترتیب، رنگ مورد نظر با دقت و وضوح بیشتری بر روی موها اجرا می‌شود.

مردانساژ چرا انجام می‌شود؟مردانساژ مو چیست و چگونه انجام می‌شود؟

هدف از اجرای تکنیک مردانساژ مو، افزایش حساسیت تارهای مو به‌منظور ایجاد تخلخل بیشتر در آن‌ها است که این امر به نفوذ بهتر محصولات رنگ‌کننده کمک می‌کند.

مردانساژ مناسب چه کسانی است؟مردانساژ مو چیست و چگونه انجام می‌شود؟

این تکنیک تنها بر روی موهای طبیعی انجام می‌شود، زیرا شامل استفاده از پراکسید هیدروژن است که یک ماده تهاجمی و خورنده به شمار می‌آید.

بنابراین، مردانساژ مو در شرایط زیر نباید انجام شود:

1. موهایی که قبلاً رنگ شده‌اند یا روی آن‌ها تکنیک‌هایی مانند هایلایت انجام شده است: این موها از قبل حساس و شکننده هستند و استفاده از مردانساژ می‌تواند این حساسیت و شکنندگی را افزایش دهد.

2. موهای بسیار کوتاه: موهایی که نزدیک به پوست سر قرار دارند، به دلیل نزدیکی به عروق خونی و گرمای پوست سر، معمولاً به خوبی رنگ می‌گیرند. علاوه بر این، استفاده از پراکسید هیدروژن در مردانساژ نباید با پوست سر تماس داشته باشد، زیرا ممکن است باعث التهاب و تحریک پوست شود.

3. موهای حساس: موهایی که به دلیل تابش آفتاب یا استفاده از تکنیک‌های مختلف حالت‌دهی مانند کراتینه حساس شده‌اند، یا مواد شیمیایی متنوعی روی آن‌ها استفاده شده است، نباید تحت این تکنیک قرار گیرند.

4. موهای نازک که به‌طور طبیعی به‌خوبی رنگ می‌گیرند: برای این نوع موها نیازی به مردانساژ نیست، زیرا این روش می‌تواند به ساختار مو آسیب برساند. موهای نازک معمولاً به‌طور طبیعی حساس‌تر و آسیب‌پذیرتر هستند و به مراقبت بیشتری نیاز دارند.

روش انجام مردانساژ مو به چه صورت است؟مردانساژ مو چیست و چگونه انجام می‌شود؟

روش مردانساژ مو به‌وسیله تکنیک‌های زیر انجام می‌شود:

1. با استفاده از هیدروژن پراکسید ۱۰ یا ۲۰ درصد و به کمک یک اسفنج یا قلم‌مو، موها را از ریشه تا نوک به‌طور یکنواخت پوشش دهید. این مقدار کافی است و نیازی به استفاده از اکسیدان قوی‌تر نیست. دقت کنید که این ماده نباید با پوست سر تماس پیدا کند.

2. به مدت ۵ دقیقه موها را زیر یک کلاه حرارتی قرار دهید یا برای چند دقیقه با سشوار گرم کنید. این گرمای اضافی به باز شدن ساختار مو کمک می‌کند و موجب می‌شود تا مواد رنگی بهتر جذب شوند.

3. پس از ۱۵ دقیقه و بدون آبکشی هیدروژن پراکسید، می‌توانید فرآیند رنگ‌آمیزی مو را آغاز کنید.

4. رنگ را مانند همیشه و طبق زمان‌بندی معمول روی موها بگذارید.

روش دیگری برای انجام مردانساژ مو استفاده از اکسیدان شماره ۲ است. در این روش، اکسیدان را به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه روی موها بگذارید. مدت زمان ماندن اکسیدان به ضخامت مو بستگی دارد؛ هرچه موها ضخیم‌تر باشند، زمان بیشتری نیاز است. پس از این مدت، اکسیدان را با شانه از روی مو برداشته و باقی‌مانده آن را با حوله یک‌بار مصرف پاک کنید. بدون نیاز به آبکشی، رنگ مورد نظر را روی موها اعمال کنید.

آیا مردانساژ برای همه افراد مناسب است؟

مردانساژ مو چیست و چگونه انجام می‌شود؟

بسیاری از موهای طبیعی به‌راحتی رنگ می‌پذیرند و نیازی به استفاده از مواد اضافی ندارند. حتی در مورد بسیاری از موهای سفید نیز، رنگ‌آمیزی به‌ سادگی انجام می‌شود و نیازی به اقدامات خاصی نیست. از آنجایی که تکنیک مردانساژ یک روش تهاجمی است، می‌تواند موها را به‌شدت خشک، شکننده و حساس کند؛ بنابراین، باید تنها در موارد خاص از این روش استفاده شود.

اگر تجربه کرده‌اید که موهای شما به‌سختی رنگ می‌گیرند و مطمئن هستید که به‌ راحتی رنگ نمی‌پذیرند، می‌توانید از این تکنیک بهره ببرید. اما اگر از وضعیت موهای خود مطمئن نیستید یا می‌دانید که موهایتان به‌خوبی رنگ می‌گیرند، این روش را برای تعداد معدودی تار موی سفید به کار نبرید. این تکنیک برای موهای بسیار کوتاه، موهای بسیار نازک، یا موهایی که به دلیل استفاده از مواد شیمیایی یا قرار گرفتن در معرض آفتاب آسیب دیده‌اند، توصیه نمی‌شود.

مواد مورد استفاده در تکنیک مردانساژ ممکن است آسیب جدی به مو وارد کنند و آن را شکننده‌تر و حساس‌تر نمایند. اگر نمی‌خواهید به موهای خود صدمه بیشتری وارد شود، از این روش خودداری کنید.

مردانساژ مو در مراقبت از موی آسیب دیده موثر است؟مردانساژ مو چیست و چگونه انجام می‌شود؟

پس از انجام رنگ و مردانساژ، ممکن است موهای شما دچار آسیب، خشکی و شکنندگی شوند. برای رفع این مشکل، لازم است که روش‌های مراقبتی مختلفی را به روتین مراقبت از موی خود اضافه کنید. یکی از این روش‌ها استفاده از تقویت‌کننده‌های مو است. با تقویت ریشه‌های مو، رشد آن‌ها بهبود یافته و موهای شما سالم‌تر و ضخیم‌تر خواهند شد. همچنین، انتخاب دقیق شامپو و اسپری مو، گام دیگری در جهت مراقبت از موهای آسیب‌دیده محسوب می‌شود.

پس از رنگ کردن موها، توصیه می‌شود از محصولات ویژه موهای رنگ‌شده استفاده کنید. این محصولات با توجه به نیازهای جدید موهای رنگ‌شده طراحی شده‌اند و معمولاً حاوی نرم‌کننده‌ها و تقویت‌کننده‌های مختلفی هستند. علاوه بر این، این محصولات با حذف برخی مواد موجود در شامپوها و اسپری‌های معمولی، از تغییر رنگ موهای شما جلوگیری می‌کنند.

یکی دیگر از روش‌های موثر برای حفظ سلامت و درخشش موهای رنگ‌شده، استفاده از انواع روغن‌های مو است. این روغن‌ها بدون ایجاد چربی اضافی، موها را نرم‌تر کرده و به کاهش خشکی و شکنندگی آن‌ها کمک می‌کنند. با استفاده از این روغن‌ها، می‌توانید موهایی سالم‌تر و درخشان‌تر داشته باشید.

کلام آخر

مردانساژ مو چیست؟ مردانساژ مو یک روش شیمیایی است که به منظور آماده‌سازی موها برای رنگ‌آمیزی به کار می‌رود. این تکنیک به‌ویژه برای افرادی که موهای سفیدی دارند که به سختی رنگ می‌گیرند، کاربردی است.

با این حال، به دلیل استفاده از مواد شیمیایی، این روش می‌تواند آسیب‌زا باشد. بنابراین، بهتر است تنها زمانی که واقعاً ضروری است از آن استفاده کنید.

برای تکمیل اطلاعات مفید در خصوص موهای سفید و رنگهای مناسب آن، پست معرفی انواع رنگ موی یخی جذاب و فرمولاسیون آن‌ها بدون تردید برایتان مفید خواهد بود.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *