مجله سیمدخت
0

معرفی انواع رنگ موی یخی جذاب و فرمولاسیون آن‌ها

معرفی انواع رنگ موی یخی جذاب و فرمولاسیون آن‌ها
بازدید 56

چند سالی است که رنگ‌های یخی در ترندهای رنگ مو بسیار محبوب شده‌اند و روز به روز به طرفداران این رنگ زیبا افزوده می‌شود. اما فرمولاسیون رنگ مو یخی چیست و چگونه می‌توان به انواع رنگ یخی دست یافت بدون اینکه موها آسیب ببینند؟

آیا به نظر شما بدون دکلره می‌توان به رنگ یخی دست یافت یا این فرآیند حتما به دکلره نیاز دارد؟ کدام رنگ‌های یخی این روزها ترند شده‌اند و باید با آن‌ها آشنا شوید؟ اگر این موارد سوالات شما نیز هستند و می‌خواهید راجع به موهایتان تصمیم جدیدی بگیرید و تغییر زیبایی ایجاد کنید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

رنگ موی یخی برای چه کسانی مناسب است؟

معرفی انواع رنگ موی یخی جذاب و فرمولاسیون آن‌ها

رنگ موی یخی دارای ترکیبی سرد و بسیار روشن است که ممکن است بسیاری از بانوان را در انتخاب این رنگ مردد کند. انتخاب رنگ موی یخی می‌تواند تغییرات گسترده‌ای در چهره و ظاهر ایجاد کند، بنابراین باید با دقت و احتیاط انتخاب شود. اما طیف‌های بسیار متنوعی از این رنگ جذاب در دنیای مد وجود دارد.

با کمی جستجو، می‌توانید بهترین ترکیب رنگ یخی را که با تناژ پوستی و حالت چهره شما هماهنگ است، پیدا کنید.

رنگ موی یخی آبی

معرفی انواع رنگ موی یخی جذاب و فرمولاسیون آن‌ها

رنگ یخی آبی یک رنگ بسیار جذاب است که بسیاری از افراد آرزوی رسیدن به آن را دارند. ابتدا باید بدانید که دستیابی به این رنگ باید حتماً توسط یک متخصص رنگ انجام شود، زیرا تلاش برای این کار در خانه ممکن است به موهای شما آسیب بزند. دوم اینکه، موهای شما باید به پایه بسیار روشن برسد و استفاده از مواد باکیفیت و امن ضروری است.

برای دستیابی به رنگ یخی آبی، موها باید به پایه ۱۰ برسند. سپس از واریاسیون آبی همراه با رنگ پلاتینیوم استفاده می‌شود. رنگ یخی آبی می‌تواند در انواع مدل‌ها مانند هایلایت، آمبره، سامبره و غیره اجرا شود. بنابراین علاوه بر انتخاب رنگ، باید در مورد نوع روش رنگ‌آمیزی نیز تصمیم‌گیری کنید. همچنین، به دلیل فانتزی بودن این رنگ، نیاز به تجدید در فواصل زمانی کوتاه دارد و به همین دلیل نگهداری بالایی را می‌طلبد.

رنگ موی یخی و مشکی

معرفی انواع رنگ موی یخی جذاب و فرمولاسیون آن‌ها

رنگ یخی و مشکی فرمولاسیون ویژه‌ای ندارد و باید با استفاده از تکنیک‌های مختلف بر اساس طرح ایجاد شود. بخشی که قرار است به رنگ یخی درآید باید به پایه ۱۰ برسد، در حالی که بخش‌های دیگر مانند ریشه‌ها یا پایین موها می‌توانند بدون دکلره باقی بمانند.

برای جذابیت بیشتر، می‌توانید از رنگ‌های مشکی فانتزی مانند مشکی سرمه‌ای استفاده کنید. این طرح در حال حاضر بسیار محبوب شده و بسیاری از سلبریتی‌ها آن را امتحان کرده‌اند. با این حال، باید توجه داشته باشید که رنگ موی یخی و مشکی کاملاً فانتزی است و نیاز به تجدید رنگساژ به صورت منظم دارد.

برای جلوگیری از زردی مو پس از دکلره، استفاده از شامپو ضد زردی ضروری است، البته این موضوع به مهارت رنگ‌کار نیز بستگی دارد. بهتر است پس از رنگ کردن، از ماسک موی قوی استفاده کنید. همچنین در زمان دکلره حتماً تاکید کنید که موهایتان با بهترین مواد و توسط شخص متخصصی دکلره شود، زیرا پایه این رنگ بسیار بالا است و در صورت عدم تخصص آرایشگر، احتمال سوختگی موها وجود دارد.

رنگ موی یخی صدفی

معرفی انواع رنگ موی یخی جذاب و فرمولاسیون آن‌ها

رنگ موی یخی صدفی ترکیبی بسیار زیبا است که برای دستیابی به آن، باید موهای شما کاملاً سالم باشند تا بتوانید آن‌ها را به پایه ۱۰، که روشن‌ترین پایه موها است، برسانید. پس از رسیدن به این پایه، موهای شما آماده دریافت رنگ یخی صدفی خواهند بود. برای دستیابی به این رنگ، باید رنگ صدفی پایه را با هایلایت ترکیب کنید. همچنین می‌توانید برای زیباتر شدن رنگ، از واریاسیون صدفی نیز استفاده کنید.

رنگ مو یخی دودی

این تناژ رنگ از رنگ‌های یخی بدون دکلره نیز امکان‌پذیر است، اما روی موهای دکلره‌شده بهتر خود را نشان می‌دهد. در ادامه، هر دو فرمول را برای شما توضیح می‌دهیم.

برای دستیابی به این رنگ بدون دکلره، باید ۳۰ میلی‌لیتر رنگ بژ روشن را با ۴۰ میلی‌لیتر بژ تیره، ۳۰ میلی‌لیتر زیتونی شماره ۷ و ۲۰ میلی‌لیتر دودی شماره ۶ مخلوط کنید. در نهایت، ۴ سانت واریاسیون نقره‌ای به ترکیب اضافه کرده و اکسیدان شماره ۱ را نیز بیفزایید. به موها ۴۵ دقیقه زمان دهید تا رنگ روی آن‌ها تثبیت شود.

همین ترکیب رنگ با دکلره نیز قابل اجرا است، اما برای این رنگ نیازی نیست که موهای شما به پایه ۱۰ برسد، پایه‌های پایین‌تر نیز مناسب هستند.

پس از رنگ کردن، حتماً موهایتان را با نرم‌کننده یا ماسک مو بشویید و تا ۳ روز از شامپو استفاده نکنید. پس از این مدت، حتماً از شامپوهای بدون سولفات و ماسک‌های مو مناسب برای تقویت موهایتان بهره ببرید.

رنگ مو یخی نقره‌ای

معرفی انواع رنگ موی یخی جذاب و فرمولاسیون آن‌ها

رنگ موی یخی نقره‌ای بسیار زیبا است و انتخابی کاملاً مناسب برای افرادی است که موهایشان سفید شده است. برای دستیابی به این رنگ، ابتدا باید موهای شما به پایه ۱۰ برسد و سفید شود.

سپس با استفاده از شامپو ضد زردی، زردی موها را از بین ببرید. بعد از این مرحله، می‌توانید ۱۰ سانتی‌متر بلوند نقره‌ای را با ۳ سانتی‌متر واریاسیون خاکستری، ۳ سانتی‌متر واریاسیون نقره‌ای و ۳۰ سی‌سی اکسیدان شماره ۱ ترکیب کرده و روی موهایتان بزنید.

پس از رنگ کردن، حتماً موهای خود را با شامپوهای بدون سولفات و پارابن بشویید و از ماسک موی مخصوص استفاده کنید. برای رنگساژ نیز می‌توانید از شامپو رنگ نقره‌ای یا یخی استفاده کنید. همچنین، بهتر است برای حفظ زیبایی موهایتان هر چند وقت یک‌بار به آرایشگاه مراجعه کنید.

رنگ مو یخی اسکاندیناوی

معرفی انواع رنگ موی یخی جذاب و فرمولاسیون آن‌ها

یکی از رنگ‌های ترند یخی در حال حاضر یخی اسکاندیناوی است که فرمول منحصر به فردی دارد. این رنگ نسبت به سایر رنگ‌های یخی درخشندگی و شفافیت بیشتری دارد و به همین دلیل محبوب شده است.

برای رسیدن به این رنگ، باید از نصف تیوپ رنگ سری هایلایت و مش ۹۰۱ استفاده کنید. همچنین به این ترکیب یک‌چهارم تیوپ رنگ بژ اضافه کنید. در مرحله آخر نیز نصف تیوپ رنگ صدفی را به ترکیب بیفزایید. در نهایت، رنگ‌ها را با اکسیدان مخلوط کنید.

رنگ موی یخی کوتاه بهتر است یا بلند؟

این موضوع کاملاً به سلیقه افراد بستگی دارد. رنگ یخی هم روی موی کوتاه و هم روی موی بلند زیبا به نظر می‌رسد. انتخاب هایلایت یا تناژ مناسب می‌تواند با توجه به نوع موها و چهره شما بر زیبایی رنگ تاثیر بگذارد.

آیا رنگ مو یخی بدون دکلره امکان پذیر است؟

بله، رنگ موی یخی بدون دکلره هم امکان‌پذیر است، اما تنها تناژهای تیره آن روی موها جواب می‌دهند. با این حال، رنگی که روی موی دکلره به دست می‌آید، بدون دکلره امکان‌پذیر نیست و رنگ نهایی موهای شما نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرد. اگر قصد دارید بدون دکلره این رنگ را امتحان کنید، نباید انتظار داشته باشید که موهایتان شبیه به عکس‌های ژورنالی شود.

رنگ یخی ترندی که فراموش نمی‌شود

هرچه جلوتر می‌رویم، ترند رنگ یخی محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند. بسیاری از افراد علاقه‌مند هستند که حداقل یک بار موهای خود را به این رنگ زیبا درآورند. در این مقاله، فرمولاسیون‌های رنگ یخی را به طور کامل بررسی کردیم. همچنین نکاتی را که باید پس از رنگ کردن موها برای مراقبت از آن‌ها انجام دهید، به شما گفتیم. به یاد داشته باشید که زیبایی موها به سلامت آن‌ها بستگی دارد. بنابراین، اگر موهایتان سالم نیست، ابتدا آن‌ها را درمان کنید و سپس به فکر ایجاد تغییرات اساسی در چهره خود باشید.

اگر شما هم علاقمند به داشتن رنگ موی ترند سال هستید، 12 رنگ موی سال 2024 برایتان جذاب خواهد بود.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *