مجله سیمدخت
0

معرفی رنگ ترند سال 2024

معرفی رنگ ترند سال 2024
بازدید 55

با نزدیک شدن ماه دسامبر و سال نو میلادی، دوباره زمزمه هایی درباره رنگ سال 2024 به گوش می رسد، رنگی که هر ساله موسسه پنتون (Pantone) وظیفه معرفی آن را دارد.این موسسه که تخصص اصلی آن در تولید و نامگذاری رنگ‌های مختلف است، بیش از 20 سال است که با آغاز سال نو یک رنگ خاص را به عنوان رنگ سال معرفی می‌کند.تیم تحقیقاتی این موسسه زمان زیادی را برای انتخاب رنگ سال صرف می‌کند. زیرا این رنگ با در نظر گرفتن عوامل مختلفی مانند شرایط اجتماعی، اقتصادی، سلامت و حتی سیاسی انتخاب می‌شود.اکنون که تقریباً دو ماه به سال جدید میلادی باقی مانده است، همه در انتظار معرفی رنگ سال 2024 توسط موسسه پنتون هستند. معرفی این رنگ همواره تأثیرات زیادی در دنیای مد داشته است. رنگ سال معمولاً مفاهیم مختلفی را در خود جای می‌دهد. موسسه پنتون هر ساله با معرفی رنگ جدید، دلایل انتخاب آن را نیز توضیح می‌دهد.

به این ترتیب، هر بار که این رنگ را می‌بینید، فلسفه انتخاب آن نیز در ذهنتان تداعی می‌شود. اگر به مد علاقه‌مند هستید یا همواره برای آشنایی با رنگ سال هیجان دارید، مطالعه این مطلب برای شما جذاب خواهد بود. در ادامه، قصد داریم به بررسی رنگ سال 2024 و آشنایی با آن بپردازیم.

رنگ سال 2024 موسسه پنتون چه رنگی است؟

رنگ سال 2024 موسسه پنتون چه رنگی است؟

رنگ سال 2024 موسسه پنتون، یک هلویی مخملی و ملایم است. تصور کنید که چشمانتان را ببندید و رنگ هلویی مخملی را بر روی پارچه‌های ساتن و ابریشم تصور کنید. این ترکیب دقیقاً آنچه که به عنوان رنگ سال توسط موسسه پنتون معرفی شده است، را به شما می‌رساند.این رنگ خاص و دوست‌داشتنی از ترکیب صورتی و نارنجی کم رنگ تشکیل شده است. رنگ سال 2024 موسسه پنتون در تاریخ 7 دسامبر اعلام شد و این موسسه بلافاصله اعلام کرد که این رنگ با الهام گرفتن از ویژگی‌هایی نظیر ملایم، مخملی، معاصر و پرورش دهنده طراحی شده است.

دلیل انتخاب هلویی مخملی به عنوان رنگ سال 2024

این رنگ می‌تواند در نگاه اول شما را به یاد شکوفه‌های بهاری بیندازد و حس آرامش را در شما زنده کند، کاملاً درست متوجه شدید. هدف موسسه پنتون نیز همین است.آن‌ها تلاش کردند که با این رنگ، نیاز مردم به کاهش استرس و تأکید بر مراقبت از خود و دیگران را به عنوان هدف اصلی خود قرار دهند. لتریس آیسمن، مدیر موسسه پنتون و متخصص رنگ، به یادآوری کرده است که رنگ هلویی برای دوره‌ای که در آن زندگی می‌کنیم بسیار مناسب است. این رنگ بازتابی از نیازها و خواسته‌های انسان دارد که ممکن است در زمان‌های حساس و چالش‌برانگیز، به آن توجه کنیم.

معرفی رنگ ترند سال 2024

رنگ سال 2024 چه پیام هایی برای ما دارد؟

در یک مصاحبه با سایت تایم، ایزمن اظهار کرد: “با ورود به سال 2024، برخی از مسائل به طور ویژه برای ما آشکار می‌شوند. یکی از آن‌ها مفهوم سبک زندگی است که به تازگی برای اکثریت مردم معنای جدیدی به خود گرفته است. در این دوره از زندگی، ممکن است از جنبه‌های مختلفی احساس آشفتگی کنیم. بنابراین، نیاز ما به پرورش، همدلی، دوستی و مهربانی افزایش می‌یابد. باید به این جنبه‌ها با تصوری آرام و قوی‌تر برای آینده خود و اطرافیانمان توجه بیشتری داشته باشیم.”

در جای دیگری از مصاحبه، ایزمن اشاره کرد که آن‌ها سعی کردند با این رنگ، پیامی مبنی بر اهمیت سلامت و تندرستی برای ذهن، بدن و روح به مخاطب خود یادآوری کنند. او تأکید کرد که به همه‌ی ما به طور مداوم تکیه شده است که بخش مهمی از یک زندگی خوب و کامل به داشتن سلامتی، استقامت، قدرت و لذت بردن وابسته است. در دنیایی که همه به پول و دستاوردهای مادی تأکید می‌کنند، لازم است که به پرورش و درون خود بیشتر توجه کنیم.

لوری پرسمن کیست و نظر او درباره رنگ سال چیست؟

لوری پرسمن، معاون موسسه رنگ پنتون است. از دید او، انتخاب رنگ سال 2024 برای موسسه پنتون اهمیت زیادی دارد، زیرا این سال بیست و پنجمین سالگرد تأسیس موسسه پنتون است. در این سال، موسسه پنتون برای بیست و پنجمین بار مسئولیت انتخاب رنگ سال را بر عهده دارد. پرسمن معتقد است که باید رنگی را انتخاب کنند که با نیازهای روزمره مردم جهان ارتباط داشته باشد. از نظر او، این هدف هر ساله یکی از مهم‌ترین اهداف این موسسه بوده است.

معرفی رنگ ترند سال 2024

نظر او درباره رنگ سال 2024 موسسه پنتون این است که امسال شاهد افزایش تمرکزها بر روی مردم و جوامع، از سوی دولتمردان خواهیم بود و سوال این است که ما چگونه می‌خواهیم به این سبک زندگی کنیم. او معتقد است که رنگ سال 2024 موسسه پنتون، رنگی است که احساس مهربانی و محبت را در بین مردم گسترش می‌دهد. زیبایی و گرمای این رنگ می‌تواند منجر به گردهمایی مردم و افزایش صمیمیت‌ها بشود.

سلبریتی هایی که در گذشته از این رنگ استفاده کردند:

1. بیانسه در مت مراسم مت گالا در سال 2016

2. راک جانسون در مراسم اسکار 2023

3.اوما تورمن در مراسم اهدای جوایز تاریخ زنان در مت گالا 2023

رنگ سال 2024/ 1403 به پیشنهاد موسسه WGSN، هلویی

معرفی رنگ ترند سال 2024

این شرکت فعالیتی مشابه با موسسه Pantone دارد، اما کاملاً مستقل عمل می‌کند. محققین این شرکت، با شروع هر فصل، یک پالت رنگی جدید را به طرفداران خود پیشنهاد می‌دهند. در سپتامبر امسال، به نزدیک شدن به سال 2024 میلادی، رنگ سال مدنظر خود را به نام “Apricot Crush” اعلام کرده بودند، که رنگ رسمی این موسسه برای سال نو 2024 است. به طور خلاصه می‌توان گفت که این رنگ با نام “صورتی هلویی” یا “زردآلویی” شناخته می‌شود. موسسه WGSN معمولاً برای انتخاب رنگ سال، از رفتار مصرف‌کننده استفاده می‌کند. متخصصین حاضر در این شرکت با بررسی رفتار مشتریان و مخاطبان دنیای مد، اقدام به انتخاب رنگ سال می‌کنند.

با توجه به گفته‌های متخصصین موسسه WGSN، رنگ سال 2024 یک ترکیب از نارنجی و صورتی است. رنگ “Apricot Crush” یا هلویی، قرار است نمادی از آرامش و خوش‌بینی برای مردم جهان باشد. این ترکیب ویژه این دو رنگ، برای مصرف‌کنندگان به عنوان یک منبع طراوت شناخته خواهد شد.زیرا رنگ صورتی حسی دلپذیر به شما می‌دهد، رنگ نارنجی کم رنگ نیز می‌تواند به عنوان یک منبع انرژی باشد. به این ترتیب، اگر روزتان را با این رنگ‌ها آغاز کنید، قدرتی مضاعف برای مقابله با انرژی‌ها و رخدادهای منفی خواهید داشت.این رنگ میوه‌ای، ارتباطات اجتماعی شما را تقویت خواهد کرد و به عنوان یک یادآور عمل می‌کند که نباید طبیعت و تغذیه سالم و طبیعی را فراموش کنید. در پالت رنگ‌های پنتون، این رنگ با کد رنگی F87C56 قابل شناسایی است.

سخن آخر

رنگ سال 2024 به نام “Apricot Crush” یا هلویی، که توسط موسسه Pantone معرفی شده است، نمایانگر یک ترکیب زیبا و ملایم از نارنجی و صورتی است. این رنگ با طراحی‌های متنوع و متفاوتی که بر روی پارچه‌های ساتن و ابریشم اعمال می‌شود، بر زیبایی و آرامش تأکید دارد و نشان دهنده ارزش‌هایی چون طبیعت، تغذیه سالم، انرژی مثبت، و ارتباطات اجتماعی قوی می‌باشد. این انتخاب نه تنها به مد و طراحی فرهنگی واکنش نشان می‌دهد، بلکه نشان می‌دهد که زندگی روزمره مردم نیز در برنامه ریزی موسسه نقش دارد و این انتخاب در روابط اجتماعی می تواند به عنوان یک عنصر وابسته به سبک زندگی سالم مد نظر قرار گیرد

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *