مجله سیمدخت
0

مقایسه انواع دوربین های عکاسی کانن

مقایسه انواع دوربین های عکاسی کانن
بازدید 46

یکی از مطرح ترین و معتبر ترین شرکت های تولید دوربین عکاسی، شرکت کانن می‌باشد که در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد. خرید دوربین کانن هر ساله یکی از گزینه‌های اصلی هر تولید کننده محتوا است. اما احتمالا در هنگام خرید تنوع مدل‌های مختلف موجود در بین این دوربین‌ها کمی شمارا گیج کند، در این مقاله می‌خواهیم در مورد مقایسه انواع دوربین‌ کانن صحبت کنیم تا هنگام خرید با اطمینان بیشتری تصمیم بگیرید در ادامه با ما همراه باشید:

انواع دوربین های عکاسی کانن:

دوربین‌های عکاسی و فیلمبرداری شرکت کانن جدا از سطح استفاده در چند مدل تولید می‌شوند:

  1. دوربین های DSLR کانن
  2. دوربین های MIRRORLESS کانن
  3. دوربین های سری G کانن

دوربین های DSLR کانن:

دوربین‌های DSLR کانن که به دوربین‌های بازتابی هم شهرت دارند، مهم ترین ویژگی آنها وجود آینه بازتابی در داخل بدنه دوربین می باشد که باعث می‌شود تصویر به صورت واقعی از طریق بازتاب نور توسط آینه از داخل ویزور (چشمی) دیده شود. دوربین‌های DSLR در دو دهه‌ی اخیر جزو پرفروش‌ترین دوربین‌های دنیا بوده‌اند.

مقایسه انواع دوربین های عکاسی کانن

مزیت های دوربین های DSLR کانن:

  1. انتخاب حالت خودکار یا تنظیمات دستی: دوربین های DSLR دارای حالت تمام خودکار که در آن تمام تنظیمات عکاسی مانند تنظیمات نوردهی و فلاش در هنگام عکاسی توسط خود دوربین به صورت اتوماتیک انجام می شود را دارد و همچنین دارای حالت منوآل (M) می باشد که تمام تنظیمات به صورت دستی انتتخاب می شوند.
  2. سنسور های کاهش گرد و غبار: دوربین های DSLR کانن برای اولین بار از فناوری sensor cleaning استفاده می کنند که با هربار خاموش شدن دوربین وظیفه پاکسازی سنسور را دارند.
  3. قابلیت تعویض لنز: دوربین های DSLR کانن دارای قابلیت تعویض لنز می باشند و کاربر می تواند برای بهبود کیفیت و سطح تصاویر هود لنز های جرفه ای تری را خریداری کند و بر روی دوربین استفاده کند.
  4. عمر باتری طولانی: دوربین های DSLR کانن به دلیل اینکه از منظره یاب اپتیکال . شاتر مکانیکال استفاده می کنند، مصرف باتری کمتری دارند و عمر باتری در هربار شارژ کامل طولانی تر می باشد.

بهترین دوربین های DSLR کانن:

1.دوربین کانن 250D

2.دوربین کانن 90D

3.دوربین کانن 6D MARK II

4.دوربین کانن 850D

5.دوربین کانن 5D MARK IV

دوربین های بدون آینه کانن (MIRRORLESS):

دوربین های بدون آینه کانن که نسل جدید دوربین های عکاسی هستند، چند سالی است که بازار را در دست گرفته اند و کم کم دارند جایگزین دوربین های DSLR می شوند. در دوربین های بدون اینه دیگر خبری از آینه بازتابی داخل بدنه دوربین نمی باد و به جای چشمی اپتیکال از چشمی الکترونیک در دوربین های بدون آینه استفاده  می شود.

مقایسه انواع دوربین های عکاسی کانن

مزیت های دوربین های بدون آینه کانن:

  1. ابعاد کوچکتر و وزن کمتر: در دوربین های بدون آینه کانن به دلیل حذف باکس آینه داخل بدنه و منشور (پنتاپرسیم) اندازه و وزن دوربین ها کوچکتر و سبک تر شده است.
  2. جذب نور بیشتر توسط سنسور: در دوربین های بدون آینه به دلیل حذف آینه و عوامل بازتاب کننده نور، نور بیشتری به سنسور می رسد به همین دلیل جساسیت سنسور پایین تر تنظیم می شود و در شرایط کم نور نویز کمتری داریم و عکاسی بهتری انجام می دهیم.
  3. سرعت عکاسی پیاپی بالاتر: در دوربین های بدون آینه به دلیل حذف آینه سرعت عکاسی پیاپی بالاتر رفته و مخصوصا در مدل هایی که علاوه بر شاتر مکانیکی از شاتر الکترونیکی استفاده می شود.
  4. سیستم لرزشگیر داخل بدنه: دوربین های بدون آینه مجهز به لرزشگیر داخلی بدنه (IBIS) هستند.
  5. سیستم اتوفوکوس قوی تر: تعداد نقاط وضوح یابی در دوربین های بدون آینه بسیار بیشتر است که این باعث می شود سرعت فوکوس و میزان وضوح در عکاسی و فیلمبرداری بیشتر شود.

بهترین دوربین های بدون آینه کانن:

  1. دوربین بدون اینه کانن EOS R100
  2. دوربین بدون اینه کانن EOS R10
  3. دوربین بدون اینه کانن EOS R8
  4. دوربین بدون اینه کانن EOS R6 MARK II
  5. دوربین بدون اینه کانن EOS R5

دوربین های سری G کانن:

دوربین های سری G کانن نقطه عطف تولیدات شرکت کانن می باشد. این دوربین ها از کیفیت بسیار بالایی برحوردار هستند در حالی که ابعادی مشابه با دوربین های کامپکت دارند. این دوربین ها کیفیت و وضوح خیلی خوبی دارند و برای کسانی که نیاز به یک دوربین با ابعاد کوچک و سبک با کاربری آسان برای استفاده شخصی ولی باکیفیت حرفه ای هستند مناسب است.

مقایسه انواع دوربین های عکاسی کانن

مزیت های دوربین های سری G کانن:

  1. اندازه کوچک و سبک
  2. فیلتر کاهش نور داخلی
  3. حالت تمام خودکار و دستی
  4. فرمت RAW
  5. لنز ثابت با دیافراگم F2/8

بهترین دوربین های سری G کانن:

  1. دوربین کانن G5X MARK II
  2. دوربین کانن G7X MARK III
  3. دوربین کانن G1X MARK III
  4. دوربین کانن G9X MARK II

جمع بندی

بعد از مطالعه این مقاله حالا شما با انواع دوربین‌های کانن آشنایی دارید و با توجه به مزایای هر کدام نسبت به دیگر مدل دوربین‌ها میتوانید گزینه‌ای که برای شما مناسب است را انتخاب کنید.

امیدارم با مطالعه این مقاله به پاسخ پرسش‌های خود دست یافته باشید، با تشکر از همراهی شما با من در این مقاله 😊

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *