مجله سیمدخت
0

نکات آموزشی ریز اما بسیار مهم برای دوخت لباس مجلسی!

نکات آموزشی ریز اما بسیار مهم برای دوخت لباس مجلسی!
بازدید 43

برای دوخت لباس مجلسی زنانه زیبا باید تناسب بین پارچه و نخ به خوبی رعایت شود. تهیه پارچه مناسب که با طراحی لباس و دوخت شما هماهنگی داشته باشد نیز در کیفیت نهایی کار اهمیت زیادی دارد. برخی از پارچه‌های استفاده شده در طراحی نازک و برخی ضخیم هستند.

یک خیاط ماهر باید شیوه دوخت هر یک از این پارچه‌ها را بلد باشد. پیش از آغاز مراحل دوخت لباس مجلسی باید طرح موردنظرتان را چندین بار بررسی کنید و سپس پارچه را برش بزنید؛ زیرا یک اشتباه کوچک می‌تواند کار را به‌کلی خراب نماید. اگر مایلید درباره خیاطی لباس‌های مجلسی چیزهای بیشتری بدانید، لطفاً تا انتهای مقاله با ما باشید.

نکات آموزشی ریز اما بسیار مهم برای دوخت لباس مجلسی!

نکات مهم در طراحی لباس مجلسی

هنگام دوخت لباس مجلسی یا هر لباس دیگری برای تمیزتر درآمدن کار، باید برخی از فوت‌وفن‌هایی که برای شما ذکر می‌کنیم را به خوبی رعایت نمایید.

اطلاع کامل از نوع لباس و زمان باقی‌مانده

دوخت یک لباس مناسب با خواسته مشتری چندان کار سختی نیست، تنها با رعایت برخی موارد کوچک هنگام خیاطی لباس مجلسی می‌توانید لباس بهتری به آن‌ها تحویل دهید. همان‌طور که می‌دانید دوخت مدل لباس‌های مجلسی نسبت به لباس‌های عادی زمان بیشتری می‌برد. به همین خاطر هرگز نباید دوخت لباس‌هایی که زمان بسیار کوتاهی تا روز مراسم دارند را قبول کنید. علاوه بر این، باید به سطح مهارت خودتان و نوع لباسی که مشتری می‌خواهد نیز دقت کنید. اگر در اجرای پروژه همکار یا دستیار داشته باشید در زمان کوتاه‌تری می‌توانید سفارش را آماده نمایید.

از انجام ریسک‌های غیرضروری پرهیز نمایید

مسئله بسیار مهم دیگری که هنگام دوخت لباس مجلسی زنانه باید مطرح شود این است که شما درباره توانایی‌هایی که دارید کاملاً واقع‌بین باشید. لباس شب و لباس عروسی هزینه بسیار بیشتری می‌برد. شما باید مطمئن باشید که از عهده انجام آن برمی‌آیید. شما حتی برای طراحی لباس مجلسی زنانه ساده نیز  باید بدانید از چه نوع پارچه و اکسسوری‌هایی استفاده کنید تا لباس زیباتر شود. استفاده از یراق‌آلات مناسب زیبایی چشمگیری به لباس شما خواهد داد.

دوخت لباس مجلسی زنانه: از دیگران کمک بگیرید

اگر برای شما سؤالی به وجود آمد که پاسخ آن را نمی‌دانید، هیچ اشکالی ندارد که از دیگران کمک بگیرید تا بتوانید با توجه به بازخورد آن‌ها، طرح‌ها و ایده‌های بهتری را روی پارچه پیاده کنید. اگر مدل خاصی مدنظر مشتری نبود، می‌توانید با استفاده از عکس‌ها و مدل‌های موجود در اینترنت، ایده‌های خوبی را روی لباس اجرا کنید.

انتخاب نوع پارچه

انتخاب نوع پارچه و مدل آن

یکی از ساده‌ترین مواردی که باید در پیاده‌سازی متد خیاطی رعایت گردد، این است که خیاط بداند چه نوع مدلی روی چه پارچه‌ای می‌نشیند. شما هر ایده‌ای را نمی‌توانید روی هر پارچه‌ای که در بازار وجود دارد، اجرا کنید. سعی کنید با توجه به مدلی که مشتری به شما نشان می‌دهد، نوع پارچه مناسب را به آن پیشنهاد دهید. ذهن خود را برای طراحی‌های مختلف آزاد بگذارید تا طرح‌های شما تنها به چند مدل خاص محدود نشوند. برای دریافت نتیجه بهتر می‌توانید الگوهای مختلف را با هم ترکیب نمایید و آن را روی کاغذ بیاورید تا کم‌وکاستی‌های مربوط به آن را بدانید.

پیش از تحویل نهایی لباس را پرو نمایید

یکی از نکات مهمی که همواره باید در نظر داشته باشید، این است که پیش از تحویل یا ارائه مدل نهایی حتماً مشتری در چند نوبت لباس را پرو کند تا مشکلاتی که در اندازه، طرح اجرایی و… وجود دارد را بدانید. پس از دوخت لباس مجلسی زنانه همه این موارد در پرو اول کاملاً مشخص است.

دوخت لباس مجلسی زنانه: به لکه‌ها دقت کنید

در پکیج آموزش لباس مجلسی ما همواره به خیاطان عزیز تأکید می‌کنیم که هنگام دوخت دقت زیادی روی پارچه‌های رنگ روشن یا سفید داشته باشند تا لک نشود. پارچه‌های استفاده شده در لباس‌های مجلسی اغلب قیمت بالایی دارند. به همین خاطر باید مواظب باشید لکه نشوند. طی دوخت دست‌های خود را بشویید؛ زیرا برخی پارچه‌ها از طریق تعریق دست نیز می‌توانند لک شوند. جلوگیری از چنین موارد موجب می‌گردد کار بی‌نقصی را به مشتری ارائه کنید.

انجام صحیح مراحل پایانی کار

هنگام آموزش خیاطی آسان یکی از مواردی که بیان می‌شود این است که خیاط نسبت به مراحل پایانی کار نیز دقت کافی داشته باشد. پیش از تحویل لباس حتماً آن را با دمای مناسب اتو کنید. حواستان باشد که در برخی از مدل‌ها، سجاف باید از روی لباس انجام شود. این یکی از مراحلی است که اغلب خیاطان و طراحان علاقه‌ای به آن ندارند؛ زیرا دوخت سجاف روی لباس مجلسی و عروس تایم زیادی از آن‌ها می‌گیرد.

اگر نیازی به انجام این مورد باشد، لباس باید کاملاً اتوشده و صاف باشد. در پارچه‌های ظریف‌تر ممکن است مجبور شوید همه این مراحل را با دست انجام دهید. هر چه مهارت بیشتری در دوخت لباس‌ها داشته باشید، بهتر و راحت‌تر می‌توانید چنین کارهایی را انجام دهید.

دوخت لباس مجلسی زنانه: دوخت را حتما با الگو انجام دهید

کشیدن الگوی متناسب با اندام مشتریان سبب می‌شود، کار نهایی بسیار تمیز و ظریف اجرا گردد. رسم الگو کار شما را در مرحله دوخت نیز بسیار آسان‌تر می‌کند. هرگز بدون رسم الگو پارچه را برش نزنید. رسم الگو به شما این امکان را می‌دهد که جزئیات ظریف طراحی و دوخت لباس مجلسی زنانه را روی لباس پیاده کنید و بدین ترتیب ضریب اشتباهات شما نیز بسیار پایین می‌آید.

پس از اتمام هر مرحله درزها را پرس نمایید

بعد از این که هر درز را دوختید با استفاده از اتو آن را پرس کنید و فشار زیادی را روی آن اعمال نمایید. اتوکردن پس از اتمام هر مرحله زیبایی ظاهری لباس شما را در آخر دوچندان خواهد کرد. شاید این نکته طراحی لباس مجلسی بسیار ساده به نظر برسد؛ اما اهمیت زیادی دارد. فراموش نکنید که تنظیمات دما را بر اساس نوع پارچه انجام دهید تا آسیبی به آن نرسد. اتو سرد نیز منجر می‌شود درزها به طور کامل صاف و باز شوند. به این منظور باید یک جسم سنگین مانند سنگ یا اتوی خاموش را مدتی روی لباس قرار دهید.

آویزان کردن لباس پیش از سجاف

برای این که مطمئن شوید پارچه شما کاملاً ریزش خود را انجام داده است و پس از پایان دوخت دچار کشیدگی یا تاب خوردگی نمی‌شود، لباس را چند ساعت پیش از دوخت سجاف آویزان نمایید. با این کار تاب لباس از بین می‌رود. پس از دوخت نیز لباس بسیار زیبا روی تن می‌نشیند. رعایت این متد خیاطی تأثیر زیادی بر نتیجه می‌گذارد.

ایجاد چرت‌های کوچک روی درزهای لباس

به منظور فرم‌گیری هر چه بهتر درزهای لباس، ایجاد چرت امری بسیار ضروری است. به‌ویژه اگر درزهای موجود به صورت منحنی باشند و فرم بدن را نشان دهند. پس از ایجاد این چرت‌ها با استفاده از اتوی مناسب فرم درستی روی لباس ایجاد نمایید. این برش‌ها هر چقدر هم که کوچک باشند، از کشیدگی لباس و دفرمه شدن درزها پس از دوخت لباس مجلسی زنانه جلوگیری می‌کنند.

دوخت لباس مجلسی زنانه: استفاده از ابزارهای باکیفیت

اولین نکته‌ای که در آموزش خیاطی آسان به هنرجویان گفته می‌شود، خرید ابزارهای ضروری باکیفیت مانند چرخ‌خیاطی، چرخ سر دوز، لایی مناسب و… است. لوازم دیگری مانند میز برش استاندارد و میز مناسب اتو و مانکن نیز علاوه بر آسان نمودن کار شما، در سلامت بدنی نیز نقش دارند.

استفاده از لایی باکیفیت هنگام خیاطی لباس مجلسی

استفاده از لایی مناسب و باکیفیت هنگام دوخت لباس موجب ایستایی هر چه بهتر آن می‌شود. از لایی معمولاً در بخش یقه، جلو و پشت لباس استفاده می‌شود. برای لایی زدن باید آن را با استفاده از اتو روی بخش پشت پارچه بزنید. نکته‌ای که باید حواستان باشد این است که اتو را به حالت ضربه‌ای روی لباس بگذارید و سپس بردارید. اصلاً نباید اتو را روی لایی بکشید. این کار منجر به تاب‌خوردن و کشیدگی پارچه خواهد شد. می‌توانید برای جلوگیری از کشیدگی پارچه روی بخش بزرگی از پارچه لایی بزنید و سپس الگو را برش دهید.

نکاتی که باید در چک نهایی به آن دقت نمایید

اکنون برخی از نکاتی که باید پیش از تحویل لباس به آن‌ها دقت کنید را برای شما شرح می‌دهیم:

  • نخ‌های لباس به طور کامل از ته بریده شده باشند.
  • همه بخش‌های لباس صاف و یکدست هستند.
  • گوشه‌های لباس به خوبی مرتب شده باشند.
  • نقش‌های روی پارچه به زیبایی هر چه تمام‌تر کنار هم قرار گیرند.
  • لباس هنگام پوشیدن کفش زیادی بلند یا کوتاه نباشد.
  • سجاف هیچ ناهمواری و برآمدگی روی لباس ایجاد نکند.
  • لبه‌ها به خوبی دوخته شده باشند.

مطمئن باشید با رعایت همه مواردی که برای دوخت لباس مجلسی زنانه مطرح کردیم، می‌توانید یک لباس عالی بر اساس سلیقه مشتری به وی تحویل دهید. برخی از نکات شاید به‌ظاهر کم‌اهمیت جلوه کنند؛ اما رعایت آن‌ها در تهیه لباس مجلسی زنانه ساده  نیز کیفیت نهایی کار را افزایش می‌دهد.

دوخت لباس مجلسی زنانه

جمع‌بندی دوخت لباس مجلسی زنانه

اگر می‌خواهید لباس مجلسی شیکی داشته باشید، از پارچه‌های کار شده و براق برای طراحی لباس‌ها استفاده نمایید. اجرای برخی از طرح‌های لباس مجلسی بر روی پارچه بسیار سخت و زمان بر است. به همین خاطر همیشه سعی کنید برای انجام مراحل وقت مناسبی از مشتری بگیرید. برای تسریع در روند کار می‌توانید از خیاطان ماهر و حرفه‌ای نیز کمک بگیرید. در این مقاله سعی کردیم پکیج آموزش لباس مجلسی را در اختیار شما قرار دهیم، چنانچه در این زمینه سؤالی دارید لطفاً آن را با ما به اشتراک بگذارید.

 

برچسب ها : دوخت لباس مجلسی زنانه,آموزش دوخت لباس مجلسی,دوخت لباس مجلسی

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *