مجله سیمدخت
0

همه چیز درباره پیرسینگ

همه چیز درباره پیرسینگ
بازدید 27

پیرسینگ چیست؟

پیرسینگ به معنای سوراخ کردن پوست در نواحی مختلف بدن است. این عمل شامل آویختن زیورآلات به نواحی مختلفی مانند گوش، بینی، لب، زبان و شکم (ناف) می‌شود. با این حال، پیرسینگ بینی و لب به دلیل محبوبیت بالا، توجه بیشتری را به خود جلب کرده است.

انواع مدل‌های پیرسینگ گوش (Piercing)

پیرسینگ گوش شامل انواع مختلفی است که برخی از آن‌ها بسیار شیک و جذاب به نظر می‌رسند و می‌توانند تأثیر زیادی بر ظاهر فرد داشته باشند.

1.مدل پیرسینگ بر روی نرمه گوش

این نوع پیرسینگ ساده‌ترین و پرطرفدارترین مدل پیرسینگ گوش است. در این روش، پایین نرمه گوش سوراخ می‌شود که یکی از مزایای آن در میان انواع مدل‌های پیرسینگ گوش، سهولت و کم بودن آن است.( کمترین پایانه های عصبی در این بخش از گوش قرار دارد)

همه چیز درباره ه پیرسینگ

2. مدل پیرسینگ مداری یا دوار

این نوع پیرسینگ گوش می‌تواند در هر نقطه‌ای از قسمت گوش انجام شود. برای اجرای این مدل، باید دو سوراخ نزدیک به هم ایجاد کنید و سپس حلقه را از هر دو سوراخ عبور دهید.

همه چیز درباره پیرسنگ

3.مدل پیرسینگ حلزونی گوش

یکی از جذاب‌ترین مدل‌های پیرسینگ گوش، پیرسینگ هیلکس یا پیرسینگ حلزونی گوش است که به ویژه توجه جوانان، چه دختران و چه پسران، را جلب کرده است. در این مدل، سوراخ بر روی قسمت بالایی لبه گوش که به سمت داخل خم شده است، ایجاد می‌شود.

همه چیز درباره پیرسینگ

5.مدل پیرسینگ قسمت بیرونی گوش (تراگوس)

این مدل پیرسینگ گوش بر روی قسمت بیرونی گوش، معروف به تراگوس، انجام می‌شود که به دلیل ضخامتش با سوزن‌های باریک سوراخ می‌شود. این نوع پیرسینگ معمولاً مشکلی از نظر کشیدگی ایجاد نمی‌کند، هرچند ممکن است کمی ناراحتی به همراه داشته باشد. برای بهبود بهتر و کاهش احتمال آسیب، توصیه می‌شود به مدت مدتی از هدفون استفاده نکنید.

همه چیز درباره پیرسینگ

6. مدل پیرسینگ صنعتی

پیرسینگ صنعتی، که به آن پیرسینگ داربستی نیز گفته می‌شود، شامل ایجاد دو سوراخ در غضروف گوش است که با یک قطعه سیم طولانی به هم متصل می‌شود. دو انتهای سیم با توپ‌های فلزی بسته می‌شوند. برخلاف آنچه ممکن است فکر کنید، این مدل پیرسینگ به طور معمول آنقدرها که به نظر می‌رسد دردناک نیست.

همه چیز درباره پیرسینگ

7.مدل پیرسینگ درونی گوش

این مدل پیرسینگ در ناحیه پایین حلزونی گوش انجام می‌شود. برای ایجاد این سوراخ از سوزن ضخیم استفاده می‌شود که نیازمند مهارت و تجربه از سوی فرد متخصص است.

همه چیز درباره پیرسینگپیرسینگ بینی

پیرسینگ بینی انواع مختلفی دارد. برخی از مدل‌ها با ایجاد سوراخ‌های دائمی و تحت نظارت پزشک انجام می‌شوند، و سپس جواهرات مختلفی مانند حلقه، زنجیر و سنگ‌ها از این سوراخ‌ها عبور داده می‌شوند.

برخی دیگر از مدل‌های پیرسینگ بینی به صورت چسبی هستند و بدون نیاز به سوراخ و با استفاده از چسب به صورت موقتی قرار می‌گیرند. این حلقه‌ها دارای فضای باز کوچکی هستند که باعث می‌شود وقتی بر روی پره‌های بینی قرار می‌گیرند، به دلیل این فضای باز از بینی نیفتند.

در این مدل‌ها می‌توانید از انواع مختلف سنگ‌ها، نگین‌ها و فلزات استفاده کنید و به سادگی آن‌ها را بر روی ناحیه مورد نظر، که معمولاً بر روی پره بینی است، نصب کنید.

همه چیز درباره پیرسینگ

پیرسینگ لب:

پیرسینگ لب، پیرسینگ بینی و … از قرن پنجم میلادی وجود داشته و اینکار اصلا جدید نیست.

پیرسینگ لب بدون سوراخ

پیرسینگ لب انواع مختلفی دارد که شناخت آن‌ها ساده است. پیرسینگ لب به دو دسته اصلی تقسیم می‌شود: دائمی و موقت.

مدل‌های موقت بدون نیاز به سوراخ کردن، به صورت چسبی یا با گیره قابل استفاده هستند. در مقابل، مدل‌های دائمی حتماً نیاز به ایجاد سوراخ روی بدن دارند تا به طور کامل ثابت شوند. شما می‌توانید با توجه به سلیقه‌تان، روش مناسب را انتخاب کنید.

اگر می خواهید درباره‌ی تبدیل موهایتان به یک اثر هنری با عنوان بافت مو بیشتر بدانید با ما همراه باشید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *