مجله سیمدخت
0

کمدی-اکشن تماشایی: گانگستر در دبیرستان(High School Return of a Gangster)

کمدی-اکشن تماشایی: گانگستر در دبیرستان(High School Return of a Gangster)
بازدید 27

این مقاله از سیمدخت به «بازگشت یک گانگستر به دبیرستان» (High School Return of a Gangster) یک سریال کره‌ای دیگر است که دوباره به موضوعات مرتبط با خودکشی و نیروهای ماورایی ارواح می‌پردازد.

اگر از طرفداران کی-دراما یا همان سریال‌های کره‌ای هستید که موضوعات مربوط به دوران دبیرستان را با کمی فانتزی و جذابیت‌های گانگستری ترکیب می‌کنند، سریال «بازگشت یک گانگستر به دبیرستان» (High School Return of a Gangster) گزینه‌ای عالی برای شماست. حتی اگر به‌طور خاص طرفدار سریال‌های کره‌ای نیستید اما تمایلی به تماشای آنها دارید، این سریال می‌تواند تجربه‌ای جذاب برایتان باشد. سریال جدید کره‌ای، ترکیبی منحصر به فرد از طنز، درام و لحظات دلگرم‌کننده را ارائه می‌دهد که از همان دقایق ابتدایی قسمت اول، شما را به خود جذب خواهد کرد.

این مجموعه بر اساس وب‌کامیک (مانهوا) با نام «من، یک گانگستر، به دبیرستان برگشتم» (I, a Gangster, Became a High Schooler) از Horol ساخته شده است، هرچند که برخی بخش‌ها در نسخه تلویزیونی حذف شده‌اند. داستان سریال حول محور کیم دوک پال، گانگستر ۴۷ ساله‌ای می‌چرخد که آرزوی ورود به دانشگاه را در سر دارد. زندگی او وقتی به طرز دراماتیکی تغییر می‌کند که سعی می‌کند یک دانش‌آموز دبیرستانی به نام سونگ یی هیون را که قصد خودکشی دارد نجات دهد و در نتیجه، روحش به بدن این پسر منتقل می‌شود. در این وضعیت، دوک پال باید با مشکلات دوران دبیرستان، قلدرها و چالش‌های مختلف دست‌وپنجه نرم کند تا به یی هیون کمک کند که به رویاهای تحصیلی‌اش برسد.

کمدی-اکشن تماشایی: گانگستر در دبیرستان(High School Return of a Gangster)این مجموعه درام با داستان سرگرم‌کننده‌اش به بررسی مضامین رستگاری، فرصت دوباره، دوستی و پیچیدگی‌های دوران نوجوانی می‌پردازد، در حالی که لحن آن همچنان دلپذیر و کمدی است. کیم دوک پال، که بیشتر از طریق صدای ذهن پسر نوجوان به نمایش درمی‌آید، جنبه‌های مختلف یک گانگستر میانسال را به تصویر می‌کشد. یون چان یونگ، بازیگر نقش سونگ یی هیون، که پیش‌تر با بازی در سریال «همه‌ی ما مرده‌ایم» شناخته شده بود، در این سریال نیز هنرنمایی چشمگیری دارد و به خوبی هر دو شخصیت گانگستر میانسال و پسر نوجوان را به نمایش می‌گذارد.

او در نقش دوگانه‌اش به خوبی درخشیده و توانسته هم شخصیت یی هیونِ ترسیده و مظلوم و هم دوک پالِ ترسناک و بااعتمادبه‌نفس را به تصویر بکشد. بازی او به وضوح نقطه قوت این سریال است و به ماجراجویی شخصیت عمق می‌بخشد. سریال در ایجاد تعادل میان طنز و لحظات جدی موفق عمل کرده و آن را به تماشایی جذاب تبدیل کرده است. همچنین، شخصیت چوی سه کیونگ، پسر نوجوانی با رازی پنهان و نقشی پیچیده، لایه‌های بیشتری به داستان می‌افزاید.

این سریال، علاوه بر بازیگری‌های جذاب و ماهرانه، نکات مثبت دیگری نیز ارائه می‌دهد. یکی از این ویژگی‌ها، درس‌های ارزشمندی است که از زندگی به مخاطب می‌آموزد. در طول ۸ قسمت این سریال، تماشاگر به وضوح شاهد تکامل و توسعه شخصیت‌ها خواهد بود. داستان نشان می‌دهد که افراد فراتر از آنچه که به نظر می‌رسند هستند؛ بسیاری از افراد با داشتن فرصت دوباره می‌توانند تصمیم‌های بهتری بگیرند و تلاش کنند تا بهبود یابند. همچنین، نوع تربیت خانواده و تأثیر آن بر روحیه و عادت‌های فرزندان نیز به خوبی نمایش داده می‌شود. از زمانی که دوک پال متوجه می‌شود که برای مدت طولانی قرار است در بدن سونگ یی هیون زندگی کند، تصمیم می‌گیرد تا زندگی او را به بهترین شکل پیش ببرد.

کمدی-اکشن تماشایی: گانگستر در دبیرستان(High School Return of a Gangster)برای همین، او لیستی از اهداف کوچک و بزرگ تهیه کرد تا بتواند زندگی بهتری برای بازگشت این پسر نوجوان فراهم کند. با این حال، در این هدف‌گذاری، او پیش‌بینی زیادی از مسائل و موانع احتمالی را نکرده بود و با چالش‌های سر راهش آشنا نبود. این سریال به خوبی به تصویر می‌کشد که چگونه بزرگسالان خوب می‌توانند زندگی را برای کودکان آسان‌تر کنند و برعکس، بزرگسالان بد ممکن است مشکلات زیادی به دوران کودکی و نوجوانی این بچه‌ها اضافه کنند. در طول سریال، مشاهده می‌کنیم که دوک پال تمام تلاشش را می‌کند تا به سه کیونگ، اعضای باند و مادر یی هیون کمک کند و وظایف واقعی یک بزرگسال را به خوبی انجام دهد.

با این حال، این سریال نیز ضعف‌هایی دارد. به عنوان مثال، دوک پال که یک گانگستر ۴۰ ساله است، در بدن یی هیون اشتباهات خنده‌دار و عجیبی مرتکب می‌شود. همچنین، با اینکه خط زمانی سریال در دوران کنونی است، دانش‌آموزان به طور غیرطبیعی از فضای مجازی استفاده کمی می‌کنند، به طوری که بیننده ممکن است تصور کند داستان در دهه ۲۰۰۰ رخ می‌دهد. علاوه بر این، اسم «بازگشت یک گانگستر به دبیرستان» ممکن است شما را فریب دهد؛ زیرا در حالی که صحنه‌های اکشن کمی دارد، آنچه که هست، بسیار هیجان‌انگیز و جذاب است.

سریال های مشابه سریال بازگشت یک گانگستر به دبیرستان

کمدی-اکشن تماشایی: گانگستر در دبیرستان(High School Return of a Gangster)

سریال Weak Hero Class 1

سریال قهرمان ضعیف کلاس ۱

  • بازیگران: پارک جی هون، چوی هیون ووک و هونگ کیونگ
  • سال پخش: ۲۰۲۲
  • تعداد قسمت‌ها: ۸ قسمت

خلاصه داستان: یئون سی یون یکی از ۱ درصد دانش‌آموزان برتر کلاس خود است و تنها به تحصیل علاقه دارد. با وجود ضعف جسمانی، او در برابر قلدرهای کلاس، به رهبری جئون یونگ بین، مقاومت می‌کند. سی یون با بهره‌گیری از مهارت‌های تصمیم‌گیری سریع، دانش فیزیک و اشیاء اطرافش، خود را در برابر خشونت‌های فزاینده آنها محافظت می‌کند. اما وقتی که او با خطر جدی روبرو می‌شود، از سوی آن سو-هو، قوی‌ترین جنگجوی کلاس، و اوه بئوم-سوک، پسر دچار مشکلات یک مونتاژکار، کمک می‌گیرد. این سه نفر با هم دوست می‌شوند و تلاش می‌کنند از زندگی پر از خشونت دبیرستانی خود جان سالم به در ببرند و معنای واقعی قدرت را درک کنند.

کمدی-اکشن تماشایی: گانگستر در دبیرستان(High School Return of a Gangster)

سریال Death’s Game

سریال بازی مرگ

  • بازیگران:سئو این-گوک، پارک سو-دام و چوی شی-وون
  • سال پخش:۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴
  • تعداد قسمت‌ها: ۸ قسمت

خلاصه داستان: چویی یی-جه در خانواده‌ای فقیر و در شرایطی پایین از نظر اجتماعی بزرگ شده است، اما با شخصیتی درخشان و مهربان شناخته می‌شود. این جوان بدشانس، پس از ۷ سال تلاش بی‌وقفه برای یافتن شغف آبرومند، به طور مداوم با شکست مواجه شده و اکنون از یأس و ناامیدی رنج می‌برد. به همین دلیل تصمیم می‌گیرد که زندگی‌اش را به پایان برساند، زیرا فکر می‌کند با این کار همه چیز به پایان می‌رسد و او نفس راحتی خواهد کشید. اما او از این موضوع غافل است که پس از مرگ، با موجودی به نام «مرگ» روبرو می‌شود. مرگ، که درست در مقابل دروازه جهنم ایستاده، از تصمیم چویی یی-جه به شدت عصبانی است. بنابراین، او مجازاتی برای او در نظر می‌گیرد که شامل تجربه‌ی مرگ ۱۲ بار، آن هم در بدن‌های مختلف، می‌شود و او باید بارها این درد را تحمل کند. پیچش اصلی داستان اینجاست: اگر چویی یی-جه می‌خواهد از رفتن به جهنم اجتناب کند، باید در یکی از این بدن‌ها زنده بماند و به این ترتیب می‌تواند تا پایان عمر در آن جسم زندگی کند.

کمدی-اکشن تماشایی: گانگستر در دبیرستان(High School Return of a Gangster)

سریال Guardian: The Lonely and Great God

سریال نگهبان: خدای تنها و بزرگ

  • بازیگران: گونگ یو، کیم گو یون، لی دونگ ووک
  • سال پخش: ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۶ قسمت

خلاصه داستان: کیم شین، که به عنوان یک ژنرال نظامی شناخته می‌شود، به رغم دلاوری‌هایش در جنگ، به‌عنوان خائن کشته می‌شود. حتی پس از مرگ، او با خشم خدایان مواجه شده و مجبور می‌شود مرگ عزیزانش را شاهد باشد. اکنون که به یک گوبلین تبدیل شده، او موظف است از برخی افراد خاص در برابر سختی‌های زندگی مراقبت کند. با وجود آرامش ظاهری‌اش، او بسیار غمگین است و به‌دنبال راهی برای پایان دادن به سرنوشت دشوارش می‌گردد. علاوه بر این، نباید از جذابیت‌های فیلم‌برداری، داستان عاشقانه، بازی‌های چشمگیر و موسیقی دلنواز آن غافل شد. زوج اصلی سریال، با وجود وضعیت متفاوت و آینده‌ای که به نظر محکوم به نابودی می‌آید، وارد رابطه‌ای ممنوعه می‌شوند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *