مجله سیمدخت
0

۱۰ خوراکی گیاهی که گربه‌تان عاشقشان می‌شود!

۱۰ خوراکی گیاهی که گربه‌تان عاشقشان می‌شود!
بازدید 28

همانطور که گربه‌ها به گوشت و پروتئین نیاز دارند، باید فیبر گیاهی هم مصرف کنند تا دستگاه گوارش سالمی داشته باشند و مواد مغذی بیشتری جذب کنند. اگر دقت کرده باشید، اغلب غذاهای خشک و کنسروهای مخصوص سگ و گربه حاوی سبزیجات مختلف هستند. این سبزیجات مواد مغذی زیادی مانند پتاسیم، آنتی‌اکسیدان‌ها، ریبوفلاوین، ویتامین‌ها، فیبر غذایی و موارد مشابه را برای آن‌ها فراهم می‌کنند تا بدن سالم‌تری داشته باشند.

اگر گربه‌ی شما علاقه به خوردن بعضی از میوه‌ها و سبزیجات دارد اصلا نگران نباشید. او به طور غریزی این کار را انجام می‌دهد. البته باید مراقب باشید که به سراغ گزینه‌های بی‌خطر برود تا سلامتی او دچار مشکل نشود.اگر سرپرست گربه هستید بهتر است از امروز مقداری از هر کدام را در اختیار دوست پشمالوی خود قرار دهید تا ببینید به کدام یک علاقه‌ی بیشتری دارد. وقتی میوه و سبزی محبوبش مشخص شد، به صورت روزانه کمی از آن در اختیارش قرار دهید تا مصرف کند.

۱. کلم بروکلی

۱۰ خوراکی گیاهی که گربه‌تان عاشقشان می‌شود!

بروکلی سرشار از آنتی‌اکسیدان میباشد و فیبر غذایی بالایی دارد. مصرف فیبر غذایی بروکلی برای گربه‌هایی که یبوست دارند و با اختلالات گوارشی درگیر هستند مفید است. پس بروکلی بخارپز شده یا خام را با خیال راحت در اختیار گربه‌ی خود قرار دهید. البته مصرف بیش از حد بروکلی باعث ایجاد اسهال می‌شود.

۲. هویج

۱۰ خوراکی گیاهی که گربه‌تان عاشقشان می‌شود!

دندان‌های گربه‌ها با دندان‌های خرگوش‌ها متفاوت است، اما آن‌ها نیز می‌توانند از خوردن هویج لذت ببرند. شاید باور نکنید، اما هویج یک منبع غذایی فوق‌العاده برای گربه‌هاست. این سبزی حاوی مقدار کمی چربی و میزان مناسبی از کلسیم، پتاسیم، ویتامین‌های C، A، B6 و همچنین فیبر غذایی و مقدار زیادی بتاکاروتن است. بهتر است هویج را به صورت رنده شده یا خرد شده و نیم‌پز شده به گربه‌ها بدهید تا هضم آن برایشان آسان‌تر باشد.

۳. سیب

۱۰ خوراکی گیاهی که گربه‌تان عاشقشان می‌شود!

سیب چربی کم و فیبر بالایی دارد و بهترین گزینه برای گربه‌های دارای اضافه وزن است. منبعی عالی از ویتامین‌های A و C است و به بهبود سلامت بافت‌ها و استخوان‌ها کمک می‌کند. اگر می‌خواهید به گربه‌تان سیب بدهید باید ابتدا دانه‌ها و بافت سفت اطراف دانه‌ها را خارج کنید چون حاوی سیانید خطرناک است و می‌تواند جان گربه را به خطر بیندازد.

۴. نخودفرنگی (نخود سبز)

۱۰ خوراکی گیاهی که گربه‌تان عاشقشان می‌شود!

نخود سبز یا نخودفرنگی یکی از سالم‌ترین سبزیجات برای انسان‌ها و گربه‌ها است و محبوب‌ترین سبزی در غذای گربه‌ها محسوب می‌شود. نخودفرنگی حاوی ویتامین‌های C، B1، B2، B6، A و K است و مقدار مناسبی از کلسیم، منیزیم، آهن، روی و پتاسیم دارد. شما می‌توانید نخودفرنگی را به شکل پوره یا بخارپز شده با غذای گربه مخلوط کنید تا به میزان مناسبی پروتئین و کربوهیدرات به غذا اضافه کنید.

۵. موز

۱۰ خوراکی گیاهی که گربه‌تان عاشقشان می‌شود!

شهرت موز به دلیل داشتن میزان بالای پتاسیم است و به سلامت قلب و کلیه کمک می‌کند. البته قند و کربوهیدرات بالاییهم دارد و باید به میزان خیلی کم در اختیار گربه قرار دهید. یک راه عالی برای دادن موز به گربه این است که قطعات کوچکی از آن را به جای تشویقی به گربه بدهید.

۶. کدو تنبل (کدو حلوایی)

۱۰ خوراکی گیاهی که گربه‌تان عاشقشان می‌شود!

کدو تنبل منبع عالی فیبر محلول است که به سلامت کلی دستگاه گوارش و منظم نگه داشتن فرآیندهای هضم در بچه گربه‌ها کمک می‌کند. اگر گربه شما دچار اسهال یا یبوست است، می‌توانید مقداری کدو تنبل بخارپز و پوره شده به او بدهید.

۷. بلوبری

۱۰ خوراکی گیاهی که گربه‌تان عاشقشان می‌شود!

بلوبری سرشار از آنتی‌اکسیدان است و می‌تواند از بروز آسیب‌های سلولی و بافتی در انسان و گربه جلوگیری کند. همچنین سرشار از فیبر و ویتامین C است که مزایای زیادی برای سلامتی بدن گربه دارد. مصرف این میوه برای گربه‌ها کاملا بی خطر است و حتی می‌تواند قدرت دید در شب آن‌ها را بهبود ببخشد. همچنین خطر ابتلا به عفونت‌های دستگاه ادراری را کاهش می‌دهد.

۸. کدو سبز

۱۰ خوراکی گیاهی که گربه‌تان عاشقشان می‌شود!

کدو سبز یکی از بهترین سبزیجات برای تغذیه‌ی گربه‌هاست و می‌تواند اضافه وزن آن‌ها را به خوبی کاهش دهد. کدو سبز کالری کمی دارد و میزان بسیار زیادی از ویتامین‌های C، A، B6 است. همچنین حاوی آهن، منیزیم، پتاسیم، کلسیم و فیبر غذایی است. کدو سبز پخته و خرد شده یا پوره شده می‌تواند یک میان‌وعده‌ی عالی برای گربه باشد.

۹. هندوانه و طالبی

۱۰ خوراکی گیاهی که گربه‌تان عاشقشان می‌شود!

هندوانه و طالبی سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌هایی مانند A، C و B هستند و می‌توانند مشکلات التهابی گربه را کاهش دهند. نکته مهم در مصرف هندوانه و طالبی این است که ابتدا باید دانه‌های آن‌ها را جدا کنید. همچنین، غلاف نرمی که دانه‌های طالبی را نگه می‌دارد نیز باید حذف شود. پوست هندوانه و طالبی را نیز جدا کنید، زیرا حاوی باکتری‌های مضر است و برای گربه مناسب نیست.

۱۰. اسفناج

۱۰ خوراکی گیاهی که گربه‌تان عاشقشان می‌شود!

اسفناج سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است و می‌تواند به عنوان یک ضد التهاب قوی برای دستگاه گوارش گربه عمل کند. بهتر است اسفناج را مانند کلم بروکلی ابتدا بخارپز کنید و سپس به گربه بدهید. البته به دلیل وجود اگزالات کلسیم، اسفناج می‌تواند به تشکیل کریستال‌های مضر در دستگاه گوارش گربه منجر شود؛ بنابراین، اگر گربه شما دچار مشکلات دستگاه ادراری است، از دادن اسفناج به او خودداری کنید.

سخن آخر

با خواندن این مطلب متوجه شدید که گربه‌ها نیز مانند انسان‌ها می‌توانند میوه و سبزیجات مصرف کنند. پس دفعه بعد که به بازار می‌روید، حتما بخشی از خرید خود را به گربه‌تان اختصاص دهید. میوه‌ها و سبزیجات، چه به صورت تازه و چه پخته شده، می‌توانند یک میان‌وعده‌ی عالی برای گربه شما باشند. با این کار، می‌توانید یک رژیم غذایی سالم و سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی برای گربه‌تان فراهم کنید.

اگر می خواهید درباره خواص آلبالو بیشتر بدانید با ما همراه باشید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *