گزارش جدیدی از شرکت Griffin Gaming Partners اظهار میدارد که ۹۵ درصد از توسعهدهندگان بازی در حال توسعه یا آماده برای انتشار بازیهای محور خدمات هستند.
این گزارش که در سال ۲۰۲۳ تهیه شده و با همکاری Rendered VC صورت گرفته، اطلاعاتی از ۵۳۷ استودیو بازی از سراسر جهان را شامل میشود. بر اساس این بررسی، ۶۶ درصد از استودیوهای مورد ارزیابی موافق هستند که عناصر مرتبط با خدمات برای موفقیت بلندمدت بازی ضروری است. این نظرسنجی عناصر خدمات را به عنوان یک ریتم منظم برنامهریزی شده برای بهروزرسانی بازی تعریف میکند. همچنین، گزارش به یادآوری میکند که توسعه بازیهای معمولی معمولاً دو تا سه سال طول میکشد، در حالی که ایجاد بازیهای محور خدمات بیش از پنج سال زمان میبرد.
توسعه چندساله بازی فرآیندی است که توجه به نقاط عطف کلیدی را در آنچه که اصولاً مشابه یک مدل آبشاری است، میطلبد. اما تولید بازیهای محور خدمات به برنامهریزی منظم و تنظیم پارامترهای مختلف بازی نیاز دارد تا تجربه بازیکن را بهبود بخشد، همراه با طراحی و اضافه کردن ویژگیهای جدید.
همچنین این گزارش اعلام میکند که تیمهای توسعه بازیهای محور خدمات دارای تمایل به انتشار سریعتر محتوا هستند. در صنعت بازیسازی، این تیمها به طور مداوم برنامههای تولید خود را برای بهروزرسانی محتوای بازی، از دو هفته تا یک ماه، گزارش کردهاند. به هر حال، به نظر میرسد که در زمینه توسعه بازی که به طور معمول چندین سال زمان میبرد، برنامههای تولید بازیهای محور خدمات با سرعت بسیار بالا حرکت میکنند.
بازیهای محور خدمات نوعی بازی ویدیویی هستند که به گونهای طراحی شدهاند که به طور مداوم با محتوا، ویژگیها و رویدادهای جدید بهروز شوند. این نوع بازیها متفاوت از بازیهای سنتی هستند که معمولاً به صورت کامل منتشر میشوند و سپس تنها محتوای اضافی کمی دریافت میکنند. بیشتر این بازیها تنها به صورت آنلاین قابل تجربه هستند یا دارای یک بخش آنلاین گسترده هستند. اینگونه بازیها معمولاً از مدلهای کسب درآمد متنوعی مانند اشتراک، تراکنشهای ریز یا بتل پس استفاده میکنند.
منبع: Gamesindustry.biz
نظرات کاربران