مجله سیمدخت
0

آمریکا برای مقابله با هواوی، تحریم‌های جدیدی را اعمال می‌کند

بازدید 55

با وجود تحریم‌های آمریکا، هواوی به پیشرفت در حوزه تراشه‌سازی ادامه می‌دهد. این موضوع باعث شده که دولت بایدن به فکر اعمال تحریم‌های جدیدی علیه چین باشد. هواوی با معرفی گوشی‌های مدل میت ۶۰، مجهز به پردازنده Kirin 9000s، در مراکز رسانه‌ای فناوری جهان شهرت یابد. این شرکت در برابر تحریم‌های سنگین آمریکا موفق بوده و توانسته است این گوشی هوشمند با تراشه‌های 5G تولید داخلی چین عرضه کند. این اقدام نگرانی‌های زیادی در ایالات متحده به وجود آورده است.

بر اساس گزارش رویترز، دولت بایدن در حال حاضر نیاز به اجرای تحریم‌های جدیدی برای ممانعت از صادرات تراشه به چین دارد. این محدودیت‌ها شامل شرکت‌هایی می‌شود که پیش‌تر در فهرست سیاه آمریکا حضور نداشتند.

یک مقام آمریکایی اعلام کرده است که تراشه‌های هوش مصنوعی به عنوان هدف اصلی دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه چین در نظر گرفته شده‌اند. طبق گزارشات اخیر، آمریکا قصد دارد محدودیت‌های آینده در صادرات تراشه‌های خود به چین را بر اساس پارامترهای فنی اعمال کند و این اقدام به منظور گسترش طیف وسیع‌تری از پردازنده‌های هوش مصنوعی انجام می‌شود.

این محدودیت‌های جدید آمریکا شامل تراشه‌هایی نخواهد بود که برای دستگاه‌های الکترنیکی مصرفی طراحی شده‌اند. با این حال، شرکت‌های تراشه‌ساز مستقر در آمریکا باید در هنگام تکمیل سفارش‌های بهترین محصولات خود برای ارسال به شرکت‌های مستقر در چین، وزارت بازرگانی ایالات متحده را مطلع سازند. این سازمان سفارشات را بازبینی کرده و در نهایت تصمیم می‌گیرد که آیا صادرات تراشه‌های مورد نظر از نظر امنیت ملی تهدید محسوب می‌شود یا خیر.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید