مجله سیمدخت
0

کاهش 5 درصدی نیروی کار در الکترونیک آرتز

کاهش 5 درصدی نیروی کار در الکترونیک آرتز
بازدید 60

در دنیای بازی‌های ویدیویی، بحث درباره اخراج کارمندان و تعدیل نیروها از چند ماه پیش مطرح شده است. مسائل اقتصادی و عدم پذیرش برخی بازی‌ها توسط گیمرها، باعث ضعف شرکت‌های مختلف شده و نتیجتاً بسیاری از کارکنان این شرکت‌ها اخراج شده‌اند. این مسئله به شرکت الکترونیک آرتز هم رسیده و آنها نیز قصد دارند ۵ درصد از پرسنل خود را اخراج کنند.

در سال ۲۰۲۳، الکترونیک آرتز اعلام کرد که تعداد کارمندان آن حدود ۱۳۴۰۰ نفر بوده است، بنابراین ۵ درصد از این تعداد معادل ۶۷۰ نفر است که باعث جدا شدن تعداد زیادی از کارمندان شرکت می‌شود. این شرکت قصد دارد از تولیداتی که به نظرشان در آینده موفقیتی نخواهند داشت، دوری کنند. این سیاست باعث تغییر در روند عملکرد شرکت شده است.

بر اساس گزارشات رسانه‌ها، برخی بازی‌های شرکت الکترونیک آرتز از طریق حذف شدن از مجموعه بازی‌ها از بین رفته و کارمندان مربوط به آنها به بخش‌های دیگر این شرکت منتقل شده‌اند. با این حال، دو بازی “بلک پنتر” و “مرد آهنی” هنوز در دست ساخت هستند و تغییری در وضعیت آنها اتفاق نیفتاده است.

در سال ۲۰۲۲، الکترونیک آرتز و ریسپاون اعلام کردند که دو بازی جدید از دنیای “جنگ ستارگان” در دست ساخت هستند؛ یکی در سبک استراتژی و دیگری در سبک اول شخص. به نظر می‌رسد که یکی از این دو بازی نیز به عنوان بازی‌ای که منحل شده است، اعلام شده و کارمندان مرتبط با آن به بخش‌های دیگر شرکت منتقل شده‌اند.

این تغییرات باعث شده تا الکترونیک آرتز بیشتر تمرکز خود را بر روی پروژه‌های ارزشمندتر کند، از جمله گسترش بازی‌های ورزشی و تمرکز بیشتر بر عناوین آنلاین. همچنین، این شرکت قصد دارد تا به نظر کاربران بیشتر توجه کند تا از طریق ارتباط با طرفداران، رضایت آنها را حفظ کند.

کاهش 5 درصدی نیروی کار در الکترونیک آرتز

تغییرات شرکت الکترونیک آرتز

در یک نامه، آقای اندرو ویلسون، رئیس شرکت الکترونیک آرتز، اعلام کرده است که تمام تلاش خود را کرده تا به حداقل رساندن آسیب به تیم شرکت برساند. اما این تغییرات باعث آسیب به برخی از افراد شده است و این موضوع باعث تعدیل نیروی گسترده‌ای در شرکت شده است.

ویلسون در این نامه بیان کرده است که برنامه‌های شرکت الکترونیک آرتز به طور کامل تغییر کرده‌اند. شرکت برای پیشرفت نیاز دارد که به نظر کاربران توجه کند و در حال حاضر، دنیای گیمینگ به سمت عناوین سرویس آنلاین و جهان باز رو به رشد است. بنابراین، تصمیم گرفته شده است که کمتر به بازی‌هایی که مورد استقبال نیستند توجه شود و بیشتر به ساخت عناوینی بپردازد که بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرند.

تغییر در شرکت ریسپاون

وقتی شرکت الکترونیک آرتز به وضعیت شرکت ریسپاون توجه کرد، متوجه شد که بیشتر عناوین مورد استقبال، جدای و بازی‌های خود شرکت ریسپاون است. بنابراین، الکترونیک آرتز تصمیم گرفته است که ساخت بازی اول شخص جنگ ستارگان را متوقف کند تا تمرکز بیشتر روی بازی‌های فعلی و پروژه‌های دیگر باشد. اما باید توجه داشت که لغو یک پروژه می‌تواند آسیب جدی به یک شرکت بزند. این تصمیم باعث ناامیدی بسیاری از افراد شده و حتی انرژی بسیاری از آن‌ها را از دست می‌دهد.

با این حال، به نظر می‌رسد که تمرکز الکترونیک آرتز روی این بازی نیست. واقعیت این است که دو عنوان قبلی اول شخص جنگ ستارگان در سری بتل فرانت بودند که به دلیل سیاست‌های نادرست الکترونیک آرتز از بین رفتند. در غیر این صورت، شرکت سازنده این دو بازی، یعنی دایس، عملکرد خوبی در طراحی این عناوین داشتند.

کاهش 5 درصدی نیروی کار در الکترونیک آرتز

تغییرات استودیوی بتلفیلد

مجموعه بازی‌های بتلفیلد برای شرکت الکترونیک آرتز اهمیت بسیار زیادی دارد، به خصوص زیرا عناوین این مجموعه با استقبال فراوانی روبه‌رو شده‌اند، و تنها مورد آخر که عملکرد چندان جالبی نداشت. اما با تغییر مدیران این بخش و توسط وینس زمپلا و بایرون بید، بتلفیلد قرار است دوباره به دوران اوج خود بازگردد.

نکته مهم این است که الکترونیک آرتز کلیه تمرکز خود را به این بخش اختصاص داده و تصمیم گرفته بزرگترین تیم تاریخ بتلفیلد را ایجاد کند. پس از جدایی مدیر قبلی بتلفیلد از این پروژه، شرکت به سرعت با جایگزینی مدیریتی از بخش کرایتریون، تلاش کرد تا عملکرد بخش تک نفره بتلفیلد نیز نسبت به قبل بهبود یابد. یک نکته جالب اینجاست که سه بخش دایس، ریپل و کرایتریون به همکاری برای ساخت بازی بعدی بتلفیلد پرداخته‌اند.

کاهش 5 درصدی نیروی کار در الکترونیک آرتز

تغییرات بخش موبایل

بخش موبایل بتلفیلد همواره اهمیت بسیار زیادی داشته است. این به دلیلی است که موبایل همچنان به عنوان پرمخاطب‌ترین پلتفرم گیمینگ شناخته می‌شود و فرصت زیادی برای رشد در این حوزه وجود دارد. با توجه به تغییرات جدید در الکترونیک آرتز، تیم سازنده به شدت روی این بخش متمرکز شده و اولویت‌های مشخص‌تری دارد. طی ۶ ماه گذشته، الکترونیک آرتز بخش HD و موبایل را با یکدیگر ادغام کرده تا کیفیت عناوین موبایل الکترونیک آرتز بهبود یابد.

در ادامه، این شرکت قصد دارد تا یک رزومه قدرتمند برای خود در دنیای گیمینگ روی موبایل طراحی کند. به همین دلیل، بسیاری از عناوین قبلی این شرکت مانند F1 موبایل و ارباب حلقه‌ها قرار است متوقف شده و تنها به شکل رزومه در تاریخچه شرکت الکترونیک آرتز باقی بمانند.

تغییرات دیگری نیز در این شرکت ایجاد شده که باعث می‌شود الکترونیک آرتز از همیشه متمرکزتر باشد. این غول دنیای گیمینگ در چندین سال اخیر عملکرد خوبی نداشته و به ندرت بازی‌های با کیفیت عرضه می‌کرده است. این موضوع باعث عدم استقبال کاربران و مشکلات داخلی در شرکت شده است. به همین دلیل، الکترونیک آرتز تصمیم به تغییر کامل گرفته و این موضوع یک نکته مثبت است.

اما مشکل اینجاست که به بهانه تغییر دیدگاه و دلایل دیگر، چندین شرکت گیمینگ در حال اخراج کارمندان خود هستند. این تعدیل نیرو باعث شده که این شرکت‌های بزرگ ضعیف شده و فرصت برای شرکت‌های مستقل ایجاد شود. در آینده، ممکن است شاهد قوی شدن شرکت‌های مستقل باشیم که از نیروهای قدیمی و با تجربه‌ی شرکت‌های بزرگ مانند الکترونیک آرتز، مایکروسافت یا حتی سونی استفاده می‌کنند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *