کمتر از دو ماه تا عرضه بازی Astro Bot باقی مانده و کارگردان بازی در مصاحبهای اعلام کرده است که نرخ فریم این بازی هرگز کمتر از ۶۰ فریم بر ثانیه نخواهد بود.
اگر از کاربران کنسول نسل نهمی سونی یعنی پلیاستیشن 5 باشید، احتمالاً بازی پلتفرمر Astro’s Playroom را تجربه کردهاید؛ اثری که با هدف نمایش قابلیتهای کنترلر دوالسنس پلیاستیشن طراحی و عرضه شده است.
همانطور که میدانید، این رباتهای دوستداشتنی و بامزه قرار است در بازی Astro Bot، که توسط استودیوی بازیسازی Asobo Team ساخته میشود، بهعنوان یک اثر کامل به دیدار دوستداران خود بیایند.
دنباله بازی محبوب Astro’s Playroom، یعنی بازی Astro Bot، در همان زمان معرفی در رویداد State of Play سونی توانست توجهات زیادی را جلب کند و به یکی از بازیهای مورد انتظار کنسول پلیاستیشن 5 تبدیل شود. اکنون که کمتر از دو ماه به زمان انتشار این بازی باقی مانده، نیکولاس دوسه، کارگردان استودیوی Asobi، در مصاحبهای درباره اولویتهای استودیو در جنبههای گرافیکی و فنی بازی توضیحاتی ارائه داد.
دوسه در مصاحبهاش با CGMagazine یکی از ویژگیهای کلیدی بازی Astro Bot را آشکار کرد. در حالی که گرافیک و رزولوشن معمولاً از ویژگیهای مهم هر بازی ویدیویی به شمار میروند، برای دوسه و تیمش، اولویت با به حداقل رساندن افت فریم است.
دوسه در پاسخ به این پرسش که آیا تاکنون مجبور شدهاند جلوههای بصری را به دلیل تأثیر منفی بر روان بودن بازی کاهش دهند، تأکید کرد که «فکر میکنم هر پروژهای با این مسئله مواجه میشود و در نهایت، بدون توجه به کاری که انجام میدهید، افت فریم خواهید داشت. برای ما، حفظ نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه در Astro Bot یک ضرورت مطلق است. بازی هرگز نباید زیر ۶۰ فریم باشد. این مسئله مهمتر از رزولوشن، گرافیک یا هر چیز دیگری است.» کارگردان بازی همچنین اضافه کرد که آنها میخواهند «روی حس خوب هنگام پرش و دویدن تمرکز کنند» و «فیزیک بازی، به ویژه با عناصر تعاملی، به قدرت زیادی نیاز دارد، اما برای گیمپلی ضروری است.»
نظرات کاربران