مجله سیمدخت
0

The Callisto Protocol: قربانی تقویم انتشار ناشر

The Callisto Protocol: قربانی تقویم انتشار ناشر
بازدید 22

گلن اسکافیلد معتقد است که اصرار شرکت ناشر بر انتشار سریع‌تر بازی The Callisto Protocol، نقش مهمی در کاهش کیفیت نهایی آن داشته است.

گلن اسکافیلد، خالق سری Dead Space و مدیرعامل پیشین استودیو استرایکینگ دیستنس که مسئولیت کارگردانی بازی ترسناک The Callisto Protocol را بر عهده داشت، در مصاحبه‌ای جدید تایید کرد که اصرار شرکت کرافتون به‌عنوان ناشر بازی برای عرضه زودتر از موعد آن، باعث کاهش کیفیت بازی شده است.

او در این مصاحبه توضیح داد که شرکت کرافتون ابتدا به او اطمینان داده بود که زمان کافی برای تحقق و اجرای دیدگاه‌های خود در بازی The Callisto Protocol خواهد داشت. اسکافیلد اضافه کرد: «من به حدود سه ماه و نیم زمان بیشتر نیاز داشتم تا بازی را تکمیل کنم و این را سه یا چهار ماه قبل از موعد انتشار متوجه شده بودم. در اکتبر یا سپتامبر ۲۰۲۱، ناشر به من اعلام کرد که فرصت کافی برای توسعه بازی را دارم و می‌توانم هرآنچه می‌خواهم را بدون محدودیت در بازی قرار دهم.

به همین دلیل، تعطیلات کریسمس آن سال را به طراحی بازی گذراندم و با همکاری چند نفر دیگر ایده‌هایی ارائه دادیم. اما وقتی ژانویه فرا رسید، برخی از مدیران کرافتون اصرار داشتند که بازی باید تا دسامبر ۲۰۲۲ منتشر شود و بر این تصمیم پافشاری کردند.

The Callisto Protocol: قربانی تقویم انتشار ناشرمن به آن‌ها گفتم که بازی تا این تاریخ آماده نخواهد شد و این کار برای شما هزینه‌های بیشتری به همراه خواهد داشت، زیرا عرضه زودتر از موعد لزوماً هزینه‌ها را کاهش نمی‌دهد. همچنین اشاره کردم که می‌توانستم روند تولید بازی را در مسیر اصلی آن حفظ کنم و نیازی به استخدام افراد بیشتر نبود. اما اگر قصد دارید بازی را زودتر منتشر کنید، باید تمام کارها را در سه ماه و نیم سریع‌تر انجام دهم و توسعه‌دهندگان را مدت زمان بیشتری در استودیو نگه دارم.»

اسکافیلد در ادامه توضیح داد که با شیوع ویروس کرونا، این مشکلات شدت بیشتری پیدا کرد؛ به‌طوری که حدود ۲۰۰ نفر از کارکنان استرایکینگ دیستنس به بیماری مبتلا شدند و در ادامه، بسیاری از افراد برای دریافت دستمزدهای بالاتر تصمیم به ترک استودیو گرفتند.

او افزود: «ما به شدت آسیب دیدیم. گاهی اوقات کل تیم‌های VFX یا انیمیشن ما همگی از کار خارج می‌شدند. علاوه بر این، در سال ۲۰۲۱ با موج بزرگی از استعفاها مواجه شدیم. در آن زمان، ۴۹ نفر استودیو را ترک کردند، زیرا پیشنهادهای بهتری از جاهای دیگر دریافت کرده بودند. توسعه‌دهندگان ما را به‌خاطر ۱۰ هزار دلار بیشتر ترک می‌کردند. سال ۲۰۲۱ بدترین سال توسعه بازی در طول زندگی من بود.»

The Callisto Protocol: قربانی تقویم انتشار ناشراسکافیلد در ادامه توضیح داد که مجبور شده است چهار باس‌فایت و دو نوع دشمن را از بازی The Callisto Protocol حذف کند. در نهایت، فشارهای ناشی از تغییرات تحمیلی به حدی رسید که به کرافتون اعلام کرد: «من از ادامه کار کناره‌گیری می‌کنم و بازی را در این زمان منتشر نخواهم کرد. اگر اصرار دارید که بازی در دسامبر عرضه شود، بیایید و استودیو را از من تحویل بگیرید.»

خالق Dead Space در سال ۲۰۱۹ استودیو استرایکینگ دیستنس را به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از کرافتون تأسیس کرد تا یک تجربه داستانی در دنیای PUBG خلق کند. با این حال، این پروژه به تدریج به یک بازی ترسناک و بقای علمی-تخیلی به نام The Callisto Protocol تبدیل شد که دیگر به جهان PUBG وابسته نبود. این بازی یک ماه قبل از انتشار ریمیک Dead Space عرضه شد، اما نتوانست مطابق انتظارات ناشر فروش کند. در نهایت، اسکافیلد در سپتامبر ۲۰۲۳ از استودیو استرایکینگ دیستنس جدا شد و این خروج را «تلخ و شیرین» توصیف کرد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید