با توجه به مشخصات منتشرشده در مورد تراشه Nintendo Switch 2، به احتمال زیاد این کنسول دستی با گرافیک مبتنی بر معماری Nvidia Ampere تجهیز خواهد شد.
به گفته افشاگری با نام Kepler_L2، نظر میرسد Nvidia حداقل بر روی دو سیستم-بر-چیپ (SoC) سفارشی مبتنی بر معماری Ampere کار کرده باشد. این دو تراشه با نامهای T234 و T239 در صفحه Open-GPU Nvidia در گیتهاب مشاهده شدهاند. نکته جالب این است که هر دو سیستم-بر-چیپ مذکور از معماری Ampere استفاده میکنند، بنابراین ویژگیهای گرافیکی آنها با کارتهای گرافیک سری GeForce RTX 30 انویدیا مشابه خواهد بود.
بر اساس اطلاعات موجود در صفحه Open-GPU Nvidia در گیتهاب، انتظار میرود تراشههای سفارشی این شرکت به دو نوع استاندارد و پرو عرضه شوند. در این میان، شایعه شده است که سیستم-بر-چیپ T234 لغو شده و T239 با فرایند تولید ۸ نانومتری سامسونگ تولید خواهد شد. باید یادآور شویم که انویدیا از همین فرایند برای تولید کارتهای گرافیک سری GeForce RTX 30 استفاده کرده است.
در ماههای اخیر، شایعات مختلفی درباره کنسول دستی Nintendo Switch 2 منتشر شده است. این شایعات اساساً پس از رویداد Gamescom 2023 به وجود آمدند، زیرا در این مراسم، کنسول بازی مذکور به تماشاگران رسانهها نمایش داده شد.
با توجه به اطلاعات فاش شده، نینتندو Switch 2 قادر به اجرای بازیها با وضوح 4K و نرخ ۶۰ فریم در ثانیه است و احتمالاً از فناوری ردیابی پرتو (Ray Tracing) و DLSS انویدیا نیز پشتیبانی خواهد کرد.
در یکی از گزارشهای اخیر آمده است که نینتندو سوییچ ۲، نسخهٔ دمویی از بازی Unreal Engine 5 با نام Matrix Awakens را با استفاده از فناوری DLSS 3.1 انویدیا اجرا کرده است. تکنولوژی بازسازی پرتوی (Ray Reconstruction) از DLSS 3.5 انویدیا روی تمامی پردازندههای گرافیکی RTX پشتیبانی میکند، بنابراین این ویژگی باید با معماری Ampere در تراشه سیستم-بر-چیپ نینتندو سوییچ ۲ نیز سازگار باشد.
با این حال، احتمال وجود محدودیتها در توانایی تولید فریم در این کنسول وجود دارد؛ زیرا این ویژگی تنها بر روی پردازندههای گرافیکی جدیدتر از سری Ada Lovelace قابل استفاده است. از دیگر ویژگیهای مورد انتظار نینتندو سوییچ ۲ میتوان به وجود ۱۲ گیگابایت حافظه RAM اشاره کرد؛ اما نوع دقیق این حافظه هنوز مشخص نشده است.
نظرات کاربران