استودیو S-Game تأیید کرد که نقشه بازی Phantom Blade Zero شامل چندین منطقه متصل و یکپارچه است.
با وجود اینکه بازی Phantom Blade Zero توسط یک تیم کوچک در حال توسعه است، اما نمایشهای سال گذشته آن باعث شده تا به یکی از مورد انتظارترین بازیهای سبک مبارزات اکشن تبدیل شود. سازندگان تلاش کردهاند تجربهای جدید و منحصربهفرد ارائه دهند، هرچند تأثیرات سبک بازیهای سولزلایک در آن مشهود است. تیم سازنده Phantom Blade Zero اعلام کرده است که این بازی نیز مانند بسیاری از بازیهای قدیمیتر سولزلایک دارای نقشهای غیرخطی خواهد بود.
با وجود موفقیتهای اخیر فرامسافتور با بازی Elden Ring و انتظارات طرفداران برای حرکت سایر بازیها به سمت سبک جهان باز، توسعهدهنده Phantom Blade Zero تصمیم گرفته است مسیر متفاوتی را دنبال کند. در این راستا، کارگردان بازی در مصاحبهای جدید اظهار داشت که آنچه Phantom Blade Zero را به تجربهای منحصربهفرد تبدیل میکند، نقشه غیرخطی آن است. این بازی از سبک جهان باز فاصله گرفته و دنیایی با مسیرهای پیوسته و مناطق یکپارچه را به بازیکنان ارائه میدهد. او افزود: «شما در یک نقشه یکپارچه حرکت میکنید و به کاوش در مناطق مختلف آن میپردازید. نقشه بازی مانند آثار جهان باز نیست، اما مناطق بهطور پیوسته و یکپارچه به یکدیگر متصل شدهاند.»
با توجه به گفتههای کارگردان، بازی Phantom Blade Zero بهجای ارائه یک دنیای گسترده با امکان کاوش بیپایان، رویکردی مشابه با بازیهای قدیمی مجموعه Dark Souls را دنبال میکند؛ بهطوری که نقشه بازی از چندین منطقه متفاوت و متصل به هم تشکیل شده است. البته تمام این مناطق از ابتدا در دسترس نخواهند بود و بازیکنان باید با کامل کردن مأموریتهای داستانی، کلید ورود به مناطق جدید را کسب کنند.
علاوه بر این، هر منطقه دارای مسیرهای متعددی برای پیشروی است. بازیکنان با کاوش در محیط میتوانند به محتوای مختلفی از جمله دشمنان، باسهای مخفی و کلکسیونهای قابل جمعآوری دست یابند. استودیو S-Game پیشتر تایید کرده است که بازی Phantom Blade Zero کاملاً مشابه آثار سولزلایک نخواهد بود و تجربهای راحتتر را ارائه میدهد.
نظرات کاربران