مجله سیمدخت
0

چه روزی برای برش و دوخت چادر مناسب است؟

چه روزی برای برش و دوخت چادر مناسب است؟
بازدید 36

همۀ ما انسان ها با باورهایمان زندگی می کنیم. باورها به زندگی ما عمق می دهند. در بسیاری از موارد این باورها ریشۀ دینی دارند. گاهی ما دلیل بعضی از باورها  را نمی دانیم. اما بخصوص در باورهای دینی، به عنوان یک فرد دین دار معتقدیم که اگر بزرگان دین ما به نکته ای اشاره کرده اند که ما دلیل آن را متوجه نمی شویم، حتماً دلیلی در آن نهفته است. پس آن را می پذیریم.

همۀ خانم های هایی که تا به حال سری به خیاطی زده اند، شاید شنیده باشند که خیاط هر روز پارچه را برش نمی زند یا می گوید امروز برای این کار مناسب است یا مناسب نیست. شاید این صرفاً یک باور عامیانه باشد اما به هر حال بسیار متداول است. در روایات اسلامی نیز به برخی از این موارد که برش و دوخت لباس در چه روزهایی بهتر یا مناسب تر است اشاره شده است. ما نیز در اینجا بر اساس روایات موجود به بررسی روزهای مناسب و نامناسب جهت برش و دوخت لباس و از جمله چادر مشکی می پردازیم.چه روزی برای برش و دوخت چادر مناسب است؟

آداب بریدن لباس در روزهای هفته:

نقل شده که روز دوشنبه ، روز چهارشنبه، روز پنج شنبه و روز جمعه برای بریدن و دوختن لباس مناسب است. نقل شده است که بریدن و دوختن لباس از جمله چادر در این روزها مبارک است و باعث زیاد شدن روزی، فراوانی علم و طولانی شدن عمر می گردد.

برعکس برش و دوخت لباس در روزهای شنبه، یکشنبه و سه شنبه توصیه نمی شود و در نقل آمده است که برش و دوخت چادر در این روزها موجب بیماری، غم و اندوه و سایر آسیب ها به انسان ها می شود. اگر از خیاط ها پرسیده باشید، شاید شنیده باشید که می گویند مخصوصاً در روز سه شنبه اگر برشی بزنند معمولاً خراب می شود یا آن لباس خیلی سخت و دیر دوخته می شود. و خیلی ها با اعتقاد به این امر که این روزها برای برش مناسب نیستند، تلاش می کنند تا برش را در روزهای دیگری مانند چهارشنبه انجام دهند.

آنچه مسلم است این است که علاوه بر روز مناسب برای برش چادر، نوع برش نیز در کیفیت و زیبایی چادر دوخته شده بسیار موثر است. برش خوب مقدمۀ چادر زیباست و مطمئناً اگر برش چادر مناسب نباشد، هرچقدر که دوخت آن زیبا باشد، باز هم چادر با کیفیت نخواهد بود.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *