مجله سیمدخت
0

کاشت ناخن در خانه: لیست کامل وسایل مورد نیاز

کاشت ناخن در خانه: لیست کامل وسایل مورد نیاز
بازدید 53

کاشت ناخن چیست؟

کاشت ناخن یکی از روش‌های آرایش و تزیین ناخن است که در آن با استفاده از چند روش مختلف، موادی به شکل ناخن مصنوعی روی ناخن طبیعی فرد قرار داده می‌شود. به طور کلی، دو نوع روش کلاسیک برای کاشت ناخن وجود دارد:

کاشت ناخن در خانه: لیست کامل وسایل مورد نیاز

کاشت ناخن با مواد اکریلیک (پودری) و کاشت ناخن با پلی ژل دو روش اصلی هستند. شما می‌توانید با استفاده از وسایل ساده و حداقل امکانات موجود در خانه، یکی از این دو روش را انتخاب کنید.

برای انجام هر یک از این روش‌ها باید سه مرحله که در ادامه توضیح داده شده‌اند را به ترتیب انجام دهید. مرحله اول، یعنی زیرسازی، در هر دو روش کاشت ناخن یکسان است:

1. زیرسازی
2. تیپ‌گذاری (در صورت نیاز)
3. موادگذاری

آموزش کاشت ناخن در منزل با مواد اکریلیک (پودری)

کاشت ناخن اکریلیک شامل چندین مرحله است که باید دستورالعمل‌های مربوط به آن با دقت انجام شود. قبل از شروع، لازم است وسایل و ابزار مورد نیاز تهیه شوند. این وسایل عبارتند از: ناخن‌گیر، قیچی ناخن، سوهان ناخن و بافر، عقب‌زننده کوتیکول، نیپر، برس مانیکور، استون، روغن کوتیکول، پرایمر ناخن، چسب ناخن، تیپ (tip)، براش اکریلیک، مایع اکریلیک (لیکوئید) و پودر اکریلیک.

آماده سازی

ابتدا لاک ناخن قدیمی را پاک کنید. اگر روی ناخن‌ها ژل یا اکریلیک قدیمی دارید، از استون خالص برای پاک کردن آن‌ها استفاده کنید تا کاملاً از بین بروند. از کندن این مواد خودداری کنید، زیرا این کار به ناخن‌های طبیعی شما آسیب می‌رساند و باعث نازک‌تر شدن آن‌ها می‌شود.

کوتاه کردن ناخن

اگر ناخن های طبیعی شما بلند است، آنها را با استفاده از ناخن گیر یا قیچی ناخن کوتاه کنید. گوشه‌های اطراف ناخن را نیز کوتاه و مرتب کنید تا ناخن مصنوعی بهتر بر روی بستر ناخن‌های طبیعی شما قرار بگیرد.

کاشت ناخن در خانه: لیست کامل وسایل مورد نیاز

بافر زدن ناخن‌ها

از یک سوهان ناخن نرم یا بافر استفاده کنید تا سطح ناخن‌های شما کمی خشن‌تر شود و درخشش آن از بین برود. این کار سطح مناسب‌تری را برای چسباندن اکریلیک بر روی ناخن فراهم می‌کند. پس از انجام این مرحله، با استفاده از براش مانیکور یا با استفاده از مقداری پنبه و استون، سطح ناخن‌های خود را مجدداً تمیز کنید تا هیچ گونه مواد اضافی بر روی سطح آنها باقی نماند.

کاشت ناخن در خانه: لیست کامل وسایل مورد نیاز

عقب زدن کوتیکولها

با توجه به اینکه می‌خواهید اکریلیک به ناخن‌های شما بچسبد و نه به پوست شما، باید کوتیکول‌های خود را با استفاده از عقب‌زننده کوتیکول به عقب ببرید و با کمک نیپر آنها را مرتب و قیچی کنید. اگر عقب‌زننده کوتیکول نداشتید، می‌توانید با استفاده از یک چوب بستنی این کار را به راحتی انجام دهید. حتماً قبل از مرتب کردن کوتیکول‌ها، آن‌ها را با استفاده از روغن کوتیکول نرم و مرطوب کنید و یا دست‌های خود را در آب گرم قرار دهید تا کوتیکول‌ها نرم شده و سپس آنها را مرتب کنید.

استفاده از پرایمر ناخن

این مرحله یکی از حیاتی‌ترین قسمت‌ها است. ابتدا با استفاده از استون، ناخن‌های خود را دقیقاً تمیز کنید و سپس با استفاده از پرایمر ناخن، هرگونه رطوبت، روغن و مواد اضافی روی ناخن را از بین ببرید. اگر ناخن‌های شما هنوز هم چرب باشند، اکریلیک به درستی بر روی آنها نخواهد چسبید.

کاشت ناخن در خانه: لیست کامل وسایل مورد نیاز

بعد از انجام مراحل بالا، اصلی ترین مرحله کاشت ناخن آغاز می‌شود. در این مرحله شما باید تیپ یا ناخن مصنوعی متناسب با ناخن طبیعی خود را انتخاب کنید. اگر ناخن مصنوعی، هم اندازه و متناسب با ناخن شما نبود از سوهان ناخن استفاده کنید تا به اندازه ناخن شما در بیاید. سپس چسب ناخن را بر روی قسمت داخلی ناخن مصنوعی بزنید و به آرامی بر روی ناخنهای خود فشار دهید و بگذارید 5 الی 10 ثانیه بماند و بعد از آن، نوک ناخنها را با استفاده از قیچی ناخن به اندازه مورد نظر خود برش زده و شکل دهید.

آماده کردن مواد اکریلیک

اکریلیک مایع را در یک ظرف و مقداری از پودر اکریلیک را در ظرف دیگری بریزید. براش را به مواد مایع آغشته کنید و بعد به صورت عمودی و از چپ به راست و طی سه ضربه، پودر کاشت را بردارید و روی خط تیپ یا همان ناخن مصنوعی بگذارید و با براش چند ضربه روی مواد بزنید تا هوا نگیرد و سپس مواد را به سمت سر ناخن بکشید و این کار را چند بار تکرار کنید. دقت کنید بین هر ضربه، براش خود را روی حوله کاغذی پاک کنید تا از گرفتگی مواد بر روی براش جلوگیری شود. هنگامی که تمام ناخن با مواد اکریلیک پوشانده شد، 10 دقیقه صبر کنید تا مواد بر روی ناخن خشک شود.

کاشت ناخن در خانه: لیست کامل وسایل مورد نیاز

شکل دادن نوک ناخن‌های اکریلیک

بعد از خشک شدن مواد اکریلیک، از یک سوهان ناخن برای شکل دادن به نوک ناخن‌ها استفاده کنید. سپس سطح آنها را بافر بزنید و با یک برس کوچک، گرد و غبار ناشی از بافر زدن را تمیز کنید تا با لاک ناخن مخلوط نشود.

لاک زدن ناخن‌ها

در این مرحله، برای صاف و یکدست شدن سطح ناخن‌ها از لاک استفاده می‌شود. شما می‌توانید از لاک شفاف یا رنگی بهره ببرید تا ناخن‌هایتان زیباتر شوند.

آموزش کاشت ناخن در منزل با مواد پلی ژل

یکی از روش‌های کاشت ناخن در منزل بدون استفاده از وسایل، استفاده از پلی ژل با استفاده از تیپ یا قالب است. در این روش، مواد گذاری در قالب صورت می‌گیرد و از هارد ژل برای ثبات و استحکام استفاده می‌شود. کاشت ناخن با استفاده از پلی ژل یکی از روش‌های آموزشی برای انجام کاشت ناخن در منزل بدون نیاز به دستگاه است، که در این دوره‌ی کرونا با کمی دقت و تمرین می‌توانید به راحتی آن را انجام دهید.کاشت ناخن در خانه: لیست کامل وسایل مورد نیاز

قبل از شروع کار باید ابزار و وسایل مورد نیاز تهیه گرددرا تهیه کنید. وسایل لازم برای کاشت ناخن به صورت مختصر عبارتند از:

  • عقب زن کوتیکول
  • نیپر
  • سوهان دستی و برقی
  • بافر
  • قالب شیشه ای کاشت
  • مواد پلی ژل
  • بیس کوت
  • محلول ضد قارچ
  • کلینزر و پد کلینزر
  • قلم تخت کار با ژل
  • دستگاه UV

آماده سازی ناخن

قبل از هر چیز، باید ناخن‌های خود را آماده کنید. ابتدا لاک ناخن قدیمی را پاک کنید و سپس با استفاده از عقب‌زن یا کوتیکول، آنها را به عقب برده و کوتیکول‌های مرده را با استفاده از نیپر و قیچی تمیز کنید. عقب‌زدن و تمیز کردن کوتیکول‌ها باعث جذابیت بیشتر بستر ناخن می‌شود و ناخن‌ها را بلندتر نشان می‌دهد.

بافر زدن

در این مرحله، سطح ناخن را با استفاده از بافر یا سر سوهان کاغذی نرم خراش دهید، اما دقت کنید که به صدف ناخن آسیب وارد نشود. سپس با استفاده از استون و پد، سطح ناخن‌ها را تمیز کنید و اطمینان حاصل کنید که هیچ ماده اضافی بر روی سطح ناخن باقی نمانده است.

استفاده از ضد قارچ

در این مرحله از ضد قارچ استفاده کنید و سطح ناخنها را به مواد ضد قارچ آغشته کنید؛ این کار باعث میشود تا عوارض ناشی از عفونت پس از کاشت،کمتر شود.

بیس کوت ( Base Coat)

پس از اینکه سطح ناخن تمیز و خشک شد، از بیس کوت بر روی سطح ناخن ها  بزنید و دست را به مدت 60 ثانیه زیر دستگاه  UV قرار دهید.

کاشت ناخن در خانه: لیست کامل وسایل مورد نیاز

انتخاب سایز مناسب قالب

در این مرحله، با توجه به شکل و اندازه ناخن‌ها، قالب مناسب را انتخاب کنید و آنها را برای هر ناخن کنار بگذارید. به خاطر داشته باشید که اندازه قالب شما نباید بزرگتر یا کوچکتر از بستر طبیعی ناخن‌های شما باشد.

مواد گذاری درون قالب

برای انجام این کار، مقدار کافی از ژل را با استفاده از قلم در داخل قالب قرار دهید و آن را به طور یکنواخت درون قالب پخش کنید. برای تسهیل در پخش ژل درون قالب، می‌توانید قلم را با استفاده از پدی که با کلینزر مرطوب شده است، آماده کنید تا ژل کمتر به آن چسبد. سپس، با آرامی قالب را از انتهای ناخن قرار دهید و به آرامی فشار دهید تا هوای زیر ناخن خارج شود.

کاشت ناخن در خانه: لیست کامل وسایل مورد نیاز

هنگام نگهداری قالب، دست خود را زیر دستگاه UV قرار دهید و به مدت 60 تا 90 ثانیه صبر کنید تا ژل خشک شود. پس از خشک شدن مواد، قالب را به آرامی از ناخن‌ها بردارید. اگر ناخن‌ها به هم چسبیده باشند، می‌توانید با استفاده از پدی که با کلینزر مرطوب شده است، چسبندگی را بین آن‌ها کاهش دهید. این کار را برای تمامی ناخن‌ها تکرار کنید.

فرم دهی به ناخن

در این مرحله، از سوهان دستی استفاده کرده و ناخن‌های خود را به شکل و فرم دلخواه سوهان کنید. سپس سطح صدف را به آرامی سوهان و بافر کنید تا صاف شود، و در نهایت با استفاده از براش مانیکور، مواد اضافی را از روی سطح ناخن پاک کنید.

لاک زدن ناخن‌ها

بعد از پاک کردن تمام مواد اضافی از روی سطح ناخن‌ها، یک لایه نازک از تاپ کوت را بر روی آنها بزنید تا سطح صاف و صیقلی شود. سپس از لاک ژل‌های رنگی برای زیبایی و تزیین ناخن‌های خود استفاده کنید.

سخن آخر

در نهایت، با انجام این مراحل، ناخن‌های شما آماده‌ی یک ظاهر زیبا و درخشان خواهند بود که با استفاده از لاک ژل‌های رنگی می‌توانید آن‌ها را تزیین کنید و به نتیجه‌ی مطلوب خود دست یابید.

اگر برای طراحی ناخن‌های خود دنبال ایده‌های جذاب هستید، پست آشنایی با داستر ناخن و استفاده از این تکنیک در طراحی ناخن به احتمال زیاد برایتان خلاقانه خواهد بود.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *