مجله سیمدخت
0

بازار استیبل کوین به کمترین ارزش دو سال اخیر خود رسید.

بازدید 73

ارزش بازار استیبل کوین‌ها به میزان ۱۲۴ میلیون دلار کاهش یافته است که کمترین میزان آن در دو سال اخیر به حساب می‌آید.

در ماه سپتامبر، حوادث مهمی در زمینه رمزارزها، به خصوص استیبل کوین‌ها رخ داد. به گزارش محققان CCData، بازار استیبل کوین برای هیجدهمین ماه متوالی با کاهش ارزش روبرو بود و به کمترین سطح خود از سپتامبر ۲۰۲۱ رسیده است و در حال حاضر ارزش آن ۱۲۴ میلیارد دلار است. این رقم در دسامبر امسال ۱۳۷ میلیارد دلار بود.

تصمیم‌گیری‌ها در جلسه‌ی کمیته‌ی بازار آزاد فدرال (FOMC) و اخبار مرتبط با حذف دارایی‌های FTX باعث ناپایداری دوره‌ای بازار شده‌اند؛ اما به طور کلی، بازار رمزارزها با بازگشت سریع، استحکام خود را نشان داده است.

استیبل کوین‌ها ارزش خود را نسبت به ارز و کالا یا ابزارهای مالی سنتی تنظیم می‌کنند. نوسانات کمتر رمزارزهای معروف مانند بیت کوین، معاملات روزانه را برای تاجران ملائم‌تر ساخته‌اند و استیبل کوین‌ها در تلاش برای ارائه‌ی جایگزینی پایدار هستند.

افزایش رکورد USDT و DAI میان فشارهای بازار رمزارزها

در حالی که بازار رمزارزها دچار نزولی شده است، دو استیبل کوین معروف، تتر (USDT) و DAI، توانسته‌اند سود اندکی به خود برسانند. ارزش بازار تتر به مقدار ۳۳۴ میلیون دلار افزایش یافته است، که نشان‌دهنده بهبود ۰.۴ درصدی نسبت به ماه گذشته است. تتر (USDT) همچنان موقعیت برتر خود در بازار استیبل کوین‌ها را با سهم ۶۷.۲ درصدی حفظ کرده و افزایش تقاضا برای این کوین در مبادلات رمزارزها یکی از دلایل اصلی این افزایش است. بر اساس تحقیقات انجام‌شده در اوایل هفته، در حال حاضر ۲۴.۷ درصد از کل تتر (USDT) در صرافی‌ها معامله می‌شود که نشان‌دهنده افزایش ۷.۱ درصدی در مقایسه با زمان‌های گذشته است (که قبلاً ۱۷.۶ درصد بوده است).

حجم کل ارزش بازار رمزارزها

به گزارش یاهو، در ماه سپتامبر حجم معاملات استیبل کوین در صرافی‌های مرکزی مانند کوین‌بیس با ۲۸ درصد کاهش به ۳۳۱ میلیارد دلار رسید. از جولای ۲۰۲۰ به بعد، این کاهش به عنوان کمترین حجم ماهانه در دو سال اخیر نمایانگر شد.

روند کاهشی فعالیت در بازار بیت کوین به‌علت وقوع ورشکستگی‌ها و رسوایی‌های مختلف در سال ۲۰۲۲ تسریع یافته است. به همین دلیل، استفاده از استیبل کوین به‌منظور تسهیل در خرید و فروش بیت کوین و محافظت از دارایی‌ها در برابر نوسانات، به عنوان یک پناهگاه امن، به‌طور گسترده رایج شده است.

از سوی دیگر، با وجود کاهشی در بازار، استیبل کوین‌ها همچنان نقش مهمی در حوزه‌ی رمزارزها و سیستم مالی جهانی ایفا می‌کنند. به‌طور مثال، بسیاری از افراد به استیبل کوین‌ها روی آورده‌اند به‌عنوان یک پناهگاه امن در مقابل مشکلات بانک‌های سنتی از جمله سیلیکون ولی و سیلورگیت.

در نهایت، ماه سپتامبر تغییرات زیادی را در فضای بیت کوین به همراه داشت. در حالی‌که اکثر استیبل کوین‌ها نتواستند عملکرد موفقی داشته باشند، برخی از آن‌ها مانند DAI و USDT موفق به حفظ پایداری و عملکرد مثبت شدند. به‌طور‌کلی، بازار با وقفه‌های پراکنده و مدیریت نسبی، ثابت مانده و پاسخگویی مناسبی ارائه کرد.

علاوه بر این، ما شاهد ظهور راهکارهای لایه ۲ بوده‌ایم که به مقیاس‌پذیری واکنش نشان می‌دهد. سرمایه‌گذاری‌های جدید همچنین وارد صحنه شده‌اند و در حال تغییر محیط مالی غیرمتمرکز هستند. همان‌گونه که بازار در مسیر تکامل خود ادامه می‌دهد، طرفداران و سرمایه‌گذاران رمزارز بی‌تردید به‌شدت این الگوها را مورد توجه قرار خواهند داد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید