با انتشار سریال محبوب The Last of Us و موفقیت آن، اقتباس از بازیهای ویدیویی به عنوان فیلمها، سریالها و انیمیشنها در بازار به شدت مورد توجه قرار گرفته است، و یکی از مورد انتظارترین آثار این دسته، انیمیشن Stray میباشد. در این مقاله، نگاهی داریم به نکاتی که ممکن است باعث موفقیت این انیمیشن شود.
بر اساس اطلاعات رسمی، مشخص شده است که انیمیشن اقتباسی Stray قرار است به صفحه نمایش بیاید. بازی Stray که توسط استودیو آناپورنا (Annapurna) ساخته شده، در مدت زمان کوتاهی میلیونها بازیباز را در سال ۲۰۲۲ به خود جذب کرد، و این موفقیت باعث شد تا تصمیم برای ساخت انیمیشن مشتق شده از این بازی گربهای گرفته شود!
یکی از دلایل اصلی این تصمیم، شباهت زیاد این بازی به فیلمهای سینمایی بوده است. محیط گربهای در میان رباتها و کامپیوترها، به عنوان یک محیط جذاب و استثنایی برای یک انیمیشن سینمایی معرفی شده است. در Stray، شما با دشمنانی به نامهای زرک (Zurk) و سنتینل (Sentinel) روبرو میشوید که باید از آنها فرار کنید. بدون شک، حضور این دشمنان نیز در این انیمیشن اقتباسی حفظ خواهد شد. اما چه اقدامات دیگری میتوانند برای موفقیت این انیمیشن اقتباسی انجام شود؟ این مقاله به این موضوع میپردازد.
خواهش میکنم، لطفاً گربه محبوب ما حرف نزند!
یکی از عناصر اساسی بازی Stray، حضور گربهها در محیط طبیعی خود و عدم توانایی آنها در گفتگو است، که از نظر ما، رعایت این جزئیات مطمئناً به موفقیت انیمیشن کمک خواهد کرد. ما میدانیم که نداشتن شخصیت اصلی که بتواند صحبت کند، برای کارگردانان چالشهایی ایجاد میکند. با این حال، ما پیشتر در انیمیشن محبوب وال-ای (Wall-E) شاهد این موضوع بودهایم، که ممکن است همین امر وال-ای را برای مخاطبان به یک موجود دلپذیر تبدیل کند.
تا به امروز، کاربران به ایده کنترل گربه بدون توانایی گفتگو عادت داشتهاند، و اگر این جنبه در انیمیشن حفظ شود، میتواند باعث وفاداری آنان به منبع اصلی شود، که در تاریخ نشان داده است که چقدر موفقیتآمیز است. به نظر ما، این گربه حتی میتواند به عنوان یک شخصیت بدون نام در داستان ظاهر شود، که این نیز میتواند به افزایش کیفیت انیمیشن کمک کند. وجود گربه بدون نام و بدون قدرت گفتگو، همان چیزی است که هواداران از این انیمیشن انتظار دارند و این نکته به موفقیت این اثر کمک خواهد کرد.
یک انیمیشن با ویژگیهای مشابه بازی ایجاد کنید
جلوههای بصری در بازی Stray با ویژگیهای خیرهکننده ارائه شدهاند، که هر کسی را به شگفتزده شدن واداشته و ما با اعتقاد به این نکته هستیم که تغییر در انیمیشنها ممکن است باعث تخریب جذابیت انیمیشن اقتباسی Stray شود. این واقعیت که استودیوی سازنده بازی و انیمیشن هماهنگ خواهند بود، امیدواری ما را در پیش میگیرد که انتظار داشته باشیم انیمیشنهای مشابهی در نسخه انیمیشنی این بازی دلپذیر خواهیم دید.
همچنین، در گذشته دیدهایم که تغییرات در انیمیشنهای اقتباسی از بازیهای ویدیویی ممکن است به فروش ناامید کننده انیمیشن منجر شود و عملاً آنها را شکست بخوراند. بنابراین، از هر زاویهای که این موضوع را بررسی کنیم، بهتر است که انیمیشن اقتباسی Stray در وفاداری به ویژگیهای طبیعی مانند جذابیت گربه نگاه دارد.
انسانها را قاطی داستان نکنید!
در واقع، دنیای استری در واقعیت در مورد انسانها است، اما حفظ این مفهوم در انیمیشن بسیار حیاتی است. با این حال، همانند بازی، نباید هیچ اثری از حضور آنها در انیمیشن مشاهده کنیم! به عبارت دیگر، انیمیشن باید تمرکز خود را تنها بر زندگی و جهان گربهای که گم گشته است، داشته باشد و داستان خود را با حضور مکرر و بیگاه رباتها بیان کند.
واقعیت این است که طرفداران این دنیای عجیب را از دیدگاه یک گربه میخواهند تجربه کنند و حضور انسانها ممکن است همه چیز را از هم بپاشد. البته لازم به ذکر است که سازندگان اعلام کردهاند که هیچ وقت قصد ندارند هیچ فردی را در داستان درآمیزند، با این حال همه چیز ممکن است تغییر کند.
دنباله بازی Stray را در قالب انیمیشن نسازید!
واقعیت این است که طرفداران بازی در حال جستجوی یک نسخه سینمایی هستند که در سال ۲۰۲۲ از آن لذت بردهاند. بنابراین، در آینده نزدیک، حداقل انتظار دارند که یک دنباله برای این داستان، بینظیر از آنچه در قالب بازی و یا انیمیشن باشد، به آنها ارائه شود. همچنین، بسیاری از طرفداران به دلیل فاصلهگذاری از دنیای بازی ویدیویی، منتظر تجربه داستان استری به صورت انیمیشن هستند. ایجاد این انیمیشن به عنوان ادامهای برای بازی Stray میتواند بسیاری از طرفداران را جلب کند. با این حال، مهم است که سازندگان تلاش کنند تا داستان اصلی را حفظ کرده و تغییرات اساسی ندهند. این اجازه میدهد تا هم نقدهای جدید جذب کنند و هم مخاطبان قدیمی از زیبایی دنیای Stray لذت ببرند.
البته لازم به ذکر است که شایعات زیادی درباره توسعه نسخه دوم شنیده میشود، و اگر انیمیشن Stray موفق باشد، احتمالاً این اتفاق رخ خواهد داد و سازندگان برای ایجاد یک انیمیشن دیگر، دست به کار خواهند زد.
استعدادهای هوپ پانک را حفظ کنید
یکی از جنبههای بزرگ در دنیای استری، عنصر هوپ پانک است. این مفهوم به این معنی است که شخصیت اصلی داستان، در مقابل بدیها و چالشهای پیچیده دنیا، تلاش میکند تا به هدف مثبتی دست یابد و وجود خوب و محبت خود را ارائه دهد. به نظر ما، این مضمون باید در انیمیشن اقتباسی Stray به طور مداوم به تصویر کشیده شود.
این مضمون یکی از جذابیتهای اصلی بازی بوده و مخاطبان را به خود جلب کرده است، و همین امر میتواند یکی از ملاکهای موفقیت انیمیشن Stray باشد. شخصیتهایی که با عناصر هوپ پانک درگیر میشوند، معمولاً با چالشهای سختی روبهرو میشوند. این احتمال وجود دارد که سازندگان انیمیشن Stray تلاش کنند تا این عناصر را حفظ کرده و جذابیت این انیمیشن را حفظ نمایند.
انیمیشن اقتباسی Stray یکی از مورد انتظارترین انیمیشنها بوده و به نظر ما، با وفاداری به داستان اصلی و رعایت نکاتی که در این مطلب ذکر شدهاند، میتواند یک انیمیشن بینظیر و فراموش نشدنی ترسیم کند که نه تنها گیمرها، بلکه علاقهمندان به فیلم و سریال را هم به خود جذب کند. نظر شما چیست؟ چه چیزی از این انیمیشن اقتباسی انتظار دارید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.
نظرات کاربران