مجله سیمدخت
0

سیب‌اپ ابزاری جدید برای انتشار آسان اپلیکیشن‌های iOS معرفی کرد

بازدید 55

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های توسعه‌دهندگان iOS، دریافت خروجی از پروژه‌های خود است. مسائلی مانند خرید اکانت دولوپری اپل، که علاوه بر هزینه ۱۰۰ دلاری خود، در ادامه نیز نیاز به تمدید دارد و همچنین تغییر باندل آی‌دی با تغییر اکانت دولوپری، کانفیگ‌ها و اقدامات پیچیده‌ای جهت دریافت خروجی از Xcode نیز یکی از مشکلاتی است که در این مسیر با آن روبه‌رو می‌شوند.

همانطور که می‌دانید، فرمت فایل‌های نصبی سیستم‌عامل iOS، ipa است و بیشتر پروژه‌های این سیستم‌عامل توسط ایکس‌کد (Xcode) ساخته می‌شوند. با این حال، یکی از چالش‌ها این است که ایکس‌کد فرمت خروجی ipa را به شما ارائه نمی‌دهد. این موضوع باعث می‌شود که برای بسیاری از توسعه‌دهندگان پرسش پیش بیاید که چگونه می‌توانند از پروژه‌های Xcode خروجی ipa بگیرند؟

تیم فنی سیب‌اپ یک ابزار به نام “SibApp Export” توسعه داده است که این فرآیند را برای شما تسهیل می‌دهد. این ابزار به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به هزینه برای خرید اکانت دولوپری و اتصال به سرورهای اپل، به راحتی و به صورت رایگان، با چند کلیک، خروجی از پروژه‌های خود را بگیرند.

این ابزار قابلیت تهیه خروجی پروژه‌ها را در دست توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد تا بدون نیاز به خرید اکانت دولوپری و ارتباط با سرورهای اپل، خروجی مخصوص به استورهای ادهاکی را با باندل آی‌دی دلخواه خود تهیه کنند.

لازم به ذکر است که نسخه‌های آینده این ابزار امکانات بیشتری را ارائه خواهند داد، به‌عنوان مثال، توسعه‌دهندگان می‌توانند برنامه‌های خود را مستقیماً در استور سیب‌اپ منتشر کنند.

مراحل گرفتن خروجی ipa با استفاده از ابزار SibApp Export

در این مقاله، یک روش آموزش داده می‌شود که بدون نیاز به اکانت دولوپری اپل، تنها با انجام گام به گام مراحل زیر و با استفاده از ابزار اختصاصی سیب‌اپ، می‌توانید به‌صورت رایگان خروجی ipa از پروژه‌های خود بگیرید:

۱. پس از باز کردن پروژه در “Xcode”، دستگاه مقصد را به “Any iOS Device (arm64)” تغییر دهید.

۲. به منوی نوار “Menu Bar” رفته و پس از کلیک بر روی “Product”، گزینه‌ی “Archive” را انتخاب کنید. (منتظر بمانید تا پروژه به‌طور کامل کامپایل شود.)

۳. پس از اتمام کامپایل، ابزار SibApp Export را از این [لینک](لینک دانلود) دانلود کنید.

۴. برنامه SibApp Export را اجرا کنید و فایل آرشیو شده مورد نظر خود را انتخاب کرده و گزینه Export را بزنید. (توجه داشته باشید که لیست فایل‌های آرشیو شده به‌طور خودکار به برنامه اضافه می‌شود و نیازی به اضافه کردن دستی آنها نیست.)

۵. فایل نهایی ipa شما آماده است و در دسکتاپ شما ذخیره شده است. اکنون می‌توانید این فایل را به سادگی در پنل دولوپری سیب‌اپ بارگذاری کنید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید