مجله سیمدخت
0

اسپاتیفای، هدف بزرگی را دنبال می‌کند

بازدید 87

در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۳، افزایش کاربران پریمیوم در سرویس استریم موسیقی اسپاتیفای به نحوی بیشتر از انتظارات بوده است. اسپاتیفای به‌تازگی گزارشی از عملکرد خود منتشر کرده که نشان‌دهندهٔ رشد قابل‌توجه جامعه‌ی کاربری این پلتفرم در این دوره است. در واقع، نرخ رشد کاربران در این سه‌ماهه، به‌طور قابل‌توجهی بیشتر از پیش‌بینی‌ها بوده و پیش‌بینی می‌شود تعداد کاربران فعال ماهانه‌ی این سرویس در سه‌ماهه‌ی پایانی ۲۰۲۳ به ۶۰۱ میلیون نفر افزایش یابد.

بر اساس گزارش رویترز، درآمد عملیاتی اسپاتیفای در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری به مبلغ ۳۴٫۰۸ میلیون دلار رسید که این میزان، اولین سوددهی این شرکت از سال ۲۰۲۱ به‌بعد است. حاشیه‌ی سود ناخالص این شرکت نیز در این دوره به ۲۶٫۴ درصد افزایش یافته که ۱۶۶ واحد پایه‌ای از دوره‌ی مشابه سال گذشته بیشتر است.

اسپاتیفای، پس از سرمایه‌گذاری بیش از یک‌میلیارد یورو برای ایجاد سرویس پادکست خود، هزینه‌های خود را کاهش داد و اوایل امسال ۶ درصد از پرسنل خود را اخراج کرد. همچنین، این شرکت در ماه جولای، قیمت اشتراک پریمیوم خود را در چند کشور افزایش داد.

تعداد کاربران فعال ماهانه‌ی اسپاتیفای در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۳ با یک رشد ۲۶ درصدی به ۵۷۴ میلیون نفر افزایش یافته است که این میزان از پیش‌بینی ۵۶۵٫۷ میلیون نفری بیشتر است.

در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۳، اسپاتیفای درآمد بیشتری از مشترکان پولی این پلتفرم جمع‌آوری کرده است و تعداد آن به ۲۲۶ میلیون نفر با افزایش ۱۶ درصدی رسید، که این میزان بیشتر از پیش‌بینی‌های ۲۲۳٫۷ میلیون نفر بوده است.

همچنین، درآمد کلی اسپاتیفای در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری ۱۱ درصد افزایش یافت و به ۳٫۳۶ میلیارد یورو رسید که این میزان بیشتر از پیش‌بینی‌های ۳٫۳۳ میلیارد یورو بوده است.

به گفته اسپاتیفای، افزایش درآمد این دوره به دلیل افزایش فروش و افزایش قیمت اشتراک پایه رخ داده است. همچنین، درآمد تبلیغاتی این پلتفرم نیز نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد رشد کرده و درآمد تبلیغات پادکست‌ها نیز رشد دو‌رقمی داشته است.

پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که تعداد مشترکان پریمیوم این پلتفرم در سه‌ماهه‌ی پایانی سال به ۲۳۵ میلیون نفر و درآمد این بخش به ۳٫۷ میلیارد یورو خواهد رسید. تحلیلگران در این بازه‌ی زمانی تعداد مشترکان پریمیوم را به ۲۳۲٫۴ میلیون نفر و درآمد این بخش را به ۳٫۶۹ میلیارد یورو پیش‌بینی می‌کنند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید