مجله سیمدخت
0

سلطان رمزارز در زندان هم دست از تجارت برنمی‌دارد

سلطان رمزارز در زندان هم دست از تجارت برنمی‌دارد
بازدید 102

سم بنکمن‌فرید، بنیان‌گذار FTX، در حال حاضر بدون دسترسی به رمزارز برای پرداخت هزینه‌های خود در زندان، ماهی خریدوفروش می‌کند. این به نظر می‌رسد که سم بنکمن‌فرید، که سابقاً یک میلیاردر در حوزه کریپتو و به عنوان “سلطان رمزارز” شناخته می‌شد، اقدام به یادگیری روش کسب درآمد در زندان متروپولیتن نیویورک کرده است و از طریق معامله اقلام غذایی مانند ماهی، فعالیت خود را در زندان ادامه می‌دهد. بنکمن‌فرید در انتظار رأی نهایی دادگاه برای هفت اتهام سنگین خود است.

براساس اطلاعاتی که به دست وال‌استریت ژورنال رسیده است، سلطان رمزارز برای دریافت خدماتی نظیر کوتاه کردن موهای خود، در زندان اقلام غذایی مانند ماهی خال‌خالی را با زندانیان معامله می‌کند. این نوع ماهی، به واقع ارز معامله‌ای در بازداشتگاه است که بنکمن‌فرید از آن بهره‌مند می‌شود.

علاقه‌مند کننده است که بداند چگونه وارن بافت جوان، در چنین مدت کوتاهی این نوع معامله را یاد گرفته است؛ زیرا او در دوران کاری خود نیز معامله‌گر حرفه‌ای بود. به‌عنوان مثال، او تنها پس از یک سال یادگیری، فهمید که چگونه باید بیت‌کوین را در بازارهای ایالات متحده و ژاپن عرضه کند.

ماهی‌ای که سم بنکمن‌فرید در ازای آن خدمات دریافت می‌کند، در زندان با نام “مک” شناخته می‌شود و از زمان ممنوعیت سیگار در سال ۲۰۰۴، این ارز تبدیل به انتخاب متداول زندان‌های فدرال شده است. یکی از وکلای سابق زندان اشاره کرده که چنین روشی در مؤسسه‌های اصلاح و تربیت کالیفرنیا نیز رواج دارد و از آن برای کارهایی چون اصلاح ریش و تمیزکردن کفش و لباس‌ها بهره‌مند می‌شود.

به‌نظر می‌رسد که این روند از سال ۲۰۰۸ آغاز شده است؛ چرا که یکی از تأمین‌کنندگان ماهی در همان سال گزارش داده است که تقاضا برای این نوع از ماهی به‌طور قابل توجهی افزایش یافته است.

از نظر اقتصادی، زندانیان از این نوع ماهی به دلیل استقرار ارزش ثابت آن در مقابل دلار بهره‌مند می‌شوند. مصنوعات دیگر همچون برخی اقلام غذایی و تمبرها نیز در شرایط مشابهی قرار دارند که از آنها بهره‌مندی به دست می‌آید.

سلطان رمزارز قرار است در تاریخ ۲۸ مارس ۲۰۲۴ (۹ فروردین ۱۴۰۳) به دلیل اتهامات کلاهبرداری که علیه او مطرح شده است، محاکمه شود. حقوقدانان حقوقی امکان دارد که این میلیاردر سابق در زمینه رمزارز برای مدت زمانی میان ۱۱۰ تا ۱۱۵ سال به زندان محکوم شود.

همچنین اتهامات دیگری از جمله رشوه‌خواری سیاسی علیه بنکمن‌فرید نیز مطرح است که قرار است در یک دادگاه مجزا در مورد آن تصمیم‌گیری شود.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید