مجله سیمدخت
0

تغییرات بیولوژیک حیرت انگیزی که در کودکان متولد شده در دوران شیوع کرونا دیده می شود

تغییرات بیولوژیک حیرت انگیزی که در کودکان متولد شده در دوران شیوع کرونا دیده می شود
بازدید 68

تحقیقات نشان داده است که قرنطینه‌های اجتماعی در دوره‌ی شیوع ویروس کرونا، به تغییرات جالبی در سیستم گوارشی نوزادان منتهی شده است، این تغییرات ممکن است آنها را در برابر بیماری‌ها و آلرژی‌ها محافظت کند.

یک تیم پژوهشی ایرلندی در مطالعات خود مشاهده کرده‌اند که نوزادان متولد شده در دوره‌ی قرنطینه، دارای میکروبیوم روده‌ای متفاوتی هستند. میکروبیوم روده، ترکیبی از باکتری‌های مفید و مضر در روده است که در فرآیند گوارش کمک می‌کند، باکتری‌های مضر را از بین می‌برد و به کنترل سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

مطالعات نشان می‌دهد که نوزادان متولد شده در دوران قرنطینه، دارای میکروبیومی با تنوع بیشتر و مفیدتر هستند.

این تحقیقات نشان می‌دهد که احتمال ابتلا به آلرژی‌ها، از جمله حساسیت‌های غذایی، در این نوزادان کمتر است نسبت به نوزادان متولد شده قبل از این دوره.

علاوه بر این، نوزادان متولد شده در دوران قرنطینه، به داروهای آنتی‌بیوتیک کمتری نیاز داشتند برای درمان بیماری‌های خود.

عجایب بیولوژیکی در کودکان کرونایی: تغییراتی شگفت‌انگیز در نسل جدید

تیم تحقیقاتی به بررسی نمونه‌های مدفوع ۳۵۱ نوزاد ایرلندی، که در سه ماه ابتدایی از شیوع ویروس کرونا (از مارس تا مه ۲۰۲۰) متولد شده بودند، پرداخت و آنها را با نمونه‌های مدفوع نوزادانی که پیش از شیوع کرونا متولد شده بودند، مقایسه کرد.

علاوه بر این، اطلاعات مربوط به رژیم غذایی، محیط زندگی و سلامتی این نوزادان نیز توسط محققان جمع‌آوری شد.

نمونه‌های مدفوع این نوزادان در زمان‌های مختلفی جمع‌آوری و مورد بررسی قرار گرفتند.

تحقیقات نشان داد که نوزادان متولد شده در دوران شیوع کرونا، بعد از تولد از یک میکروبیوم مادرزادی مؤثر بهره‌مند بودند، که می‌تواند به عنوان یک سد دفاعی در برابر بیماری‌های مرتبط با آلرژی عمل کند.

ناکافی بودن میکروبیوم روده می‌تواند منجر به ایجاد حساسیت‌های غذایی شود.

نرخ ابتلا به آلرژی در میان نوزادان متولد شده در دوران کرونا، کمتر است. تقریباً ۵ درصد از این نوزادان در یک سالگی به نوعی از حساسیت‌های غذایی مبتلا شدند، در حالی که این نرخ برای نوزادان متولد شده قبل از شیوع کرونا ۲۲.۸ درصد بود.

محققان بیان می‌کنند که در دوران شیوع کرونا، مادران در دوران بارداری میکروب‌های مفید را به فرزندان خود منتقل می‌کردند و نوزادان پس از تولد نیز از محیط پیرامون خود میکروب‌های دیگری دریافت می‌کردند.

این تحقیق همچنین نشان داد که نوزادان متولد شده در دوران شیوع کرونا به میزان کمتری عفونت مبتلا شده بودند، زیرا در تماس با میکروب‌ها و باکتری‌ها قرار نمی‌گرفتند.

این به این معنی است که این نوزادان به آنتی‌بیوتیک کمتری نیاز داشته‌اند و از آنجا که آنتی‌بیوتیک باکتری‌های مفید را نیز از بین می‌برد، این امر منجر به بهبود میکروبیوم آنها شده است.

نوزادان متولد شده در دوران شیوع کرونا همچنین به میزان بیشتری شیر مادر مصرف می‌کردند که این موضوع آنها را از فواید بیشتری برخوردار کرده است.

از میان نوزادان متولد شده در دوران کرونا، تنها ۱۷ درصد تا یک سالگی به آنتی‌بیوتیک نیاز داشتند، در حالی که ۸۰ درصد از نوزادان متولد شده پیش از شیوع کرونا تا رسیدن به ۱۲ ماهگی از آنتی‌بیوتیک استفاده کرده بودند.

پروفسور جاناتان هوریهین، یکی از اعضای اصلی این تحقیق، می‌گوید: «این تحقیق ابعاد جدیدی از تأثیر انزوای اجتماعی در سال‌های اولیه زندگی بر میکروبیوم روده را آشکار می‌سازد.»

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید