مجله سیمدخت
0

فراتر از دنباله‌سازی: رویکرد جدید ناشر Manor Lords به ساخت بازی‌های باکیفیت و ماندگار

فراتر از دنباله‌سازی: رویکرد جدید ناشر Manor Lords به ساخت بازی‌های باکیفیت و ماندگار.
بازدید 35

ناشر بازی Manor Lords اعتقاد دارد که هر بازی نباید به شکل لایو سرویس عرضه شود و توسعه‌دهندگان نباید خود را در مشکلات فنی فراهم آورند به دلیل کار بیش از حد.

آقای تیم بندر، مدیر عامل استودیو Hooded Horse که انتشار عناوین استراتژیک زیادی از جمله بازی «منر لردز» را برعهده داشته، با اعتقاد به اینکه همه بازی‌ها نباید همواره به دنبال جذب مخاطبان با برنامه‌های پس از عرضه خود تبدیل به یک لایو سرویس شوند، می‌گوید.

آقای تیم بندر، به اصطلاح انتقادی، به افزایش تقاضا و کاهش کاربران گفت: “این نشانه‌ای از انتظارات رشد بی‌پایان و صعودی است که مشکلات زیادی برای صنعت بازی ایجاد می‌کند.” او اضافه کرد که “منر لردز” در ماه گذشته ۲۵۰ هزار نسخه فروخته شده است و در سه ماه اول از عرضه بیش از ۲ میلیون نسخه به فروش رسیده است، همراه با نظرات مثبت و امتیاز ۸۸ از ۱۰۰، با میانگین زمان بازی ۸ ساعت و ۴۸ دقیقه برای هر بازیکن، که برای یک عنوان جدید زمان بسیار زیادی است.

وی در ادامه افزود که “بازیکنان، توسعه‌دهندگان و ما به عنوان ناشر، از این نتایج بسیار شگفت‌زده‌ایم و این نشان دهنده‌ی رضایت و شادابی از این عنوان است.”

فراتر از دنباله‌سازی: رویکرد جدید ناشر Manor Lords به ساخت بازی‌های باکیفیت و ماندگار.

بندر سپس به یکی از اولین پک‌های الحاقی بازی اشاره کرد که نظراتش به بیش از ۳۰۰۰ مورد رسید و گفت: “به جز مشکلات پشتیبانی و کاستی‌هایی که وجود داشت، هیچ مشکلی برای مردم پیش نیامد و اون‌ها از خرید این عنوان تک‌نفره با لذت بردند، البته قبل از اینکه به عنوان بعدی بروند.”

بندر با اعتقاد به اینکه اگر صنعت به دنبال یک مسیر پایدارتر است، باید از آن برداشت‌ها فاصله گرفته و اظهار کرده است: “موفقیت باید به معنی ایجاد بازی‌هایی با نرخ رشد پایدار نباشد. هر بازی نباید به تبدیل شدن به یک عنوان لایو سرویس، موفق یا ناموفق، تمام شود و توسعه‌دهندگان را در یک تردمیل قرار دهد که باعث شکست روحی یا فیزیکی آن‌ها می‌شود.”

رییس استودیو Hooded Horse همچنین اظهار کرده بود که باید استودیوها را بر اساس رویکردهایشان به شکست‌ها، نه فقط موفقیت‌هایشان، سنجید. در یک زمانی که ناشران بزرگ به دنبال رشد بی‌پایان و عناوین مؤثر هستند و تعداد استودیوهایی که بسته می‌شوند و کارمندانی که بیکار می‌شوند، روز به روز افزایش می‌یابد، نظرات تیم بندر ارزش بسیاری دارند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید