مجله سیمدخت
0

نکات مهم انتخاب لباس تابستانی شیک و راحت

نکات مهم انتخاب لباس تابستانی شیک و راحت
بازدید 34

در فصل تابستان اولین گزینه برای انتخاب لباس، توجه به خنک بودن آن است. موردی که شاید در زمان خرید لباس کمتر به آن توجه می‌کنیم. آیا لباسهایی که برای فصل تابستان انتخاب می‌کنید مناسب این فصل هستند؟ بدون تردید مواردی وجود دارد که تاکنون برایتان مهم نبود که ممکن است در انتخاب‌هایتان موثر بوده باشد. امروز در این مطلب نکات طلایی برای انتخاب لباس تابستانی به شما ارائه می‌شود تا در هنگام خرید، کاملا مطمان اقدام نمایید.نکات مهم انتخاب لباس تابستانی شیک و راحت

لباس‌های تابستانی می‌توانند بسیار جذاب، رنگارنگ و پرطرفدار باشند، اما اگر جنس پارچه انتخاب مناسب نداشته باشد، رنگ تیره داشته باشد یا بیش از حد چسبان باشد، احساس راحتی نخواهید داشت. بنابراین، هنگام انتخاب لباس تابستانی، بهتر است به این موارد توجه کنیم که در ادامه بیشتر به آن‌ها خواهیم پرداخت.

عوامل موثر در انتخاب لباس خنک تابستانی

1. جنس پارچهنکات مهم انتخاب لباس تابستانی شیک و راحت

راحتی و خنکی

به دنبال پارچه‌های طبیعی و لطیفی مانند پنبه، کتان و لینن باشید که به پوست اجازه تنفس می‌دهند و عرق را جذب می‌کنند. روش‌های مختلفی برای تشخیص جنس مناسب پارچه‌های تابستانی وجود دارد که یکی از آن‌ها لمس کردن پارچه است.

جذب عرق

از استفاده از پارچه‌های مصنوعی مانند پلی‌استر و ریون که قادر به تهویه گرما نیستند و باعث تعریق بیشتر می‌شوند، خودداری کنید. این پارچه‌ها نه تنها باعث کلافگی می‌شوند، بلکه در برخی موارد بوی عرق را نیز تشدید می‌کنند که می‌توناد بسیار آزار دهنده باشد.

 2. رنگ لباسنکات مهم انتخاب لباس تابستانی شیک و راحت

رنگ‌های روشن

رنگ‌های روشن مانند سفید، کرم، آبی آسمانی و سبز نعنایی نور خورشید را بازتاب می‌دهند و باعث می‌شوند که احساس خنکی بیشتری کنید. اگر به استایل‌های رنگارنگ و چشم‌نواز علاقه دارید، می‌توانید چند رنگ تابستانی را با هم ترکیب کنید. به عنوان مثال، می‌توانید شلوار، مانتو، شال و اکسسوری‌ها را در یک طیف رنگی با سایه‌های روشن و تیره انتخاب کنید یا برای پارچه لباس به سراغ طرح‌های متنوع بروید.

رنگ‌های تیره

رنگ‌های تیره مانند مشکی، قهوه‌ای و سورمه‌ای گرما را جذب کرده و ممکن است در تابستان باعث گرمای بیشتر شوند. با این حال، اگر به این رنگ‌ها علاقه دارید، می‌توانید جزئیات لباستان را براساس این رنگ‌ها انتخاب کنید. به عنوان مثال، استفاده از کمربند، کیف، عینک و تزئینات لباس به رنگ‌های تیره می‌تواند جذاب باشد. ترکیب رنگ سفید با جزئیات سورمه‌ای استایلی شیک به شما می‌بخشد و ترکیب رنگ‌های کرم، بژ و قهوه‌ای استایلی به سبک وینتیج را به ارمغان می‌آورد.

3. مدل لباسنکات مهم انتخاب لباس تابستانی شیک و راحت

گشاد و آزاد

لباس‌های گشاد و آزاد باعث گردش هوا در اطراف بدن شما می‌شود و به خنک شدن بدن شما کمک می‌کند. برخی از مدل‌های مانتوهای تابستانی علاوه بر شک بودن، آزادی حرکت برای شما به ارمغان می‌آورد. به عنوان مثال، کت‌های کوتاه و دامن‌ها که در تابستان 1403 بسیار پرطرفدار و جذاب شده‌اند، گزینه‌های مناسبی هستند.

بسته و چسبان

از انتخاب لباس‌های تنگ و چسبان که به بدن می‌چسبند و مانع از جریان هوا می‌شوند، خودداری کنید. از بدترین انتخاب‌ها برای لباس‌های تابستانی لگ‌ها و شلوارهای استرچ را می‌توان نام برد. در عوض، شلوارهای دمپا و شلوارهای دامنی که امسال مد شده‌اند، گزینه‌های پیشنهادی بسیار مناسبی برای تابستان هستند.

 4. بلندی لباس نکات مهم انتخاب لباس تابستانی شیک و راحت

کوتاه

لباس‌های کوتاه به خنک شدن پاها و بازوهای شما کمک می‌کنند و به تهویه بهتر بدن کمک می‌کنند.

بلند

لباس‌های بلند می‌توانند از پوست شما در برابر نور خورشید محافظت کنند. به عنوان مثال، پوشیدن پیراهن‌های بلند نه تنها مانع از رسیدن مستقیم نور خورشید به پوست شما می‌شود، بلکه همچنان به خنک نگه داشتن پاها کمک می‌کند.

5. اکسسوری نکات مهم انتخاب لباس تابستانی شیک و راحت

کلاه

یک کلاه لبه‌دار می‌تواند صورت و گردن شما را از تابش آفتاب محافظت کند. در مسافرت‌ها، می‌توانید از انواع کلاه‌های گرد حصیری استفاده کنید که نه تنها استایل خاصی به شما می‌بخشند، بلکه از صورتتان نیز در برابر نور خورشید محافظت می‌کنند. همچنین، سوراخ‌های بافت حصیری این کلاه‌ها به جریان هوای بین کلاه و موهایتان کمک می‌کنند.

عینک آفتابی

عینک آفتابی از چشمان شما در برابر تابش آفتاب محافظت می‌کند. حتماً پیش از خرید عینک آفتابی، UV آن را با دستگاه‌های مخصوص اندازه‌گیری کنید تا اطمینان حاصل کنید که عینک از چشمانتان به خوبی محافظت می‌کند.

کفش

صندل یا کفش‌های روباز به خنک نگه داشتن پاها کمک می‌کنند. اگر صندل نمی‌پوشید، می‌توانید از کفش‌های کالج استفاده کنید و برای جلوگیری از عرق کردن پاها، از جوراب‌های نانو و کالجی بهره ببرید.

نکات تکمیلی

  • به جای یک لایه ضخیم، از چند لایه لباس نازک استفاده کنید.
  • لباس‌ها را مرتب بشویید تا عرق و بوی ناخوشایند از بین برود.
  • در صورت امکان، در سایه بمانید و از قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید، به ویژه در ساعات اوج گرما، پرهیز کنید.
  • به مقدار زیاد آب بنوشید تا بدنتان هیدراته بماند.
  • با رعایت این نکات، می‌توانید لباس‌های تابستانی مناسبی انتخاب کنید که هم زیبا و هم راحت باشند و در گرمای تابستان شما را خنک نگه دارند.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *