مجله سیمدخت
0

۹ راز پنهانی که مرلین مونرو را زیباترین زن دنیا کرد

۹ راز پنهانی که مرلین مونرو را زیباترین زن دنیا کرد
بازدید 53

مرلین مونرو همواره به عنوان نماد زیبایی شناخته شده و با گذشت سال‌ها، هنوز هم به عنوان مظهری از جذابیت زنانه باقی مانده است. چهره او با رژلب‌های قرمز و موهای بلوند پرپیچ‌وخمش به یاد می‌آید. او در طول تاریخ، و حتی تا امروز، یکی از تأثیرگذارترین زنان در صنعت مد و زیبایی بوده است. شاید برایتان جالب باشد که راز زیبایی و جذابیت همیشگی مرلین مونرو چیست و چرا همیشه چنین تاثیرگذاری داشته است؟

مرلین مونرو دارای برنامه‌ای منظم برای مراقبت از پوست و زیبایی خود بوده است. در ادامه، به ۹ نکته کلیدی از این برنامه که به حفظ زیبایی او کمک کرده، پرداخته خواهد شد.

۱. دوری از آفتاب۹ راز پنهانی که مرلین مونرو را زیباترین زن دنیا کرد

مرلین مونرو همیشه از آفتاب دوری می‌کرد. وقتی از او پرسیدند چرا از نور خورشید پرهیز می‌کند، پاسخ داد: «من شخصاً با تیره کردن پوست زیر آفتاب مخالفم. ترجیح می‌دهم پوستی روشن و یکنواخت داشته باشم.» در آن زمان، برنزه کردن پوست در کالیفرنیا بسیار محبوب بود. اگر می‌خواهید مانند مرلین مونرو بدرخشید، استفاده از برنزرهای مصنوعی و آفتاب گرفتن را کنار بگذارید.

۲. انتخاب طیف خاصی از بلوند

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید مرلین مونرو هنگام نشستن روی صندلی آرایشگر، چه رنگ مویی را انتخاب می‌کرد. او همیشه طیف خاصی از بلوند به نام “Pillow Case White” را انتخاب می‌کرد. مونرو هر سه هفته یک بار موهایش را دکلره می‌کرد. برای جلوگیری از کدر شدن و از بین رفتن رنگ موهایش به دلیل شست‌وشوی مکرر، او از شامپوی خشک استفاده می‌کرد. او هر دو روز یک بار از این شامپوی خشک بهره می‌برد تا موهایش همیشه تمیز و درخشان بمانند.

۳. لب‌های برجسته با یک ترفند آرایشی

چطور می‌توان لب‌هایی برجسته مثل مرلین مونرو داشت؟ لب‌های برجسته او با کمک یک ترفند خاص آرایشی به این شکل زیبا جلوه می‌کرد. آرایشگرش همیشه از چند طیف رنگ قرمز بر روی لب‌های او استفاده می‌کرد. طیف‌های تیره‌تر در کناره‌های لب و طیف‌های روشن‌تر در مرکز لب به کار می‌رفتند. این تغییرات رنگ و روشنایی به لب‌ها حجم می‌داد و آن‌ها را برجسته‌تر نشان می‌داد.

این روش هوشمندانه امروزه نیز بسیار محبوب است و یکی از ترفندهای آرایشی است که شما نیز می‌توانید در خانه برای برجسته‌تر نشان دادن لب‌هایتان امتحان کنید.

۴. اهمیت به خواب

۹ راز پنهانی که مرلین مونرو را زیباترین زن دنیا کرد

مرلین مونرو به‌خوبی از اهمیت خواب برای حفظ سلامت پوست، مو، و به‌طور کلی زیبایی چهره و اندام آگاه بود. او به خواب اهمیت زیادی می‌داد و شب‌ها بین ۵ تا ۱۰ ساعت خواب آرام و استراحت کامل داشت. در مصاحبه‌ای با مجله‌ی Pageant درباره‌ی روزهای تعطیل خود گفته بود: «یکشنبه‌ها برای من روزی است که کاملاً به استراحت می‌گذرد. گاهی اوقات دو ساعت وقت می‌گذارم تا از خواب بیدار شوم و از لحظات خواب‌آلودی که در آن هستم، نهایت لذت را می‌برم.»

۵. لباس نپوشیدن در تخت

مرلین مونرو به این شهرت داشت که در تخت خواب لباس نمی‌پوشید و معتقد بود لباس‌های خواب و پیژامه‌ها خوابش را مختل می‌کنند. او ترجیح می‌داد شب‌ها تنها از عطر استفاده کند. عطر مورد علاقه‌ی او، شماره ۵ شنل بود که حتی آن را به آب وان حمام شبانه‌اش اضافه می‌کرد.

۶. حمام یخ

این روزها بسیاری از ورزشکاران و افراد مشهور، دوش گرفتن با آب سرد را به‌عنوان یک روش محبوب در شبکه‌های اجتماعی معرفی کرده‌اند، اما مرلین مونرو سال‌ها قبل از دیگران، حمام یخ را تجربه کرده بود. او برای حفظ سفتی و طراوت پوست خود، هر از گاهی حمام با آب یخ را امتحان می‌کرد.

۷. مراقبت از پوست به روش مرلین مونرو

۹ راز پنهانی که مرلین مونرو را زیباترین زن دنیا کرد

مرلین مونرو، درست مانند آدری هیپبورن، به طور منظم با یک متخصص پوست مجارستانی به نام Erno Laszlo در تماس بود و به او مراجعه می‌کرد. او وسواس زیادی در شست‌وشوی صورت داشت، به‌طوری‌که گاهی صورتش را تا پنج بار در روز می‌شست. این شست‌وشوی مداوم به دلیل ترس از جوش زدن بود که باعث می‌شد پوستش بسیار خشک شود.

این پزشک متخصص برای مرلین یک روتین پوستی خاص طراحی کرده بود که بسته به زمان و شرایط تغییر می‌کرد. روتین شبانه‌ی او با یک پاک‌کننده روغنی به نام Erno Laszlo Active Phelityl Oil آغاز می‌شد. سپس از کرمی به نام Active Phelityl Cream استفاده می‌کرد و پس از چند دقیقه آن را می‌شست. در نهایت، روتین او با لوسیونی به نام Controlling Lotion به پایان می‌رسید. جالب اینکه همه این محصولات همچنان در بازار موجود هستند.

۸. راز درخشندگی چهره

در حالی که امروزه استفاده از هایلایترها برای ایجاد درخشندگی در چهره رایج است، مرلین مونرو از روشی دیگر برای درخشش پوستش استفاده می‌کرد. او زیر کرم پودر، کمی وازلین می‌زد تا پوستش زیر نور صحنه بیشتر بدرخشد.

مرلین به کرم‌های مرطوب‌کننده و چرب علاقه‌مند بود و از محصولاتی مانند کرم نیوا استفاده می‌کرد که هنوز هم در بازار موجودند. گاهی اوقات نیز برای درخشش و مرطوب نگه‌داشتن پوست از روغن زیتون استفاده می‌کرد، که همچنین به مقابله با خشکی بیش از حد پوست کمک می‌کرد.

۹. ورزش بدون تعصب

مرلین در یکی از مصاحبه‌هایش درباره تمرینات ورزشی‌اش گفت: «من مثل ورزشکاران حرفه‌ای به تمرین‌های ریتمیک نمی‌پردازم. اگر مجبور باشم طبق یک برنامه کنترل‌شده و دقیق ورزش کنم، تحملش را ندارم.» این موضوع برای بسیاری از ما آشناست؛ اینکه نمی‌خواهیم تحت فشار یا محدودیت خاصی برای ورزش قرار بگیریم.

در عوض، او یک “روال ساده برای تقویت عضلات سینه” داشت که شامل بلند کردن وزنه‌های تقریبا یک کیلویی بود و این حرکت را ۱۵ بار تکرار می‌کرد. هر روز صبح، قبل از اینکه خسته شود، چند تمرین ساده برای تقویت بالاتنه‌اش کنار تخت انجام می‌داد.

رژیم غذایی مرلین مونرو

رژیم غذایی تأثیر زیادی بر سلامت پوست و مو دارد، که نقش مهمی در جذابیت چهره ایفا می‌کند. شاید برایتان سوال باشد که مرلین مونرو چه رژیمی داشت و آیا این رژیم به زیبایی او کمک کرده است؟

طبق رژیم غذایی مرلین، مصرف هر نوع آجیل، شکلات، زیتون، صدف و غذاهای پرنمک ممنوع بود. مصرف بیش از حد نمک نه‌تنها می‌تواند مشکلاتی مانند فشار خون و نفخ ایجاد کند، بلکه باعث کم‌آبی پوست و خشکی آن می‌شود. علاوه بر این، غذاهای پرنمک با احتباس آب در بدن، می‌توانند باعث تورم پوست و پف کردن چشم‌ها شوند.۹ راز پنهانی که مرلین مونرو را زیباترین زن دنیا کرد

کلام آخر

در موزه‌ی آرایش نیویورک نمایشگاهی با عنوان «Pink Jungle: آرایش در دهه ۱۹۵۰ آمریکا» برگزار شد که اطلاعاتی از روتین پوستی مرلین مونرو، بر اساس توصیه‌های پزشکش، دکتر Erno Laszlo، فاش کرد. در سال ۱۹۵۹، دکتر Laszlo یک برنامه‌ی دقیق مراقبت از پوست برای مرلین مونرو تهیه کرد تا یکی از بزرگترین مشکلات پوستی او، یعنی خشکی پوست، را حل کند. این روتین شامل موارد زیر بود:

  • شست‌وشو با آب ولرم: دکتر Laszlo به مرلین توصیه کرده بود که صورت خود را با آب ولرم و صابون بشوید، زیرا این دما بهترین عملکرد را برای پاکسازی کامل آلودگی‌ها از پوست دارد.
  • تمیز کردن دوباره‌ی صورت:بخشی از روتین شبانه‌ی او شامل دو بار تمیز کردن صورت بود؛ یک بار با شوینده‌ی روغنی و سپس با یک کرم تمیز‌کننده. اگرچه دو بار شست‌وشو ممکن است برای پوست‌های خشک مناسب نباشد، اما استفاده از شوینده‌های روغنی و کرم‌های پاک‌کننده، خشکی پوست را جبران می‌کند.
  • حذف شکلات از رژیم غذایی: مرلین مونرو در رژیم غذایی خود شکلات را حذف کرده بود، زیرا شکلات می‌تواند باعث ایجاد آکنه شود. البته این مشکل به دلیل کاکائو نیست، بلکه به دلیل میزان بالای شکر موجود در شکلات‌ها است.
  • مقابله با خشکی پوست: مرلین با استفاده از روغن‌های طبیعی، پاک‌کننده‌های روغنی و شیرپاک‌کن‌ها با خشکی پوست مقابله می‌کرد. همچنین استفاده از لوسیون قبل از خواب به او کمک می‌کرد تا خشکی پوستش را کنترل کند.

اگر می خواهید درباره۱۰ راز زیبایی معجزه گر یادگاری از گذشته بیشتر بدانید با ما همراه باشید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید