مجله سیمدخت
0

پلی‌استیشن همچنان غول‌پیکر می‌ماند

پلی‌استیشن همچنان غول‌پیکر می‌ماند
بازدید 37

تاریخچه پلی‌استیشن

تاریخچه کنسول پلی‌استیشن به سال ۱۹۸۸ برمی‌گردد، زمانی که پلی‌استیشن و نینتندو قصد داشتند با همکاری یکدیگر، سی‌دی رام ویژه‌ای به نام [Super Disc] برای کنسول سوپر نینتندو توسعه دهند. اما پس از جدا شدن این دو شرکت، پروژه لوح ویژه به کنسول جدید نینتندو تعلق نگرفت. با این حال، سونی در سال ۱۹۹۱ با اعمال تغییرات و ویرایش‌هایی بر روی لوح ویژه، آن را در کنسول جدید خود، پلی‌استیشن، معرفی کرد. ایده اولیه کنسول پلی‌استیشن در سال ۱۹۹۰ توسط کن کوتاراگی مطرح شد.

فقط دویست واحد از اولین مدل پلی‌استیشن، که قابلیت اجرای کارتریج‌های سوپر نینتندو را نیز داشت، توسط سونی تولید شد. این مدل اولیه به صورت چندرسانه‌ای و چندمنظوره طراحی شده بود و علاوه بر اجرای بازی‌های سوپر نینتندو، قادر به خواندن سی‌دی‌های صوتی و اطلاعات گرافیکی بود و با رایانه‌های شخصی نیز سازگار بود. در سال ۱۹۹۴، مدل دیگری از پلی‌استیشن با نام پی‌اِس‌ایکس عرضه شد که تنها قادر به اجرای بازی‌های مبتنی بر سی‌دی رام بود و با بازی‌های سوپر نینتندو سازگار نبود. این تصمیمات باعث شد پلی‌استیشن بهترین فروش را در بین کنسول‌های نسل خود داشته باشد و تا تاریخ ۲۰ ژوئیه ۲۰۰۸، بیش از ۱۰۲ میلیون دستگاه همراه با ۷۹۱۸ عنوان بازی از آن به فروش برسد.

اما خبری درباره ی این کنسول :

سونی اعلام کرده است : پلی استیشن با هدف افزایش زمان تعامل بازیکنان و جذب مخاطبان جدید، به تمرکز بر عرضه بازی‌های بزرگ و معتبر ادامه خواهد داد.

پلی استیشن به‌طور مداوم در عرضه بازی‌های بزرگ که استانداردهای صنعت بازی را تغییر می‌دهند، شناخته شده است. با اینکه استودیوهای فرست پارتی سونی از ابتدای سال جاری فعالیت زیادی در این زمینه نداشته‌اند، به نظر می‌رسد این شرکت ژاپنی همچنان به این رویکرد ادامه خواهد داد.

سونی به تازگی اعلام کرده است که برنامه‌های آینده پلی استیشن بر عرضه مداوم و پیوسته بازی‌های بزرگ تمرکز دارد. اگرچه سونی هنوز نقشه راه مشخصی برای آینده بازی‌های پلی استیشن ارائه نکرده است، این ادعا می‌تواند توجه زیادی را به خود جلب کند.

به طور کلی، گزارش مالی سه‌ماهه پایانی سال مالی ۲۰۲۴ این شرکت نشان‌دهنده رویکرد بلندپروازانه آن‌ها نسبت به آینده است. پلی استیشن آماده است تا بازی‌های بزرگی را که طرفداران منتظر آن‌ها هستند، عرضه کند و موفقیت آن‌ها به نظر تضمین شده است. علاوه بر این، سونی قصد دارد همزمان با افزایش زمان تعامل کاربران با بازی‌های این پلتفرم، جامعه کاربران فعال خود را نیز گسترش دهد.

پلی‌استیشن همچنان غول‌پیکر می‌ماندبا وجود چالش‌هایی مانند افزایش روزافزون بودجه مورد نیاز برای ساخت بازی‌های AAA و زمان طولانی توسعه این محصولات، پلی استیشن به دنبال دستیابی به اهداف خود است. با توجه به بازخورد کاربران پلی استیشن از بازی‌های ارائه شده برای این سیستم، می‌توان گفت که بازی‌های کوچکتری مانند Astro Bot نیز اخیراً مورد استقبال خوبی قرار گرفته‌اند. بنابراین، به نظر می‌رسد که ترکیبی از بازی‌های بزرگ و کوچک می‌تواند بهترین استراتژی برای پیشبرد اهداف پلی استیشن باشد.

سونی همچنین تأیید کرده است که تا کنون ۶۱ میلیون نسخه از کنسول PS5 در سراسر جهان به فروش رفته است و این کنسول همچنان بهترین آمار فروش در بین کنسول‌های گیمینگ خانگی را دارد. سال آینده می‌تواند سال هیجان‌انگیزی برای طرفداران سونی و پلی استیشن باشد. Ghost of Tsushima 2 تقریباً برای عرضه در سال ۲۰۲۵ قطعی شده است و اینسامنیاک ممکن است محتوای جدیدی از بازی‌های اسپایدرمن ارائه کند. همچنین، طرفداران امیدوارند که ناتی داگ و سانتا مونیکا نیز در حال پیشبرد پروژه‌های جدید خود باشند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *