مجله سیمدخت
0

ایکس باکس با ابزارهای جدید، محدودیت‌ها را از سر راه برداشت

ایکس باکس با ابزارهای جدید، محدودیت‌ها را از سر راه برداشت
بازدید 18

بخش ایکس باکس شرکت مایکروسافت با انتشار یک ویدیو، از کنترلرها و سایر محصولات جدید خود که بهبود دسترسی‌پذیری را هدف قرار داده‌اند، رونمایی کرد.

مایکروسافت محصولات جدیدی را با هدف بهبود دسترسی‌پذیری برای بازیکنان با شرایط خاص معرفی کرده است. این محصولات شامل جوی‌استیک تطبیق‌پذیر ایکس باکس، روکش‌های سه‌بعدی قابل چاپ برای رویه‌های تطبیقی انگشت شست، کنترلر بی‌سیم 8BitDo Lite SE 2.4G و کنترلر ByoWave Proteus برای پلتفرم ایکس باکس می‌شوند.

جوی‌استیک تطبیق‌پذیر ایکس باکس (Xbox Adaptive Joystick) به‌ویژه برای بازیکنانی طراحی شده است که علاوه بر استفاده از کنترلرهای تطبیق‌پذیر ایکس باکس یا سایر کنترلرهای معمولی، به جوی‌استیک جداگانه‌ای نیاز دارند. این جوی‌استیک سیمی، برای بازیکنانی با محدودیت‌های حرکتی طراحی شده و شامل یک آنالوگ، چهار دکمه در بخش بالایی و دو دکمه در بالای بخش جلویی است. مایکروسافت قصد دارد این جوی‌استیک ویژه را اوایل سال ۲۰۲۵ با قیمت ۳۰ دلار از طریق فروشگاه خود عرضه کند.

ایکس باکس با ابزارهای جدید، محدودیت‌ها را از سر راه برداشت

جوی‌استیک Xbox Adaptive

محصول بعدی روکش‌های سه‌بعدی قابل چاپ برای رویه‌های تطبیقی انگشت شست هستند که به‌صورت رایگان از طریق وب‌سایت Xbox Design Lab در دسترس قرار می‌گیرند. این روکش‌ها به بازیکنانی که به کنترل و انعطاف‌پذیری بیشتری روی آنالوگ‌های کنترلرهای خود نیاز دارند، کمک خواهند کرد. مایکروسافت قصد دارد مجموعه‌ای از این روکش‌های کاربردی را در انواع مختلف اشکال، عمق و کاربردها به بازار معرفی کند.

ایکس باکس با ابزارهای جدید، محدودیت‌ها را از سر راه برداشت

کنترلر بی‌سیم 8BitDo Lite SE 2.4G

کنترلر بی‌سیم 8BitDo Lite SE 2.4G ویژه بازیکنانی طراحی شده است که با محدودیت‌های حرکتی مواجه‌اند. از ویژگی‌های این کنترلر می‌توان به دکمه‌های کم‌مقاومت، آنالوگ‌های حساس به اثر هال، دسترسی کامل به تمام دکمه‌ها در قسمت بالایی کنترلر و پد سیلیکونی ضد لغزش اشاره کرد. این کنترلر با قیمت ۶۰ دلار هم‌اکنون برای خرید در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

ایکس باکس با ابزارهای جدید، محدودیت‌ها را از سر راه برداشت

کنترلر ByoWave Proteus

در نهایت، مایکروسافت کنترلر ByoWave Proteus را به‌عنوان یک کنترلر ماژولار معرفی کرد که با استفاده از قطعات «Snap and Play» طراحی شده است. طراحی ماژولار این کنترلر به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا عملکرد آن را بر اساس نیازهای فیزیکی و سبک بازی خود سفارشی کنند و از بیش از ۱۰۰ میلیون ترکیب ماژول مختلف بهره‌مند شوند. این کنترلر با قیمت ۲۹۹ دلار به بازار عرضه خواهد شد.

نظرات خود را با ما و کاربران سیمدخت درمیان بگذارید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید