مجله سیمدخت
0

ناتی داگ با هوش مصنوعی مرزهای بازی‌سازی را جابه‌جا می‌کند

ناتی داگ با هوش مصنوعی مرزهای بازی‌سازی را جابه‌جا می‌کند
بازدید 19

با وجود اظهارنظرهای جنجالی نیل دراکمن درباره هوش مصنوعی و تأثیر آن بر صنعت بازی‌های ویدیویی، استودیوی ناتی داگ در حال کار بر روی سیستم‌هایی برای استفاده از AI در گیم‌پلی بازی‌های خود است.

اوایل امسال، مصاحبه‌ای با نیل دراکمن، رئیس استودیوی ناتی داگ، جنجال زیادی در رسانه‌ها به راه انداخت. سازنده بازی‌های آنچارتد و لست آف آس در این گفتگو اعلام کرده بود که هوش مصنوعی می‌تواند «چگونگی خلق محتوا در بازی‌های ویدیویی را تغییر دهد» و «هزینه‌ها و موانع فنی را کاهش دهد». با این حال، دراکمن در مصاحبه‌ای دیگر تصریح کرد که این جملات به درستی از او نقل نشده و برداشت‌ها اشتباه بوده است.

با این وجود، به نظر می‌رسد استودیوی ناتی داگ در حال توسعه ابزارهایی است که به‌منظور بهره‌برداری از قابلیت‌های هوش مصنوعی در بازی‌های ویدیویی طراحی شده‌اند. آگهی استخدامی جدید ناتی داگ نشان می‌دهد که این استودیو به‌دنبال برنامه‌نویسان انیمیشن است که توانایی «ایجاد، توسعه، اصلاح و بهبود سیستم‌های انیمیشن گیم‌پلی بازی‌هایی که از نظر کیفیت پیشرو هستند» را داشته باشند و همچنین «انعطاف‌پذیری خوبی برای به‌کارگیری هوش مصنوعی» داشته باشند.

در حالی که نقش دقیق هوش مصنوعی و ابزارهای مرتبط در توسعه بازی‌های این استودیو هنوز مشخص نیست، ناتی داگ به دنبال افرادی است که بتوانند سیستم‌های انیمیشن گیم‌پلی پیشرفته‌ای را ابداع کرده و بهبود بخشند. جالب است که این استودیو به‌دنبال توسعه ابزارهای اختصاصی برای استفاده از هوش مصنوعی در بازی‌ها است. همچنین، با وجود اینکه دراکمن ادعا کرده که مصاحبه‌اش به اشتباه نقل شده، به نظر می‌رسد که او از به‌کارگیری ابزارهای نوین و بحث‌برانگیز در صنعت بازی حمایت می‌کند.

ناتی داگ با هوش مصنوعی مرزهای بازی‌سازی را جابه‌جا می‌کند

هوش مصنوعی در حال حاضر موضوعی داغ در صنعت بازی‌های ویدیویی است و موجب اعتصاب گسترده کارکنان SAG-AFTRA برای حمایت از صنعت بازی در برابر گسترش استفاده از این ابزارها شده است. منتقدان معتقدند که هوش مصنوعی می‌تواند فرصت‌های شغلی نیروی انسانی را تهدید کرده و به خلاقیت و نوآوری در بازی‌ها آسیب بزند. این اعتصاب‌ها موجب شد تا از کارکنان دیزنی تا بازیگرانی مانند یوری لوونتال از Spider-Man و نویسندگان آثار سینمایی از طریق روش‌های مختلف اعتراض کنند که «در تلاش برای دزدی ادبی آثار هنرمندان از طریق الگوبرداری‌های ابزارهای یادگیری ماشینی هستند». بازیگران همچنین اشاره می‌کنند که «کار بعدی آن‌ها ممکن است آخرین کارشان باشد.»

جنیفر هیل، که در بازی‌های Mass Effect نقش FemShep را ایفا کرده است، در مصاحبه با وبسایت TheGamer اظهار کرده که در مبارزه با هوش مصنوعی «تهوع‌آور» کاملاً «مصمم» و «امیدوار» است. او افزود: «اگر شرکت‌ها اجازه پیدا کنند، می‌توانند تمام نقش‌های من را به هوش مصنوعی بسپارند و آن را به کارهای جدیدی اختصاص دهند. در حال حاضر، ناتی داگ نظری در این زمینه ارائه نکرده است.

لطفاً نظرات خود را درباره این موضوع با سیمدخت و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید