مجله سیمدخت
0

خط باریک بین عشق یا دوستی کجاست؟

خط باریک بین عشق یا دوستی کجاست؟
بازدید 18

احساس علاقه به دوستان کاملاً طبیعی است، اما چگونه می‌توانید مطمئن شوید که این حس صرفاً یک علاقه دوستانه است و با احساسات عاشقانه اشتباه گرفته نمی‌شود؟ گاهی در روابط خود، نمی‌توانیم تشخیص دهیم که درگیر عشق هستیم یا دوستی. اگر در رابطه‌تان دچار سردرگمی شده‌اید و مدت‌هاست به دنبال کشف معنای واقعی احساسی هستید که نسبت به دوست‌تان دارید، این مطلب سیمدخت می‌تواند به شما کمک کند.

به رابطه‌ی دوستی خود دقیق‌تر نگاه کنید

خط باریک بین عشق یا دوستی کجاست؟

ارتباط خود را با دیگر روابطتان مقایسه کنید و ببینید آیا این رابطه خاص برای شما متمایز است یا خیر. ممکن است نتوانید حتی یک روز بدون صحبت با این فرد سپری کنید، اما نبود دیگر دوستان برای مدت طولانی هم شما را ناراحت نکند. اگر با وجود داشتن دوستان زیاد، برای یک نفر اهمیت و ارزش بیشتری قائل هستید و بیشتر با او در ارتباط هستید، احتمالاً احساستان فراتر از دوستی ساده است و به عشق نزدیک‌تر است.

شدت احساسات خود را بسنجید. زمانی را صرف کنید تا به عمق و شدت احساسی که نسبت به این شخص دارید فکر کنید. احساس دوستی ممکن است از ضعیف تا قوی متغیر باشد، اما عشق معمولاً شدیدتر از هر نوع دوستی است. اگر احساس عاطفی خاصی نسبت به یک نفر دارید و نمی‌توانید تشخیص دهید که این احساس عشق است یا دوستی، باید بدانید احتمال وجود عشق بیشتر است.

به واکنش‌های فیزیکی خود توجه کنید. بدن شما می‌تواند نشانه‌هایی از نوع احساسی که نسبت به فرد مقابل دارید، بدهد. اگر هنگام دیدار یا نزدیک شدن به او ضربان قلبتان تندتر می‌شود یا حس پروانه‌های درونتان را تجربه می‌کنید، اگر بدون دلیل خاصی عصبی، پریشان، یا پر از شادی و هیجان می‌شوید، این نشانه‌ها به احتمال زیاد عشق هستند، نه یک دوستی ساده.

در مورد آنچه که می‌خواهید تصمیم بگیرید

خط باریک بین عشق یا دوستی کجاست؟

باید تصمیم بگیرید که در یک رابطه عاشقانه هستید یا فقط یک دوستی ساده. زمانی که با تفکر درباره میزان توجهتان به فرد مورد نظر متوجه شدید احساستان از دوستی فراتر است، باید درباره تقویت یا ادامه دادن این احساس عاشقانه تصمیم‌گیری کنید. این کار را پیش از آنکه در خیال‌پردازی درباره او غرق شوید، انجام دهید.

میزان تمایل خود به او را مشخص کنید. آیا از رفتارش راضی هستید و هر روز آرزوی نزدیکی بیشتری دارید یا احساس می‌کنید که رفتار او سرد و ناامیدکننده است؟ برای تصمیم‌گیری بهتر، با یکی از دوستان یا اعضای خانواده خود مشورت کنید. ماجرا را بدون تغییرات به آن‌ها توضیح دهید تا بتوانند از بیرون به رابطه‌تان نگاه کنند.

دیدگاه یک نفر بیرون از رابطه می‌تواند کمک کند تا دید واضح‌تری نسبت به رفتار او پیدا کنید. این فرد می‌تواند بهتر تشخیص دهد که آیا رابطه‌تان عاشقانه است یا فقط دوستی عمیق. همچنین، می‌تواند شما را درک کند که آیا این احساسات دوطرفه هستند یا خیر.

اگر از احساسات خود مطمئن شدید و رفتار طرف مقابل نیز به نظر گرم و عاشقانه بود، بهتر است احساسات خود را با او در میان بگذارید. پیش از آن، یک لیست از احساسات خود تهیه کنید. به مدت یک هفته، هر بار که با او صحبت کردید، به او فکر کردید یا در موردش حرف زدید، این احساسات را به‌طور صادقانه در دفترچه‌ای یادداشت کنید تا به عنوان راهنمای شما عمل کند.

اختصاص دادن چند دقیقه هر روز برای نوشتن درباره ارتباط و احساستان، شبیه به ژورنال نویسی، می‌تواند به شما کمک کند تا بهتر تصمیم بگیرید که آیا این رابطه باید به مرحله عاشقانه وارد شود یا خیر.

وقتی تمام این مراحل را طی کردید و کاملاً مطمئن شدید که احساستان عاشقانه است، باید قدم جلو بگذارید و با فرد مقابل درباره آن صحبت کنید. همچنین، باید آمادگی شنیدن هر نتیجه‌ای را داشته باشید؛ چرا که ممکن است احساسات او نسبت به شما تنها یک دوستی عمیق باشد، نه عشق. بنابراین، برای هر دو حالت آماده باشید.

در رابطه رو به جلو پیش بروید

خط باریک بین عشق یا دوستی کجاست؟

زمانی که احساسات خود را با طرف مقابل در میان گذاشتید و متوجه شدید که او نیز به شما عشق می‌ورزد، باید با اعتماد به نفس به پیش بروید و رابطه را ادامه دهید. طبیعی است که این تغییر سطح رابطه ممکن است کمی گیج‌کننده و نگران‌کننده باشد، اما باید به یاد داشته باشید که ارزش شما در این رابطه برابر با طرف مقابل است و اعتماد به نفس خود را حفظ کنید.

برای نشان دادن عشق خود به شکل مناسب، سعی کنید تماس چشمی برقرار کنید و به صحبت‌های طرف مقابل توجه کنید. نشان دهید که او برای شما فردی بسیار مهم است. می‌توانید نوع گفتارتان را تغییر دهید و از کلمات عاشقانه‌تر استفاده کنید. به‌جای اصطلاحات دوستانه مانند «رفیق» یا «بچه»، از عبارات پرمعناتری مانند «عزیزم» یا «نازنینم» استفاده کنید.

تلاش کنید قرارهای دو نفره داشته باشید و رابطه‌تان را از سطح جمع‌های دوستانه به سطحی عمیق‌تر ارتقاء دهید. همچنین، مهم است که به پاسخ‌های طرف مقابل نسبت به درخواست‌هایتان احترام بگذارید. اگر او دعوت شما برای صرف شام را رد کرد، نباید احساس طرد شدگی یا ناراحتی کنید. ممکن است او در آن زمان شرایطی برای بیرون رفتن نداشته باشد.

در کل، قدم به قدم پیش بروید تا یکدیگر را بهتر بشناسید و رابطه‌تان را عمیق‌تر کنید. به یاد داشته باشید که در مورد کوچک‌ترین احساسات و نگرانی‌هایتان با شریک عاطفی‌تان صحبت کنید تا از بروز سوتفاهم و کدورت جلوگیری کنید. یک رابطه خوب بر پایه صداقت و ارتباط باز ساخته می‌شود.

مرور کلی

تشخیص تفاوت بین عشق و دوستی نیازمند بررسی دقیق نوع رابطه و احساسات واقعی شما نسبت به طرف مقابل است. برای تحلیل بهتر احساستان، می‌توانید علاوه بر بهره‌گیری از نکات مطرح‌شده در این مطلب، با مشاور مراجعه کنید. مشاور می‌تواند به‌طور حرفه‌ای احساسات شما و ماهیت رابطه‌تان را تحلیل کند و به شما در اتخاذ تصمیم مناسب کمک نماید.

منبع: wikihow

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید