مجله سیمدخت
0

آموزش انتقال فایل بین گوشی و کامپیوتر بدون استفاده از کابل

بازدید 166

همیشه برای شما هم سوال بوده که چطور می‌توان در سریع‌ترین زمان ممکن فایل‌های موجود در گوشی خود را به لپ‌تاپ منتقل کنید. اولین کاری که به ذهن همه می‌رسد، این است که کابل USB گوشی خود را به پی‌سی وصل کنیم و شروع به انتقال فایل کنیم. اما، در اینجا یک روش بسیار سریع‌تر و بدون نیاز به کابل برای منتقل کردن فایل‌های خود از گوشی به لپ‌تاپ را به شما معرفی می‌کنیم.

روش اول: استفاده از پروتکل FTP برای انتقال فایل از گوشی به کامپیوتر بدون کابل

بهترین و سریع‌ترین روش برای انتقال فایل‌ها از گوشی‌های امروزی به پی‌سی، استفاده از پروتکل FTP است. بدون نیاز به تعریف دقیق این پروتکل، شما می‌توانید به راحتی بهترین و بدون دردسرترین روش را برای انتقال فایل‌ها بین دستگاه‌های خود یاد بگیرید و اجرا کنید. پس دیگر شما را به این تفاوت‌ها و جزئیات فنی معطل نمی‌کنیم.

برای استفاده از این روش به چه مواردی نیاز دارید؟

  • باید گوشی و لپ تاپ هر دو به یک وای فای متصل باشند
  • اگر وای فای ندارید میتوانید از اینترنت دیتای گوشی استفاده کنید و آن را به لپ تاپ هات اسپات کنید
  • نصب نرم افزار WiFi FTP Server‌ از گوگل پلی یا پلی استور

حالا قدم به قدم به شما میگوییم چطور این انتقال را انجام دهید:

  1. در صفحه‌ی اصلی اپلیکیشن، دکمه‌ Start را لمس کنید. پیام دسترسی به فایل‌ها نمایش داده می‌شود. با لمس ALLOW دسترسی لازم را به اپلیکیشن بدهید.
  2. به همین سادگی شما به سرور FTP متصل شدید. حالا آدرسی که در قسمت Server URL می بینید را جایی یادداشت کنید. این آدرس معمولا فرمتی شبیه ftp://111.111.1.1:1111 دارد
  3. سراغ لپ تاپ خود بروید و مرورگر خود را باز کنید (موزیلا فایرفاکس یا کروم)
  4. حالا آدرسی که در بالا یادداشت کردید را در مرورگر خود وارد کنید
  5. میتوانید تمام فولدرهای گوشی خود را مشاهده کنید و فایل های خود را منتقل کنید

نکته: میتوانید به جای مرورگر، همان آدرس را در بخش اکسپلورر ویندوز وارد کنید و با این کار میتوانید تمام فایل ها و پوشه های گوشی خود را در محیط اکسپلورر ویندوز خود مشاهده کنید.

مزیت استفاده از روش وایفای FTP برای انتقال داده از گوشی به پی سی چیست؟

خوبی این روش این است که میتوانید به وسیله آن 3 کار زیر را انجام دهید:

  • دسترسی به فایل‌های موجود در گوشی اندرویدی از طریف شبکه وای فای مشترک با کامپیوتر
  • ارسال و دریافت فایل بین کامپیوتر و گوشی یا تبلت اندرویدی
  • کپی، حذف، کات و تغییر نام دادن فایل‌ها و ویرایش فایل‌های گوشی از طریق کامپیوتر

روش دوم: استفاده از اپلیکیشن های مرسوم برای انتقال فایل از گوشی به کامپیوتر

علاوه بر استفاده از پروتکل FTP، روش دیگری هم برای انتقال فایل از گوشی به کامپیوتر وجود دارد و آن استفاده از اپلیکیشن‌های مرسوم بازار برای انتقال فایل بین دو دستگاه است. استفاده از هندزفری بی‌سیم بین کاربران بسیار محبوب است و هم‌چنین انتقال دیتای حجیم در این اپلیکیشن‌ها بسیار رایج است.

شاید نام‌هایی مانند Share it و Zapya را پیش‌تر شنیده باشید که از آن‌ها برای انتقال فایل‌های حجیم بین دو گوشی هوشمند استفاده می‌کردید. شما می‌توانید از این برنامه‌ها برای انتقال داده‌ها بین گوشی و کامپیوتر هم استفاده کنید. البته برنامه‌های مشابه زیادی نیز توسعه یافته‌اند که کار یکسانی انجام می‌دهند.

به علاوه، می‌توانید از این برنامه‌ها برای انتقال فایل از اندروید به آیفون یا برعکس هم استفاده کنید. فرق اصلی بین این روش و روش قبلی، در محیط کاربری بصری زیبای این برنامه‌ها است که ممکن است برای برخی کاربران مهم باشد. در این صورت، بهتر است از روش دوم استفاده کنید.

برنامه های برای انتقال فایل بین گوشی و سیستم لینوکس

برای انتقال فایل بین گوشی‌های هوشمند و سیستم‌های لینوکس، چندین برنامه موجود است که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در زیر، چند نمونه از این برنامه‌ها را معرفی می‌کنیم:

۱. KDE Connect: این برنامه برای سیستم عامل لینوکس و گوشی‌های اندرویدی قابل استفاده است و اجازه می‌دهد تا از طریق شبکه وای فای، انتقال فایل، اشتراک گذاری پیامک و اطلاع رسانی نوتیفیکیشن‌های گوشی را روی سیستم لینوکستان انجام دهید.

۲. GSConnect: یکی دیگر از برنامه‌های مشابه KDE Connect است که برای سیستم‌عامل GNOME و گوشی‌های اندرویدی طراحی شده است. این برنامه هم مانند KDE Connect، امکاناتی همچون انتقال فایل و اطلاع رسانی نوتیفیکیشن‌های گوشی را به کاربران ارائه می‌دهد.

۳. AirDroid: یک برنامه کاملاً رایگان برای انتقال فایل و مدیریت دستگاه‌های اندرویدی از طریق وب است. با استفاده از AirDroid، می‌توانید به راحتی فایل‌ها، پیامک‌ها و مخاطبین خود را مدیریت کنید.

۴. Feem: این برنامه برای انتقال فایل بین دستگاه‌های مختلف طراحی شده است و برای سیستم عامل لینوکس و گوشی‌های اندرویدی قابل استفاده است. با استفاده از Feem، می‌توانید به راحتی فایل‌های خود را بین دستگاه‌های خود انتقال دهید.

این برنامه‌ها تنها چند نمونه از برنامه‌های موجود برای انتقال فایل بین گوشی‌های هوشمند و سیستم‌های لینوکس هستند. بهتر است قبل از استفاده از هر برنامه، نظرات و بررسی‌ها را بررسی کنید و از برنامه‌ای که به نظر شما بیشترین قابلیت را برای نیازهای خود دارد، استفاده کنید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید