مجله سیمدخت
0

ساخت اپلیکیشن اندرویدی با هوش مصنوعی

بازدید 136

گوگل با معرفی ابزار جدیدی به نام استودیو بات، به توسعه‌دهندگان برای کدنویسی کمک می‌کند. استودیو بات، ابزار کدنویسی جدیدی بر پایه‌ی هوش مصنوعی برای توسعه‌دهندگان اندروید است. با استفاده از Studio Bot گوگل، توسعه‌دهندگان می‌توانند از تولید کد، رفع خطاها و پاسخ به سؤالاتی درباره‌ی اندروید بهره ببرند.

ابزار جدید گوگل بر پایه‌ی مدل کدنویسی بنیادین Codey تولید شده است. Codey نسخه‌ی ویژه‌ای از مدل زبانی PaLM 2 محسوب می‌شود که به‌طور ویژه برای کدنویسی بهینه شده است. استودیو بات گوگل، از زبان‌های برنامه‌نویسی Kotlin و Java پشتیبانی می‌کند.

گوگل اعلام کرده است که نسخه‌ی پیش‌نمایش Codey از طریق سرویس گوگل کلاد در دسترس است. Codey یک مدل بهینه‌شده برای برنامه‌نویسی است که امکان تعلیم‌دادن آن بر اساس پایگاه کد (کدبیس) اختصاصی شما وجود دارد.

گوگل اعلام کرده است که توسعه‌دهندگان برای استفاده از استودیو بات، نیازی به اشتراک گذاری کد منبع (سورس‌کد) نرم‌افزار خود با این شرکت ندارند. با این حال، گوگل داده‌هایی از مکالماتی که با استودیو بات انجام شده‌اند را دریافت خواهد کرد. به گفته‌ی گوگل، استودیو بات «در روزهای بسیار اولیه» است و در طول زمان بهبود پیدا خواهد کرد.

همانطور که ورج گزارش داده است، استودیو بات در حال حاضر به صورت آزمایشی از طریق کانال Canary برای توسعه‌دهندگان آمریکایی قابل دسترس است. گوگل هنوز زمان انتشار جهانی استودیو بات را اعلام نکرده است.

استودیو بات بخشی از یک پروژه بزرگتر است که گوگل برای حضور جدی‌تر در حوزه هوش مصنوعی دارد. گوگل در کنفرانس مطبوعاتی I/O 2023 که شب گذشته برگزار شد، از اضافه شدن ابزارهای جدید هوش مصنوعی به بسیاری از سرویس‌های خود از جمله موتور جست‌و‌جو خبر داد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید