مجله سیمدخت
0

گوشی Google Pixel 7a؛ بررسی مزایا و معایب

گوشی Google Pixel 7a؛ بررسی مزایا و معایب
بازدید 218

آیا گوشی گوگل پیکسل 7a خرید مناسب و عاقلانه‌ای است؟ یا بهتر است پولتان را برای خرید گوشی دیگری در بازار صرف کنید؟ ما اینجا هستیم تا با بررسی مزایا و معایب گوشی Google Pixel 7a به شما در تصمیم‌گیری درست کمک کنیم.

گوشی Google Pixel 7a

این گوشی دارای پردازنده (Tensor G2)، 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی، صفحه نمایش 6.1 اینچی با نرخ تازه‌سازی 90 هرتز و رزولوشن 2,400 × 1,080 پیکسل است. همچنین دوربین پشت دستگاه لنز دوتایی با رزولوشن 64 مگاپیکسل و 13 مگاپیکسل دارد. این گوشی  در رنگ‌های Snow (سفید)، Charcoal (خاکستری)، Sea (آبی) و Coral (نارنجی) موجود است.

مشخصات ویژه‌ای نیست، اما این پوشی نیز همانند هر گوشی هوشمند دیگری نکته‌های قوت و ضعف خود را دارد. مهم است قبل از خرید آن به نکاتی که در ادامه گفته می‌شود توجه کنید.

مزایا و معایب خرید پیکسل 7a

3 دلیل برای خرید

1. به اندازه Pixel 7 Pro قدرتمند است

گوگل پیکسل 7a با پردازنده Tensor G2 همانند پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو است، به این معنی که می‌توانید انتظار عملکرد مشابهی را داشته باشید (البته با حافظه RAM کمتر). وقتی یک گوشی میان‌‌رده با همین  سرعت بالا کار می‌کند، یک نقطه قوت قوی برای آن محسوب می‌شود.

در بررسی گوگل پیکسل 7a اشاره کردیم که این گوشی “بسیار عالی” عمل می‌کند و این بدون شک یکی از دلایل اصلی برای خرید آن است. شما هیچ مشکلی در ویرایش عکس‌ها، بازی‌ها و انجام امور سنگین … با این گوشی نخواهید داشت.

هر گوشی میان‌رده مجموعه‌ای از تناسب‌هاست تا قیمت را از سطح اصلی پایین‌تر بیاورد و ما خوشحالیم که گوگل تصمیم گرفته است که مجموعه تراشه (chipset) داخل پیکسل 7a را دست‌کاری نکند. همچنین این بدان معنی است که این گوشی به شما چندین سال بدون احساس هرگونه کندی یا کاهش سرعت، خدمات خواهد داد.

2. قیمت متوسط

قیمت رسمی گوگل پیکسل 7a خیلی گران نیست. اگر فضای داخلی برای شما مهم است می‌توانید پیکسل 7 پرو را خریداری کنید، که تقریباً دو برابر قیمت گوگل پیکسل 7a است.

شما می‌توانید با خرید گوگل پیکسل 7a صرفه‌جویی قابل‌توجهی داشته باشید و به خاطر داشته باشید که دارای همان پردازنده گوگل پیکسل 7 پرو است. در طول زمان، ممکن است تخفیفات و پیشنهادهای ویژه‌تری هم بر روی این گوشی اعمال شود.

3. دارای ویژگی‌های انحصاری در اندروید است

اگر شما تا به حال گوشی های پیکسل نداشتید، شاید ندانید که گوگل برخی از ویژگی‌های اختصاصی نسخه‌ی اندرویدی را به این گوشی‌ها اضافه کرده است. این یک دلیل برای خرید پیکسل 7a در مقابل محصولات سایر تولیدکنندگان مانند اپل یا سامسونگ است.

برای مثال، یک ابزاره (widget) در حال پخش در صفحه قفل دارید که آهنگ‌های در حال پخش را به سبک Shazam شناسایی می‌کند. یک برنامه ضبط‌کننده برای ضبط سریع و تبدیل خودکار صدا به متن وجود دارد و یک حالت ویژه Night Sight برای شرایط نور کم در دوربین موجود است.

درباره نرم‌افزار نیز به‌خاطر داشته باشید که تلفن‌های پیکسل همیشه اول از همه از به‌روزرسانی‌های اندروید بهره‌مند می‌شوند. این بدان معناست که شما همه‌ی ویژگی‌ها و بهبودهای امنیتی جدید را در سریع‌ترین زمان ممکن دریافت خواهید کرد.

گوشی Google Pixel 7a؛ بررسی مزایا و معایب

3 دلیل برای صرف‌نظر از خرید

1. عمر باتری عالی ندارد

باتری داخلی گوشی Google Pixel 7a دارای ظرفیت 4،385 میلی‌آمپر ساعت (mAh) است و بر اساس آزمایشات ما، باتری آن به ندرت قادر به نگه داشتن شارژ برای یک روز کامل است. اتصال هر شب گوشی هوشمند به شارژر خوب نیست، اما بهتر  از آن است که در طول روز دنبال شارژر و پریز برق بگردید.

شارژ بی‌سیم نیز در این گوشی وجود دارد ، اما شارژ سیمی تا حداکثر 18 وات است. به علاوه شما نه تنها باید Pixel 7a را به طور منظم شارژ کنید، بلکه باید یک مدتی صبر کنید تا باتری مجدد شارژ شود؛ حدود 45 دقیقه برای رسیدن از صفر به 50درصد.

ممکن است شما در طول روز همواره شارژ تلفن در دسترس داشته باشید و به طور خاص به عمر باتری اهمیت ندهید. با این حال، اگر نمی‌خواهید به طور منظم نگرانی مربوط به باتری داشته باشید، بهتر است از خرید Pixel 7a خودداری کنید.

2. شما فقط سه سال روز رسانی دریافت می‌کنید

یکی از نقاط ضعف پیکسل 7a  این است که تنها تضمین می‌شود که برای سه سال به‌روزرسانی نرم‌افزار دریافت کند، یعنی بعد از آن شما دیگر ویژگی‌های جدیدی دریافت نخواهید کرد و دسترسی به آخرین نسخه اندروید را نخواهید داشت.

با مقایسه آن با آیفون‌ها که شش سال به‌روزرسانی تضمینی دارند، خرید یک آیفون 15 به معنای دریافت نسخه‌های جدید iOS تا سال 2029 خواهد بود. پس این نکته عاملی است که باید در نظر بگیرید.

3. پیکسل 8 به زودی در دسترس خواهد بود

گوگل هنوز درباره‌ی پیکسل 8 یا پیکسل 8 پرو هیچ اعلام رسمی‌ای نکرده است، اما ما مطمئن هستیم که به زودی در دسترس خواهد بود. اگر این گوشی‌ها یک سال پس از عرضه پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو رونمایی شوند، آن‌گاه به نظر می‌رسد عرضه‌ی آنها در ماه اکتبر صورت خواهد گرفت (و ممکن است Pixel Watch 2 هم در همان رویداد معرفی شود).

احتمالاً قدرت گوشی‌ها بالاتر خواهد بود، با فرض آنکه گوگل پردازنده Tensor G3 خود را تا آن زمان آماده خواهد کرد و بر اساس شایعات، گوشی‌های پیکسل 8 ممکن است با حداکثر 12 گیگابایت حافظه RAM عرضه شوند. به عبارت دیگر، آنها احتمالاً قدرتمندتر از پیکسل 7a خواهند بود.

اگر بودجه کافی دارید، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که از خرید Pixel 7a چشم‌پوشی کنید و در عوض منتظر Pixel 8 باشید.

گوشی Google Pixel 7a؛ بررسی مزایا و معایب

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید