مجله سیمدخت
0

جریمه ۳۹۱٫۵ میلیون دلاری گوگل | به‌دلیل نظارت غیرقانونی لوکیشن کاربران

بازدید 79

گوگل اعلام کرده است که به استفاده از روش‌های غیرقانونی برای رهگیری لوکیشن کاربران پذیرفتگی کرده و موافقت کرده است که مبلغ ۳۹۱.۵ میلیون دلار جریمه پرداخت کند.

دادستان کل ایالت اورگن، الن روزنبلوم، در یک بیانیه اعلام کرد که گوگل با ۴۰ ایالت آمریکا توافق کرده است که با پرداخت ۳۹۱.۵ میلیون دلار، پرونده حقوقی مربوط به سیاست‌های پایش لوکیشن کاربران را به پایان برساند. بر اساس اظهارات دفتر دادستان کل اورگن، گوگل حتی پس از غیرفعال‌سازی قابلیت پایش لوکیشن توسط کاربران، به طور مخفیانه اطلاعاتی درباره محل تقریبی آن‌ها را جمع‌آوری می‌کرده است.

به طبقه بندی توافق‌نامه بین گوگل و ایالت‌های آمریکا، گوگل موظف است رویکردی شفاف‌تر در قبال سیستم پایش لوکیشن اتخاذ کند و از ابتدای سال ۲۰۲۳ جزئیات دقیق‌تری در مورد سیاست‌های پایش لوکیشن خود را در دسترس قرار دهد.

دادستان کل ایالت اورگن، الن روزنبلوم، به همراه دادستان کل ایالت نبراسکا، داگ پترسون، رهبری پرونده مربوط به سیاست پایش لوکیشن گوگل را بر عهده داشته‌اند. این پرونده که توسط گروهی از دادستانان کل آغاز شده است، بزرگترین پرونده متمرکز بر حریم خصوصی کاربران است.

نماینده‌ای از گوگل تأیید کرده است که سیاست‌هایی که دادستان کل ایالت اورگن اشاره می‌کند، سال‌ها قبل تغییر کرده‌اند و در حال حاضر در رویکرد گوگل برای پایش لوکیشن جایی ندارند.

روزنبلوم می‌گوید که گوگل مدت‌ها “حریم خصوصی کاربران را به سود خود در نظر گرفته” و اقداماتی “فریبنده” انجام داده است. او می‌گوید کاربران فکر می‌کردند قابلیت پایش لوکیشن را در حساب گوگل خود غیرفعال کرده‌اند، اما این شرکت اطلاعات جمع‌آوری شده را به صورت مخفیانه ادامه داده و از آن برای همکاری با شرکت‌های تبلیغاتی استفاده کرده است.

گوگل در ماه گذشته در پرونده‌ای مشابه در ایالت آریزونا هم توافق کرده بود که ۸۵ میلیون دلار جریمه پرداخت کند. پرونده‌های دیگری با تمرکز بر سیاست پایش لوکیشن در واشینگتن، ایندیانا و تگزاس همچنان در جریان هستند. چهار دادستان کل آمریکا ادعا می‌کنند که گوگل از داده‌های لوکیشن کاربران برای تبلیغات استفاده می‌کند و پرونده‌های حقوقی در تلاشند تا گوگل را مجبور به غیرفعال‌سازی الگوریتم‌های مربوطه کنند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید