مجله سیمدخت
0

قابلیت ایجاد کانال به واتساپ اضافه شد

بازدید 80

در حالی که چندین سال از افزوده شدن قابلیت کانال به تلگرام می‌گذرد، واتساپ در نهایت این قابلیت را نیز به ارمغان آورده است.

ویژگی جدید واتساپ، که عملکرد و نامگذاری مشابهی با تلگرام دارد، “کانال” نام دارد. کانال‌های واتساپ به عنوان یک ابزار ارتباطی برای اطلاع‌رسانی بکار می‌روند و مکالمه در آن‌ها امکان‌پذیر نیست. واتساپ بیان می‌کند که کانال‌ها “یک راهکار خصوصی برای پیگیری موضوعاتی که اهمیت دارند” هستند.

به گزارش ورج، کانال‌های واتساپ در واقع مانند فید توییتر عمل می‌کنند، با این تفاوت که در کانال‌ها نمی‌توان آمار بازدید پست را مشاهده کرد یا به آن‌ها پاسخ داد. واتساپ می‌گوید که همه دولت‌ها، آژانس‌های مسافرتی، برندها و سایر شرکت‌ها که به دنبال یک مکان برای اطلاع‌رسانی موارد مهم هستند، می‌توانند به کانال‌ها رجوع کنند.

کانال واتساپ یک فضای محلی برای ارسال متن، عکس، ویدیو، استیکر و برگزاری نظرسنجی است. واتساپ قصد دارد در آینده نزدیک، خدمات پرداخت و سایر روش‌های درآمدزایی را نیز به کانال‌ها اضافه کند. برای پیدا کردن کانال‌ها می‌توانید درون اپلیکیشن واتساپ جستجو کنید. یا از طریق دایرکتوری جدیدی که به تازگی ایجاد شده است، آن‌ها را پیدا کنید.

واتساپ تأکید می‌کند که حریم خصوصی بخش بسیار مهمی از کانال‌ها است. به همین دلیل، اطلاعات مدیران کانال با هیچ کس به اشتراک گذاشته نمی‌شود. واتساپ تنها ۳۰ روز از تاریخچه کانال‌ها را نگهداری می‌کند. مدیران کانال‌ها می‌توانند از ثبت اسکرین‌شات از پست‌ها و فوروارد آن‌ها جلوگیری کنند.

کانال‌های تلگرام از سیستم رمزنگاری سرتاسری پشتیبانی نمی‌کنند و در این مورد ساختاری مشابه پیام‌ها به کسب‌وکارها دارند. واتساپ بیان می‌کند که در حال کار بر روی راهکاری برای رمزنگاری برخی از کانال‌ها در طول زمان است.

واتساپ اعلام کرده است که در حال حاضر کانال‌ها تنها برای برخی از سازمان‌ها در کلمبیا و سنگاپور در دسترس است و در ماه‌های آتی شاهد انتشار کانال برای سایر کشورها خواهیم بود.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید