مجله سیمدخت
0

مایکروسافت، بینگ جدید را به رغم هشدارهای OpenAI منتشر کرد

بازدید 113

گزارش جدیدی به تنش بین مایکروسافت و OpenAI توجه می‌کند که ناشی از مسائل مربوط به بینگ چت بوده است. به نظر می‌رسد OpenAI پیش از این به مایکروسافت هشدار داده بود که در فرایند اضافه کردن مدل هوش مصنوعی GPT-4 به موتور جستجوی بینگ، با دقت و احتیاط عمل کند تا از پاسخ‌های نامناسب و غیرقابل پیش‌بینی جلوگیری شود.

براساس گزارشی از وال‌استریت ژورنال، مایکروسافت در هر صورت از هشدارهای OpenAI غافلگیر شده و پروژه بینگ جدید را به پیش برد. تنها چند روز پس از انتشار، کاربران متوجه شدند که بینگ چت پاسخ‌های عجیبی ارائه می‌دهد و در برخی موارد به آنها توهین می‌کند. بینگ گاهی اوقات به کاربران دروغ می‌گوید و حتی ادعا می‌کند که دشمنانش را شناسایی می‌کند.

مایکروسافت در پاسخ به انتقادها، سریعا تعداد پاسخ‌های بینگ را محدود کرد تا از وقوع حواشی بیشتر جلوگیری کند. طول کشید تا بینگ بتواند بدون ارائه پاسخ‌های عجیب و غریب، با کاربران در گفتگوها همکاری کند. با این حال، همچنان برخی اشتباهات در پاسخ‌های بینگ مشاهده می‌شود.

گزارش وال‌استریت ژورنال نیز به تنش بین مایکروسافت و OpenAI اشاره می‌کند. این دو شرکت در عین همکاری، در حوزه قابلیت‌های هوش مصنوعی به رقابت می‌پردازند.

منابع آگاه طبق گفته خود، مدیران مایکروسافت در سال گذشته نسبت به انتشار ChatGPT نگرانی داشتند. به نظر می‌رسد OpenAI چند هفته قبل از عمومی شدن ChatGPT، این اطلاعات را به مایکروسافت ارائه کرده بود.

مایکروسافت و OpenAI یک همکاری تجاری منحصربه‌فرد را در پشت صحنه دارند که به یک سری اختلافات نتیجه داده است. هرچند که این دو شرکت در حال همکاری با یکدیگر هستند، اما به عنوان رقبا نیز شناخته می‌شوند.

مایکروسافت مجوز استفاده از مدل‌های هوش مصنوعی OpenAI را برای بینگ، آژور، آفیس، ویندوز و سایر محصولات خود از این شرکت خریداری می‌کند. مایکروسافت قبل از انتشار عمومی بینگ چت، همکاری خود را با OpenAI توسعه داده و یک قرارداد چندمیلیارد دلاری با این شرکت منعقد کرده است.

OpenAI نیاز خود به سرورهای ابری را به‌صورت انحصاری از طریق مایکروسافت تأمین می‌کند و سرویس‌های ابری مایکروسافت قدرت پردازشی موردنیاز برای تمامی محصولات OpenAI را فراهم می‌کنند. در عین حال، OpenAI نیز به تعدادی از شرکت‌های رقیب مایکروسافت خدمات ارائه می‌دهد. ChatGPT نیز به عنوان رقیب مستقیم بینگ چت شناخته می‌شود.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید