مجله سیمدخت
0

نارضایتی کارکنان مایکروسافت از سیستم مدیریت کنونی این شرکت

بازدید 74

به‌نظر می‌رسد کارکنان مایکروسافت اعتماد زیادی به وضعیت مدیریت کنونی این شرکت ندارند. بدون شک، از ابتدای سال ۲۰۲۳، شرکت فناوری غول آسا اهل ردموند با ضربه‌های سنگینی روبرو شده است. در ماه ژانویه، ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، اعلام کرد که تا پایان سه‌ماهه سوم سال مالی جاری، حدود ۱۰ هزار نفر از کارکنان را اخراج خواهد کرد. این تصریح نشان می‌دهد که شرکت پس از شیوع کووید-۱۹ با مشکلات اقتصادی متعددی روبه‌رو شده است و به دنبال کاهش هزینه‌ها است.

روند تنظیم نیرو در مایکروسافت همچنان ادامه دارد و شرکت اعلام کرده است که حقوق کارکنان آن افزایش نخواهد یافت، که نشان می‌دهد نادلا به دلیل شرایط اقتصادی نامساعد، وضعیت مطلوبی را تجربه نمی‌کند.

به همین دلیل، تغییرات اخیر در مایکروسافت تأثیر منفی‌ای بر عملکرد و روحیه کارکنان این شرکت داشته است. این موضوع باعث شده کارکنان شرکت اهل ردموند نسبت به این شرکت و نحوه مدیریت آن احساسات متفاوتی داشته باشند.

در گذشته، مایکروسافت یک نظرسنجی سالانه به نام “سیگنال‌های کارمند” را انجام می‌داد که به کارکنان فرصت می‌دادند افکارشان را درباره شرکت بیان کنند.

در سال گذشته، ۷۸ درصد از کارمندان مایکروسافت باور داشتند که این شرکت کارهای بزرگی را انجام می‌دهد، اما این آمار در سال جاری به ۷۳ درصد کاهش یافته است. براساس نظرسنجی امسال، به نظر می‌رسد که نیروی کار مایکروسافت با شیوه مدیریتی کنونی این شرکت بسیار موافق نیست.

به گزارش ویندوز سنترال، در سال ۲۰۲۱، حدود ۷۳ درصد از کارکنان مایکروسافت اعلام کردند که فرصتی بسیار عالی برای کار در این شرکت در اختیار دارند. با افزایش رضایت کارمندان در سال ۲۰۲۱، شرکت فناوری ردموندنشین اقدام به اعلام افزایش حقوق کرد.

یکی از کارکنان مایکروسافت می‌گوید: “نتایج نظرسنجی نشان می‌دهد که کارمندان نگران هستند و احساسات منفی دارند و برای این خبرها غرامت می‌پردازند. به هر حال، این اعلامیه‌ها نشان می‌دهد که ما امسال پاداش دریافت نخواهیم کرد.”

پس از اینکه در نظرسنجی مایکروسافت از کارکنان سؤال شد که در صورت دریافت پیشنهاد بهتر از سوی شرکت‌های دیگر، چه کاری انجام خواهند داد، کمتر از نیمی از افراد اعلام کردند که جایگاه شغلی کنونی خود را در مایکروسافت حفظ خواهند کرد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید