مجله سیمدخت
0

گفته شد که “بله” تصدیق کرده است: تصویر منتشرشده در اینترنت مربوط به سیستم مانیتورینگ این شرکت است.

بازدید 82

“بله” اعلام کرد که تصویر منتشرشده از صفحه مانیتور، مربوط به یکی از کارمندان شرکت است و تصویر نمایش داده شده، مربوط به سیستم مانیتورینگ پیام‌رسان “بله” است. تصویر حاوی پیام‌ها و صفحه چت کاربران است که کارمند مذکور به آن دسترسی دارد. این اتفاق چند روز قبل در توییتر گزارش شده بود.

با انتشار این تصویر، فضای مجازی به شدت واکنش‌هایی نسبت به دسترسی پیام‌رسان‌های ایرانی به اطلاعات کاربران و نقض حریم خصوصی آن‌ها شاهد شد. تصویری که از صفحه مانیتور یکی از کارمندان پیام‌رسان “بله” منتشر شد، حاوی محتوای قابل رؤیتی بود که به نظر می‌رسید پیام‌ها و گفت‌وگوهای کاربران در این پیام‌رسان بوده است. این وضعیت باعث اعتراض کاربران شده و نگرانی‌ها درباره دسترسی گسترده کارمندان بله به اطلاعات کاربران افزایش یافته است.

با توجه به آمار اخیری که عیسی زارع‌پور درباره تعداد کاربران پیام‌رسان‌های ایرانی اعلام کرده بود، بله بیش از ۱۶.۵ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد. این وقایع در حالی اتفاق افتاده است که هفته گذشته پیام‌رسان بله به عنوان برترین پلتفرم در جشنواره فاوا معرفی و انتخاب شده بود.

بعد از انتشار تصویر، پیام‌رسان بله با انتشار بیانیه‌ای توضیحاتی ارائه داده است. در این بیانیه، بله تصویر مذکور را تأیید کرده و اظهار داشته است که این تصویر به سیستم مانیتورینگ خود اشتراک مربوط می‌شود و از آنجا که بله یک پلتفرم مانند سایر پلتفرم‌هاست، موظف است تدابیر لازم را برای جلوگیری از کلاهبرداری‌ها و حفظ امنیت کاربران خود در پلتفرم اتخاذ کند.

همچنین، در ادامه این بیانیه، بله الگوریتم‌های خود را برای آنالیز پیام‌ها برای کانال‌ها و بازوهای عمومی در دسترس قرار داده است، به منظور جلوگیری از انتشار محتوای مجرمانه. با این توضیحات، پیام‌رسان بله تلاش می‌کند تا برخی از نگرانی‌ها و اعتراضات کاربران را به خصوص درباره امنیت اطلاعات و حفظ حریم خصوصی کاهش دهد.

همچنین، اگر کاربران پیام‌رسان بله «گزارش محتوای نامناسب» را مطرح کنند، بله این گزارش‌ها را بررسی می‌کند و در صورت تایید مجرمانه بودن محتوا، به‌طور قانونی و مطابق با مقررات، برخورد لازم انجام می‌شود. همچنین، برای گروه‌هایی که بیش از هزار عضو دارند، در حوزه بررسی محتوا، به‌صورت مشابه کانال‌های عمومی عمل می‌شود.

پیام‌رسان بله در ادامه این بیانیه، تصویر منتشرشده را تایید کرده و اعلام کرده است: “آنچه در این تصویر از صفحه مانیتور منتشر شده، مربوط به ابزار اجرایی همین موضوع است. این ابزار صرفاً حاوی محتوای منتشرشده در کانال‌های عمومی و گروه‌های بیش از ۱۰۰۰ عضو است که به‌صورت سیستمی و به‌منظور مقابله با کلاهبرداری از کاربران، مورد بررسی قرار می‌گیرد.”

همچنین، برای حفظ حریم خصوصی کاربران، اطلاعات خصوصی آن‌ها، از جمله آی‌دی و شماره فرستنده محتوا و موارد مشابه، در حیطه این ابزار بله حفظ می‌شود و تنها محتوا به‌صورت بی‌نام در آن وجود دارد.

در انتهای متن، بله حق قانونی برای پیگیری و برخورد با افرادی که این تصویر را منتشر کرده‌اند، را به عنوان خود محفوظ می‌دارد.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید