مجله سیمدخت
0

حجم معاملات بیت‌ کوین در پنج سال اخیر به شدت کاهش یافته است

بازدید 59

بررسی بازارهای صرافی نشان می‌دهد که حجم معاملات بیت‌کوین به کمترین مقدار خود در تقریباً پنج سال اخیر رسیده است.

در طی ماه‌های اخیر، حجم معاملات بیت‌کوین به کمترین سطح خود در تقریباً پنج سال اخیر کاهش یافته است و در همان زمان، سرمایه‌گذاران در انتظار تبیین دلایل منطقی برای اقدامات این ارز دیجیتال به سوی بازار پرتلاطم هستند. بررسی معاملات بازار نقدی و بازار مشتقات نیز نشان می‌دهد که مجموع موجودی بیت‌کوین در تمامی صرافی‌ها پس از افت قابل‌توجه در جریان ماه جاری، همچنان به وضعیت قبلی خود بازنگشته است.

به گزارش CNBC، تا تاریخ ۲۶ آگوست ۲۰۲۳ (۴ شهریور ۱۴۰۲)، حجم معاملات بیت‌کوین در تمامی صرافی‌ها به ۱۲۹٬۳۰۷ واحد افزایش یافته است. در مقابل، در تاریخ ۱۲ آگوست ۲۰۲۳ (۲۱ مرداد ۱۴۰۲)، حجم معاملات این ارز دیجیتال به ۱۱۲٬۳۱۷ واحد رسیده بود. این میزان، کمترین حجم معاملات بیت‌کوین از تاریخ ۱۰ نوامبر ۲۰۱۸ (۱۹ آبان ۱۳۹۷) محسوب می‌شود. در دوره‌ی از مارس ۲۰۲۳ (اسفند ۱۴۰۱ و فروردین ۱۴۰۲) تا به امروز، حجم معاملات بیت‌کوین با تقریباً ۹۴ درصد کاهش روبرو شده است.

یک تحلیل‌گر بازارهای مالی بیان می‌کند: “در محیط بازارهای ناخوشایند، حجم معاملات معمولاً کاهش می‌یابد، زیرا سرمایه‌گذاران کوچک به دلیل عدم استقرار در بازار، ترجیح می‌دهند به‌طور موقت بازار را ترک کنند. این اتفاق در سال ۲۰۲۲ در اکثر صرافی‌ها رخ داده بود. با افزایش توجه به بازارهای بیشتر مثبت و پیشرو، حجم معامله ممکن است افزایش یابد.”

با وجود کاهش چشمگیر حجم معاملات بیت‌کوین، قیمت این ارز دیجیتال از ابتدای سال ۲۰۲۳ تا کنون با ۵۷ درصد رشد و توسعه مواجه شده است. در زمان نگارش این نوشته، هر واحد بیت‌کوین با قیمت تقریبی ۲۶٬۱۰۰ دلار در بازار معامله می‌شود.

با انتهای بحران بانکی در ایالات متحده و افزایش تنگ‌نظری دولت این کشور نسبت به بازار کریپتو، همچنان تب و علاقه به بیت‌کوین تا حد زیادی کاهش یافته است. به طور کلی، طی تابستان امسال، برای بیت‌کوین فصلی سرد و محبوس بوده است؛ ولی نباید به این نکته فراموش کنیم که رمزارزها همیشه با نوسانات بالایی همراه بوده‌اند و شرایط بازار در هر لحظه ممکن است به طور کامل تغییر کند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید