پرطرفداری بازی بالدورز گیت ۳ به خاطر استانداردهای جدید و بالاتری که برای بازیهای آینده تعیین شده است، نگرانیهایی را همراه داشته است. از جمله این نگرانیها این است که آیا همهی بازیهای نقشآفرینی پس از انتشار این بازی، متشابه خواهند بود؟ در صورتی که بازیهای نقشآفرینی باید دارای دیالوگهای بیشمار و طولانی باشند، احتمالاً مدت زمان زیادی باید بدون بازی منتظر بمانیم تا این شرایط برآورده شوند. ساخت بازیهای بزرگتر با بودجههای بالاتر و دارای دیالوگهای بیشتر، یکی از اهداف سازندگان بوده است.
به عنوان مثال از بازیهایی که در حال حاضر اطلاعات بیشتری در دسترس نیست، میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- Cyberpunk 2077: اطلاعات موجود نشان میدهد که این بازی در حال ساخت است.
- سهگانه جدید Witcher: اطلاعات سی دی پراجکت رد نشان میدهد که یک سهگانه جدید از بازیهای Witcher در حال ساخت است.
- Dragon Age: Dreadwolf: بایوور اعلام کرده است که در تابستان اطلاعات بیشتری از این بازی منتشر خواهد شد.
- Mass Effect جدید: تیزرهای منتشر شده نشان میدهند که شخصیتهای سهگانه اصلی در بازی حضور دارند، اما اطلاعات بیشتری در دسترس نیست.
- ریبوت Fable: اطلاعات اولیه این ریبوت در سال ۲۰۲۰ منتشر شد و از آن زمان هیچ خبری از بازی شنیده نشده است.
- The Elder Scrolls 6: تنها اطلاعاتی که در دسترس است یک تیزر و تخمینهای مختلف است، اما احتمالاً نباید انتظار داشت که بازی از نظر محتوا ده ساعت منسجم باشد.
من اطمینان زیادی ندارم که ابعاد جهان بالدورز گیت ۳، وارث اصلی آن باشد. اما شخصیتها و بازیگران فوقالعاده، روابط عاشقانه، سبک داستانگویی Choose Your Own Adventure، و طراحی سیستم محور سندباکس که با فرصتهای خلاقانه و پیامدهای غافلگیرکننده بازی را پر میکند، ویژگیهایی هستند که این بازی را شایسته دریافت جایزهٔ بازی سال میکنند.
احتمالاً هیچ بازی نقشآفرینی جدیدی در آیندهٔ نزدیک به اندازه محبوبیت بالدورز گیت ۳ دست خواهد یافت، اما آنچه که ما از این بازی دوست داریم، دستنیافتنی نیست. این بازی از ویژگیهای برتر خود را از بازیهای نقشآفرینی و رومیزی موجود الهام گرفته است.
علاوه بر بازیهایی که در بالا به آنها اشاره شد، ما در این مقاله به ۱۱ بازی نقشآفرینی جدید میپردازیم که ممکن است تجربهای مشابه بازی بالدورز گیت ۳ را برای بازیکنان به ارمغان بیاورند.
Sovereign Syndicate
Sovereign Syndicate یک بازی نقشآفرینی استیم پانک است که داستانش بعد از رویدادهای Disco Elysium اتفاق میافتد و از طاس انداختن به کارتهای تاروت تغییر میدهد تا شما را به اتمسفر ویکتوریایی خود جذب کند. این بازی تمرکز بیشتری بر روی داستان دارد، بنابراین ممکن است نیازهای گیمپلی افرادی که به دنبال سیستم نبرد نوبتی هستند را برآورده نکند، اما برای علاقهمندان به نقشآفرینی شخصیتمحور، شخصیتهای اصلی بازی امیدوارکننده به نظر میرسند.
Unforetold: Witchstone
Unforetold: Witchstone یک بازی نقشآفرینی سندباکسی است که ایدهٔ اصلیاش ارائهٔ “آزادی غیر قابلقیاس” در چهارچوب یکدنیای فانتزی خلق شده توسط اد گرینوود است. یکی از ویژگیهای بارز این بازی، سیستم اثریگذاری است که روابط شما با شخصیتهای غیر قابل بازی را مدیریت میکند و بهطور کلی مشابه “ترسیمکننده انعطافپذیری شگفتانگیز D&D است.”
Broken Roads
Broken Road یک بازی نقشآفرینی تیم محور با سیستم مبارزهٔ نوبتی است که در صحرای استرالیا جریان دارد و از بازیهایی مانند بالدورز گیت ۳ الهام گرفته است. این بازی قرار بود در سال ۲۰۲۳ منتشر شود اما تأخیر خورد. من به طور خاص مجذوب بستر پسا آخرالزمانی بازی نشدم، اما سیستم Moral Compass آن که شخصیتتان را در ترکیبی از باورهای فایدهگرایی، پوچگرایی، انسانگرایی و ماکیاولیسم قرار میدهد، برایم جالب بود.
Dragon’s Dogma 2
بسیاری از بازیهای نقشآفرینی مدرن الهام گرفته از عناوینی مانند بتزدا، بایوور و بلیزارد، اما به نظر میرسد Dragon’s Dogma 2 راه خودش را پیش گرفته و ترکیب منحصر به فردی از عناصر اکشن، سنگنوردی و Pawns قابل شخصیسازی را ارائه داده است. این بازی باز هم مانند نسخه اولش جذاب و هیجانانگیز است. طرفداران بالدورز گیت ۳ ممکن است به سیستم مبارزهٔ سیستم محور بازی که به آن امکان میدهد دشمنان را به سوی دیگر دشمنان پرتاب کنید، آنها را به قعر درهها فرستاده یا با بریدن طناب پلها باعث سقوط آنها شوید، علاقهمند شوند.
Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2
ما دقیقاً نمیدانیم چه اتفاقاتی منجر به تغییراتی شد که باعث شد Paradox بخشهایی از پروژهای که توسط استودیو اصلی بازی Hardsuit Labs انجام میشد را کنار بگذارد و این پروژه را با همکاری The Chinese Room به پایان برساند. هرچه که اتفاق افتاده باشد، این بازی بالاخره در سال جاری عرضه خواهد شد و ما بسیار مشتاق هستیم ببینیم که استودیویی که به دلیل ساخت آثاری همچون Dear Esther، Amnesia: A Machine for Pigs و Everybody’s Gone to the Rapture مشهور است، چه کاری با دنیای کلاسیک World of Darkness انجام داده است.
Avowed
Avowed یک بازی اکشن نقشآفرینی اولشخص است که بیشتر به بازیهای بتزدا شباهت دارد تا بازیهای نقشآفرینی که توسط استودیو لاریان ساخته شدهاند. با اینحال، Obsidian که یکی از برترین سازندگان بازیهای نقشآفرینی در عصر حاضر است، سازنده این بازی است. امیدوارم Avowed ما را به جهان فانتزی خود، که در دنیای بازیهای نقشآفرینی Pillars of Eternity قرار دارد، جذب کند.
Dread Delusion
این بازی نقشآفرینی اولشخص دربارهٔ یک جامعه قرون وسطایی است که بر پایهٔ کلکسیونی از سیارکها استوار است و از بازی The Elder Scrolls 3: Morrowind الهام گرفته است. با اینحال، ویژگیهایی در آن وجود دارد که میتواند توجه هواداران Baldur’s Gate 3 را به خود جلب کند. دنیای Dread Delusion، در مقابل پایان باز، صفحات بارگذاری و عمودیتی را دارد که احساس منحصر به فردی را در بهترین مناطق Baldur’s Gate 3 ایجاد میکند. این بازی همچنین از جمله آن بازیهایی است که اثرات تصمیمات شما بهصورت زنده بر روی جهان بازی قابل مشاهده هستند.
Final Fantasy 7 Rebirth
مدت زمان زیادی از انتشار دنبالهٔ مورد انتظار فاینال فانتزی ۷ با نام FF7 Rebirth بر روی پلیاستیشن ۵ گذشته است، اما هنوز هیچ خبری از تاریخ عرضهٔ بازی بر روی رایانههای شخصی منتشر نشده است، و شاید حتی اصلاً در این پلتفرم در امسال عرضه نشود. این بازی نسخهٔ سندباکسی تجدیدنظری از FF7 است و از نظر انیمیشن، صداگذاری و کیفیت تولید، مطمئناً هیچ کمبودی وجود نخواهد داشت.
Where Winds Meet
آنچه که دربارهٔ این بازی جهان باز نقشآفرینی ووشیا جالب است، امکان نقشآفرینی در فعالیتهای روزمره و عادی است، یا حداقل آنچه که در نسخهٔ فانتزی چین قرن دهم بهعنوان فعالیتهای معمولی در نظر گرفته میشود. در یک مصاحبه در سال گذشته، سازندگان بازی اظهار کردهاند که بازیکنان میتوانند به «سخنران» تبدیل شوند که از قدرت کلمات برای قانع کردن شخصیتهای غیر قابل بازی به پیروی از نصایح خود استفاده میکند، یا حتی «به نقش بادیگارد» تبدیل شوند که بازیکنان یا شخصیتهای غیر قابل بازی را از آدمکشان محافظت میکند.
The Wayward Realms
The Wayward Realms به سبک و سیاق بازیهای اورجینال Elder Scrolls مانند Arena و Daggerfall بازگشته است و توسط دو سازندهٔ اصلی این دو بازی کلاسیک ساخته شده است. این بازی حال و هوای منابع الهامبخش خود را نیز دارد. تریلر و اسکرینشاتهای منتشر شده نشاندهنده مناظر وسیع، ساده اما جذابی از جنگلها، کوهستانها و ویرانههاست و بهسرعت به شما نشان میدهد که این بازی بر روی وسعت و گستردگی جهانش تمرکز دارد. طبق گفتهٔ سازندگان، The Wayward Realms شامل شهرهای بزرگ با صدها یا هزاران شخصیت غیر قابل بازی، جنگلهای عمیق، تاریک و خطرناک، مناطق کوهستانی وسیع، مردابها و باتلاقهای فراوان، اقیانوسهای بزرگ و موارد مشابه دیگر است.
Project ORCS
این بازی بینام به نظر متفاوتی از دیگر بازیهای موجود در لیست میآید، زیرا بیشتر شبیه یک پلتفرم برای نقشآفرینی به نظر میرسد. در یک مقاله این بازی بهعنوان “یک کیمرایی که از بازیهای نقشآفرینی رومیزی، سندباکسهایی مثل ماینکرفت، پلتفرمهایی مانند روبلاکس و نقشآفرینیهایی مانند بالدورز گیت ۳ الهام گرفته است و ابزارهای ساخت و ساز قدرتمند و در عین حال قابل دسترسی دارد که یادآور بازیهایی مانند سیمز است” توصیف شده است.
منبع: PCGamer
نظرات کاربران